c_300_250_16777215_10_images_61621.jpg


تركمن سسي - رئیس اداره ورزش و جوانان آق قلا از لغو مسابقات منطقه ای گورش و انتخابی تیم ملی در این شهرستان به سبب شرایط جوی و برودت هوا خبر داد.


به گزارش خبرنگار تركمن سسي ،فریدون یلقی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: این مسابقات در اجرای برنامه های اجلاسیه 4000شهید استان گلستان قرار بود عصر امروز در سالن امام خمینی (ره) شهر آق قلا برگزار شود.
به گفته وی؛ برگزاری این مسابقات در 7 وزن 57، 62، 75، 82، 90، 100و بالای 100 کیلوگرم برنامه ریزی شده است.
وی اضافه کرد: این رقابت ها با حضور ورزشکاران شهرستان های مختلف استان گلستان و گورش کارانی از استان های خراسان شمالی، مازندران و همدان برگزار می شود.
یلقی بدون اشاره به زمان برگزاری این رقابت ها ،ابراز امیدواری کرد با حمایت هیات ورزش های روستایی و بازی های بومی محلی، انجمن گورش کشور و سپاه آق قلا ،مسابقات مطلوبی برگزار شود.
اجلاسیه گرامی داشت 4000شهید گلستان 25 آذر ماه با سخنرانی رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار می شود و در فاصله 25 آبان تا آن تاریخ 14 برنامه اصلی در نقاط مختلف استان برگزار می شود، برگزاری مسابقات ورزشی استانی، منطقه ای و ملی از برنامه های جانبی این اجلاسیه ملی است.
کشتی سنتی گورش یکی از ورزش های سنتی ترکمن های گلستان است.
حدود 25 نوع کشتی محلی شامل کشتی سنتی گورش گلستان، کشتی زوران و ژیروبان کردی، باوج و گیله مردی گیلان، لوچو مازندران، سافونه لرستان و چوخه خراسان از جمله ورزش های بومی محلی کشور است.
آق قلا با دو شهر آق قلا و انبارالوم افزون بر 109 هزار نفر جمعیت دارد، این شهرستان در 15کیلومتری شمال گرگان واقع است

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر