c_300_250_16777215_10_images_2015_CYMERA_20151231_200500.jpg

ترکمن سسی-هفته ششم رقابت‌های کورس اسبدوانی پاییزه گنبد در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شد.

 

به گزارش خبرنگار ترکمن سسی به نقل از مهر،در هفته ششم این رقابت‌ها عصر پنجشنبه ۷۸ راس اسب از نژادهای ترکمن، دوخون و تروبرد داخلی در هفت دور هزار و هزار و ۲۰۰ متری با یکدیگر به رقابت پرداختند که در پایان حدود ۶۰۰ میلیون ریال جایزه نقدی به صاحبان اسب‌های اول تا سوم کورس‌های هفت‌ گانه اهدا شد.

 

در دور اول اسب‌های ترکمن دو ساله با امتیاز مبتدی به مسافت هزار متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که اسب پاشا بجنورد زودتر از خط پایان گذشت و اسب‌های یل فام و پروانه زمان به ترتیب دوم و سوم شدند.

 

رقابت دور دوم میان اسب‌های دوخون دو ساله با امتیاز مبتدی به مسافت هزار متر بود که اسب تایفون عنوان اول را به دست آورد و اسب‌های دازقوش و ایرانیکا به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.

 

در دور سوم اسب‌های تروبرد داخلی دو ساله و دو تا ۶ امتیازی به مسافت هزار متر با یکدیگر رقابت کردند که اسب رویال کلاسیک موفق به کسب مقام اول شد و اسب‌های مجستیک و فونگ هج به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را به دست آوردند.

 

رقابت در دور چهارم میان اسب‌های دوخون دو ساله و دو تا ۶ امتیازی به مسافت هزار و ۲۰۰ متر شکل گرفت که اسب ویمتون زودتر از خط پایان عبور کرد و اسب‌های ماه سلطان و کوانتوم به ترتیب دوم و سوم شدند.

 

در دور پنجم اسب‌های دوخون سه و چهار ساله و هشت تا ۱۴ امتیازی به مسافت هزار و ۲۰۰ متر با یکدیگر رقابت کردند که آرای نخستین اسب از خط پایان عبور کرد و الچی بای و کینگ کیا اسب‌های دوم و سوم از خط پایان گذشتند.

 

در دور ششم اسب‌های دوخون سه و چهار ساله و ۲۴ تا ۳۴ امتیازی به مسافت هزار و ۲۰۰ متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که اسب الونیکس موفق به کسب مقام اول شد و اسب‌های استیکت و سحر خاتون به ترتیب دوم و سوم شدند.

 

در دور هفتم و پایانی اسب‌های دوخون دو ساله با امتیاز نبرده به مسافت هزار و ۲۰۰ متر با یکدیگر رقابت کردند که اسب تک گل عنوان نخست را کسب کرد و اسب‌های چشمه و ماه گون به ترتیب دوم و سوم شدند.

 

در پایان این هفته از رقابت‌ها بنیامین جرجانی با کسب ۱۸ امتیاز عنوان بهترین چابکسوار را به خود اختصاص داد.

 

لازم به ذکر است؛ هفته هفتم رقابت‌های کورس اسبدوانی پاییزه گنبد عصر فردا (جمعه) در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار خواهد شد.

 

در هفته هفتم این رقابت‌ها ۷۴ راس اسب از نژادهای ترکمن، دوخون و تروبرد داخلی در هفت دور هزار و هزار و ۲۰۰ متری با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

 

مدیریت برگزاری رقابت‌های کورس اسبدوانی پاییزه گنبد پس از حدود دو دهه به مجموعه استان گلستان واگذار شد و در این فصل هیئت سوارکاری شهرستان گنبدکاووس به عنوان مجری این رقابت‌ها را برگزار می‌کند.

 

مسابقات کورس اسبدوانی در استان گلستان هر ساله در شهرستان‌های گنبدکاووس، آق قلا و بندرترکمن برگزار می‌شود و علاقمندان بسیار زیادی را به مجموعه‌های سوارکاری این سه شهرستان می‌کشاند.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر