c_300_250_16777215_10_images_-250x1722.jpg

ترکمن سسی-فرمانده هنگ مرزی اترک گلستان از دستگیری فردی که اقدام به قطع 640 اصله درختچه گز درحوالی روستای ترشکلی در منطقه نوار مرزی گنبدکاووس نموده بود،خبر داد.

به گزارش خبرنگار ترکمن سسی به نقل از ایرنا،سرهنگ علی احمدزاده اظهار داشت: قطع این تعداد درختچه گز روز گذشته در مساحت تقریبی یک هزار متر مربع از اراضی منابع ملی و در فاصله 300 متری از خط صفر مرزی صورت گرفته است.

وی گفت: عامل قطع این درختچه ها فردی 58 ساله از اهالی شهر مرزی اینچه برون است که توسط ماموران مرزبانی دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مرجع قضایی می شود.

رئیس اداره منابع طبیعی گنبدکاووس نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با تایید قطع درختچه های گز در منطقه مرزی گفت: قطع این درختچه ها ممنوع است و اگر در اراضی منابع ملی باشد، متخلف به پرداخت جزای نقدی محکوم می شود.

صفر سیجانی جریمه قطع هر اصله درخچه گز را براساس تعرفه سال 95 مبلغ 800 هزار ریال اعلام کرد و افزود: براساس مستندات اولیه پرونده، بخشی از قطع این درختچه ها در اراضی ملی بوده که پس از بررسی دقیق کارشناسان منابع طبیعی، متخلف باید نسبت به پرداخت جرای نقدی اقدام نماید.

گیاه گز که به شکل درخت یا درختچه می باشد، دارای برگ های کوچک سوزنی شکل و پولکی است، این گیاه بیشتر درجاهای خشک، کنار آب های شور، در زمین های شوره زار و کنار رودخانه ها رشد می کند و انواع مختلفی دارد.

این گیاه که مقاوم به خشکی و سازگار با شرایط سخت بیابان است، در بیشتر اراضی کم بازده و شوره زار منطقه شمال گنبدکاووس (بخش داشلی برون) رشد می کند.

فرمانده هنگ مرزی اترک گلستان همچنین از دستگیری دو شکارچی پرندگان حیات وحش در منطقه مرزی سد دانشمند خبر داد و اضافه کرد: از این شکارچیان متخلف که فاقد پروانه شکار بودند، تعداد 6 پرنده باقرقره، 33 تیر فشنگ و 2 قبضه سلاح شکاری کشف و ضبط و متخلفان نیز به مرجع قضایی معرفی شدند.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر