c_300_250_16777215_10_images_000000000000000000000000000000000000000000.jpg

ترکمن سسی-پیروزی دونالد ترامپ و اخبار مرتبط با وی در صدر خبرهای رسانه های دنیا قرار دارد.

 

با دو تن از علمای اهل سنت کشور درباره پیروزی ترامپ گفتگویی کوتاه انجام دادیم.

 

ماموستا توفیق منبری یکی از علمای شاخص اهل سنت کردستان در گفت و گویی با سایت ترکمن سسی درباره پیروزی ترامپ گفت:پیروزی دونالد ترامپ مهره جمهوری خواهان درانتخابات تناوبی آمریکائی ها چیزی تازه وغیره منتظره نبود.اینکه گفته شود این تحول در آمریکا برای ما چنین و چنان میشود،درست نیست.

 

ماموستا منبری افزود:باید بدانیم که سیاست کاخ نشینان آمریکا مبنی بر دوستی با هیچکس نیست بلکه سیاست آنها در راستای سه محور اصلی طرح ریزی می شود،اولا کسب و حفظ منافع،درثانی تضعیف و تلبیس اسلام و مخدوش و منفور کردن چهره ی واقعی آن و سومین سیاست آمریکا توسعه ی سلطه،استعمارگری و حضور منحوس خود درمنطقه می‌باشد.

 

این عالم اهل سنت تصریح کرد:بنابراین رئیس جمهور در آمریکا بازیگر تحت نظر کارگردانان کاخ سفید نشین است و دموکراتها و جمهوری خواهان نوبتی کارگردان می شوند،وبازیگر(رئیس جمهور) را مکلف به اجرای سیاست کلی میکنند و باید در راستای اهداف سه گانه چند قدمی ویژه و ممتاز از اسلاف خود جلو برود.کمااینکه دیدیم (ریچارد نیکسون)درجنگ ویتنام،( جیمی کارتر ) درخیانت به ایران،(رونالد ریگان)درجنگ عراق و ایران،( بیل کلنتون ) در ترویج همجنس بازی،(جرج دبلیو بوش )درخیانت به الجزائر و بوسنی،( جرج بوش دوم ) دراشغال افغانستان وعراق،بالاخره( باراک اوباما ) در اختلاق داعش وغیره بازیگر بوده اند.

 

ماموستا منبری در پایان گفت:این هم معلوم است که جمهوری خواهان نسبتا آشوب طلب و درنده تر هستند و دموکرات ها منافق ترو سازشکارتراند.پس ما میگوئیم :چه سلفشان چه خلفشان نفرین باد هدفشان.

 

مولوی عبدالستار حسین بر که مدیریت دو سایت بزرگ اهل سنت کشور را بر عهده دارد در سخنانی کوتاه،درباره انتخاب ترامپ به ریاست جمهوری آمریکا و تاثیر آن برجهان اسلام گفت:با توجه به نظرات اسلام ستیزانه ترامپ،به نظر می رسد که کمی رفتار و مسائل اسلام هراسی اوج بگیرد،اما چون بصورت عمومی در کشورهای غربی و علی الخصوص آمریکا،مسائل اصلی کشور بر منافع و نکته نظرات شخصی اولویت دارد و آمریکا منافع اش تقاضا می کند که با مسلمانان و کشورهای اسلامی ارتباط داشته باشد،تحول بسیار مهمی در سیاست کلی دولت صورت نخواهد گرفت و هر دو حزب به ناچار باید با همدیگر همکاری کنند و رئیس جمهوری به تنهایی قادر به اجرای برنامه هایش نیست.

 

مولوی حسین بر در پایان گفت:بیشتر حرف ها و فعالیت های ترامپ در موقع انتخابات بیشتر جنبه تبلیغاتی داشته و تعداد کمی از آن ها عملی می گردد.در کل نباید انتظار تغییر اساسی و کلی در سیاست های آمریکا در باره مسلمانان و کشورهای اسلامی داشت.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر