c_300_250_16777215_10_images_0000000000000000000000000000000000000000000000005z.jpg

ترکمن سسی-عاشقان حسینی(ع) فوج فوج خود در حال حرکت به سمت کربلای معلی هستند و مردم عراق نیز از زن و مرد و پیر و جوان دارا و ندار از سنی و شیعه همه داشته‌های خود را در طبق اخلاص گذاشته و به خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی مشغول هستند. 

 

به گزارش خبرنگار ترکمن سسی به نقل از ابنا،در حالی که چند روزی تا برپایی بزرگترین اجتماع انسانی جهان در اربعین سرور و سالار شهیدان زمان باقی نمانده است تصاویر منتشر شده از حاشیه‌های این راهپیمایی باشکوه عقل را حیران و انسان را متحیر می‌کند.

 

عاشقان حسینی(ع) فوج فوج خود در حال حرکت به سمت کربلای معلی هستند و مردم عراق نیز از زن و مرد و پیر و جوان دارا و ندار از سنی و شیعه همه داشته‌های خود را در طبق اخلاص گذاشته و به خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی مشغول هستند.

 

در این میان تصاویر منتشر شده از یک پسربچه سنی مذهب در فضای مجازی دست به دست شده و توجه‌های بسیاری را به خود جلب کرده است.

 

این کودک خردسال به همراه پدرش در مراسم راهپیمایی اربعین حسینی شرکت کرده و با سایر راهپیمایان در نماز جماعت شهر زائرین در راه شهر بابل وابسته به آستان مقدس حسینی شرکت کرده است.

 

این کودک لباس مشکی پوشیده که روی آن نوشته است "من سنی هستم و جانم فدایت یا حسین".

 

گزارش رسانه‌های عراقی حاکی است برادران اهل تسنن عراق نیز در مسیرهای منتهی به کربلای معلی به پذیرایی از عاشقان امام حسین(ع) مشغولند.

 

«علی احمد طاهر» رئیس‌مرکز موکب‌های حسینی در دیالی گفته است از میان موکب‌هایی که به زوار امام حسین(ع) خدمت رسانی می‌کنند، ۲۰ موکب متعلق به اهل تسنن است.

 

به گفته وی اهل تسنن این موکب‌ها را در راه‌های اصلی مناطق سکونت خود نصب کرده‌اند، و به زوار خدمت رسانی می‌کنند که این امر بیانگر علاقه آنها به امام حسین(ع) است.

 

حضور اهل سنت در مراسم باشکوه اربعین حسینی نشان دهنده عمق روابط انسانی است که در ساختار و بافت ملت عراق وجود دارد و این مسأله توطئه حکومت‌های منطقه را در تفرقه افکنی و از هم پاشیدن وحدت و تبدیل آن به گروهک های انتحاری با شکست مواجه می‌سازد.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر