c_300_250_16777215_10_images_0000000000000000000000000000000000000000000000003u.jpg

ترکمن سسی-همزمان با فرارسیدن هفته وحدت مسئولین سپاه گالیکش با مولوی گرگیج دیدار کردند.

 

به گزارش خبرنگار ترکمن سسی به نقل از نیلکوه، در این دیدار که به مناسبت هفته وحدت و در راستای اجلاسیه 4000 شهید استان گلستان صورت گرفت، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسعلی ترشیزی مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه گالیکش ضمن دعوت از مولوی گرگیج جهت شرکت در اجلاسیه 4000 شهید استان گلستان در روز پنجشنبه 25 آذرماه؛ بر حفظ وحدت اسلامی اشاره کرد و وحدت و اتحاد را یکی از ضروریات انقلاب دانست.

 

در ادامه مولوی گرگیج مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش گفت: در مذهب اهل سنت به‌ویژه حنفی‌ها چیزی بنام تکفیر معنی ندارد.

 

وی افزود: متأسفانه در این‌طرف و آن‌طرف با تکفیر همدیگر را می‌کشند، این برای ما رنج است. مسلمانان امروز بیایند متحد بشوند. خصوصاً سران مسلمانان را مکلف می‌دانم، تکلیفشان شدید است در کنار همدیگر بنشینند و این ملت‌ها و مردم را نابود نکنند.

 

وی به نقش آمریکا در منطقه اشاره کرد افزود: امروز ما می‌بینیم که آمریکا در افغانستان ورود پیدا می‌کند، که من امنیت افغانستان را ایجاد می‌کنم، جلوی مواد مخدر را می‌گیرم، ولی می‌بینیم که بعد از چندین سال مواد مخدر کمتر نشده، بلکه چند برابر شده و امنیت برقرار نشده، بلکه روزبه‌روز شدیدتر شده است. در همه‌جا همین‌طوری است، لذا باید دشمنان را بشناسیم.

 

مولوی گرگیج گفت: خداوند کریم در قرآن می‌فرماید: انسان دشمن اصلی خود را بشناسد، دشمنان ما همه متحد شده‌اند، شما می‌بینید امروز در عراق، یمن، سوریه، افغانستان و پاکستان چه بدبختی هست و می‌گویند ما اینجا منافع داریم، از آن‌طرف کره زمین آمده‌اید. اینجا چه منافعی دارید؟ اگر منافعی است مال خود ملت‌هاست.

 

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش تأکید کرد: همیشه می‌گویم این‌ها سه هدف‌دارند؛ نابود کردن مسلمین به دست خودشان، تمرکز بر روی از بین بردن قدرت، زیرساخت‌ها و ذخایر و آنچه آبادی ما را نابود کند و اسلحه بفروشند، غیر فروش اسلحه کار دیگری ندارند.

 

وی به سخنان نخست‌وزیر انگلیس در خصوص امنیت خلیج‌فارس اشاره کرد و افزود: اخیراً خیلی ناراحت شدم که خانم نخست‌وزیر انگلیس آمده و می‌گوید: امنیت شورای خلیج‌فارس را نگه می‌داریم، آمریکا و انگلستان در افغانستان چطوری امنیت را نگه‌داشته‌اند که اینجا بتوانند امنیت برقرار کنند. شما امنیت را در کشورهای خودتان برقرار کنید. ما باید خودمان متحد شویم و خودمان امنیت ایجاد کنیم.

 

به گفته مولوی گرگیج دشمنان جز نابودی سرمایه‌های اسلام کاری ندارند، اگر اختلاف مذهبی داریم در فروعات است ولی اصول یکی است. هر مذهبی برای خود محترم است و جان و مال و ناموس محترم است. ابوحنیفه می‌فرماید: اگر مجوس و اهل کتابی را کسی از مسلمانان کشت، باید قصاص شود اگر اولیای دم او خواهان قصاص باشند.

 

وی اظهار داشت: حقوق اسلامی را در میان خودمان اجرا کنیم وادیانی که در قانون اساسی آمده‌اند به‌عنوان دین برای ما محترم هستند. اصلاً در مذهب ابوحنیفه تکفیر نیست، این موضوع در کتاب صحیح بخاری هم آمده است، کسی که اهل قبله است و به‌طرف قبله نماز می‌خواند، آن‌ها مسلم هستند. اصلاً و ابداً در مذهب ابوحنیفه تکفیر نیست. تکفیر باایمان منافات دارد.

 

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش در پایان گفت: اگر اینها که به جنگ همدیگر افتاده‌اند، یک‌دهم آنها به سمت رژیم صهیونیستی متمرکز می‌شدند، امروز رژیم صهیونیستی از بین می‌رفت.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر