c_300_250_16777215_10_images_000000000000000000000.gif

ترکمن سسی-در مراسمی با حضور ۲۰۰۰ تن از مسلمانان کرواسی و کشورهای همسایه، و نیز نمایندگانی از ادیان و مذاهب مختلف و مقامات دولتی، ساخت چهارمین مرکز اسلامی و مسجد "کرواسی" آغاز شد.

 

به گزارش خبرنگار ترکمن سسی به نقل از ابنا،ساخت چهارمین مرکز اسلامی و مسجد کشور "کرواسی" با حضور جمع کثیری از مسلمانان و نیز مقامات دینی و سیاسی این کشور و چندین کشور دیگر، آغاز شد.

 

این مرکز که محل آن شهر "سیساک" کرواسی در نظرگرفته شده، در مساحتی به بزرگی ۲۵۰۰ متر مربع و با بودجه‌ای بالغ بر ۵.۵ میلیون یورو ساخته خواهد شد.

 

به گفته مسئول اجرای این پروژه، این مرکز و مسجد اسلامی علاوه بر محل عبادت و مسجد که دارای گنبد و گلدسته خواهد بود، چندین قسمت دیگر نیز خواهد داشت که برای مقاصد فرهنگی، تحصیلی و اجتماعی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

 

نقشه اولیه مرکز اسلامی مذکور نشان می دهد که بخش هایی همچون کتابخانه، کلاس درس، رستوران اسلامی و نیز سالن کنفرانس و آمفی تئاتر در این مرکز اسلامی پیش بینی شده است.

 

رهبر جامعه مسلمانان «بوسنی و هرزگوین» که در مراسم کلنگ زنی این مرکز اسلامی حضور داشت ضمن خوش آمدگویی به میهمانان داخلی و خارجی، مسلمان و غیرمسلمان، در سخنانی اظهار داشت: این روز برای مسلمانان کرواسی روز بزرگی خواهد بود.

 

«رئیس العلماء حسین کاوازونیچ» در ادامه افزود: این خانه و مرکز معنوی در آینده محلی برای ترویج و گسترش همبستگی و شکل جدیدی از زندگی نه تنها برای مسلمانان بلکه برای پیروان ادیان و مذاهب مختلف، خواهد بود.

 

«ولادو کوزیچ» بیشاپ مسیحیان کاتولیک نیز با اعلام خوشنودی از ساخت چنین مرکز اسلامی در شهر سیساک تاکید کرد: من یقین دارم که این مرکز محلی برای عبادت خداوند متعال خواهد بود و مسلمانان و مسیحیان در این مکان گرد هم جمع شده و تحت حمایات و حفاظت خداوند قرار خواهند گرفت.

 

شایان ذکر است این مرکز اسلامی چهارمین مرکز در نوع خود خواهد بود ولی با توجه به مساحت و نیز حوزه فعالیت های بین الادیانی که خواهد شد از دیگر مراکزی که پیش از این وجود داشته، متمایز است.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر