c_300_250_16777215_10_images_61952.jpg

تركمن سسي - امام جمعه شهرستان آق قلا گفت: اگر انسان در زندگی خود راه و عمل قرآن را در پیش بگیرد هر دو دنیای خویش را آباد کرده است، زیرا قرآن کریم به انسان مسیر روشنایی را نشان می دهد.


به گزارش پايگاه اطلاع رساني تركمن سسي به نقل از روابط عمومي مرکز بزرگ اسلامي شمال کشور ،عبدالحی آخوند میرزاعلی در حاشیه برگزاری چهارمین دوره مسابقات حفظ و قرائت قرآن کریم ویژه روحانیون، مدرسین و طلبه های اهل سنت شمال کشور، افزود: امروزه در گرگان مسابقات قرآن در حالی برگزار گردید که صوت و لحن، حفظ و قرائت های خوب و بسیار زیبایی را شاهد بودیم.


وی ضمن تقدیر و تشکر از رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور که بانی برگزاری چنین مسابقاتی را در سطح بالا بوده است، اظهار کرد: این برنامه ریزی ها فضای رشد و تعالی روحانیون، طلبه ها و مدرسین را فراهم کرده است.
امام جمعه شهرستان آق قلا ضمن بیان اینکه، باید قدردان این نظام باشیم، اظهار کرد: نظامی که قرآنی است و با قرآن عمل می کند و باعث شده است که چنین محفل های نورانی و معنوی برای روحانیون و طلبه های جوان اهل سنت محیا شود.


عبدالحی آخوند میرزاعلی با تاکید براینکه، کلام الهی را باید در قلب خود جا بیندازیم، اظهار نمود: قرآن راهنما و هدایت گر است و در این راستا با عمل کردن به آن در زندگی روز مره خود قرآن را جاسازی کنیم.


وی با تاکید براینکه، روشنایی و قسمت ما است که در امنیت و آرامش با کلام حق تعالی مانوس شده و به آن عمل کنیم، اظهار کرد: هرکسی که کلام خداوند متعال را بخواند و تلاوت کند، به آن اهل الله گفته می شود و از اهل خداوند تبارک و تعالی قرار خواهند گرفت و حتی در روز قیامت و روز محشر نیز خداوند، حضرت جبرییل را امر خواهد کرد که اهل الله را به اول صف بیاورد، زیرا آنها اهل من هستند پس باید در صف های اول حضور داشته باشند.


امام جمعه اهل سنت آق قلا با بیان اینکه باید مردم را دعوت کنیم که به قرآن عمل کرده و انس و الفت خود را با این پیام الهی بیشتر کنند، افزود: پیامبر گرامی اسلام می فرمایند: آنهایی نزد من خیر و برتر هستند که  قرآن می خوانند و تعلیم می گیرند و همچنین به دیگران قرآن تعلیم می دهند.


وی با اشاره به اینکه، ترکمن ها به قرآن اهمیت ویژه ای می دهند افزود: امروزه شاهد آن هستیم که در شهرها و روستاها محفل های تفسیر و قرائت قرآن دایر است و علاقمندان، دیگران را نیز به این امر مهم  تشویق می کنند.


نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر