c_300_250_16777215_10_images_00000000000000000000000000000000000000000000000082.jpg

ترکمن سسی-دهیار روستای چارقلی از تصرف ده ها هکتار از زمین های منابع طبیعی این روستا توسط سودجویان خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار ترکمن سسی به نقل از کلاله خبر،رحمان بردی کر دهیار روستای چارقلی گفت: در غرب روستای چارقلی از زمان قدیم زمین هایی وجود داشته است که در تملک شخص خاصی نبوده و جزء زمین های منابع طبیعی بوده است و با پیشروی آب دریا زیر آب رفته بود که در سال های اخیر با پسروی آب دریا این زمین ها از آب خارج شده است .

 

وی ادامه داد: بخش های قابل توجهی از این زمین ها در چند سال اخیر توسط برخی از مالکین زمین هایی که در مجاورت آن قرار دارند شخم زده شده و مورد استفاده کشاورزی قرار گرفته است .

 

دهیار چارقلی ادامه داد: در چند سال گذشته نامه هایی به بخشدار قبلی گمیشان، بخشدار فعلی بخش مرکزی گمیشان نوشته و مراتب را گزارش داده و خواستار رسیدگی شده ایم و مسئولین هم قول پیگیری داده اند ولی تا امروز ماحصلی نداشته است .

 

بردی کر همچنین می گوید: بارها به اداره منابع طبیعی شهرستان ترکمن و گمیشان مراجعه کرده است و از نزدیک، اداره منابع طبیعی شهرستان را در جریان گذاشته و حتی چند باری مسئولین این اداره از نزدیک زمین ها را روییت کرده و قول پیگیری داده اند که هنوز تا امروز نتیجه ای در بر نداشته است .

 

کر در پایان گفت: تصرف زمین های منابع طبیعی توسط مردم روستای چارقلی نبوده و بیشتر توسط افرادی غیر از ساکنین روستا صورت گرفته که پس از شخم زدن به روستاییان اجاره داده می شود و از مسئولین منابع طبیعی خواست در صورتی که حفظ آن برای منابع طبیعی مقدور نیست لااقل اختیار آن را به دهیاری چارقلی بدهند تا با کمک مردم از آنان محافظت کرده و یا به نفع مردم خود روستای چارقلی مورد بهره برداری قرار دهند تا حق مردم روستا تضییع نشود.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر