c_300_250_16777215_10_images_62144.jpeg

ترکمن سسی – بازارچه ساحلی بندرترکمن با دارا بودن بیش از 400 غرفه در دور اول تعطیلات نوروزی میزبان خیل گسترده گردشگران و مسافران از سراسر کشور بود.

به گزارش خبرنگار ترکمن سسی ، مسافران نوروزی که با هدف سفر به جزیره آشوراده و سواحل زیبای بندرترکمن به این شهرستان سفر کرده اند، گشت و گذاری نیز در بازارچه ساحلی این شهر در جنب اسکله انجام داده و اقدام به خرید سوغات سفر می کنند.
بازارچه ساحلی بندرترکمن در قالب بازارچه قدیم و جدید در حال فعالیت است.
هر چند ترافیک مسیر های منتهی به بازارچه در داخل شهر بندرترکمن یکی از دغدغه های مسافران نوروزی است و بارانی بودن هوا نیز این مشکل را شدت می بخشد اما پارکینگ مناسب و وسیع پیش بینی شده برای خودروها در جنب اسکله و بازارچه ،اندکی این مشکلات را کاهش می دهد.
این پارکینگ ظرفیت میزبانی حدود هزار دستگاه خودرو را دارد و عصر جمعه در یک روز بارانی این پارکینگ مملو از ماشین بود و خودروها از شهرستان های مختلف کشور و از جمله جنوبی غربی و شرقی کشور بودند.
محمد حسین اسدی که به همراه خانواده از تهران جهت سفر به جزیره آشوراده به بندرترکمن آمده است، گفت: با توجه به شرایط جوی هوا و مواج بودن دریا، سفر با قایق به جزیره آشوراده سخت بود و به این دلیل گشت و گذاری در بازارچه انجام داده و اقلامی از صنایع دستی مردمان ترکمن این منطقه را به عنوان سوغات خریداری کردیم.
وی همچنین با اظهار رضایت از محوطه وسیعی که برای پارکینگ اختصاص داده اند، افزود: سرویس های بهداشتی به اندازه کافی نیست و جانمایی مناسبی ندارد.
این مسافر همچنین از تعبیه نشدن مکان تامین آب شرب کافی در محوطه اسکله و بازارچه گلایه کرد.
به گفته وی؛ شهری با ظرفیت های بندرترکمن باید شرایط مطلوب تری برای حضور مسافران داشته باشد.
وی که همراه خانواده زائر حرم رضوی نیز است، ابراز امیدواری کرد که در دور برگشت سفر خود از مشهد بتواند از جزیره آشوراده دیدن کند.
بهروز ایری توماج از فعالان بازار و غرفه دار بازارچه ساحلی بندرترکمن نیز گفت: امسال شاهد حضور گسترده مسافرین نوروزی هستیم و در نیمه دوم تعطیلات نیز امیدواریم با خوب شدن شرایط آب و هوا گردشگران بیشتری از منطقه دیدن کنند که این مساله در رونق اقتصادی و گردشگری این شهرستان تاثیر بسیار دارد.
بندرترکمن از شهرهای غربی گلستان بوده و در فاصله 40 کیلومتری از گرگان واقع است، این شهرستان مساحتی در حدود 41/291 کیلومتر مربع دارد.
بندرترکمن با وجود جاذبه های طبیعی مانند دریا، جزیره آشوراده و صنایع دستی ترکمن یکی از مهمترین مراکز گردشگری استان گلستان محسوب می شود.
صنایع دستی این شهرستان قالی، قالیچه و پشتی ترکمنی، سوزن دوی، زیورآلات و نمدمالی است، از مهمترین مناطق گردشگری و تاریخی بندرترکمن می توان از جزیره آشوراده در دل خزر، اسکله توریستی ساحل، میدان سوارکاری ،پادگان روسها، زیارتگاه بهاءالدین نفشبندی و آرامگاه آق امام نام برد.
بازارچه مرزی در کنار ساحل، دوشنبه بازار در داخل شهر، پادگان روسها واقع درجزیره آشوراده ، زیارتگاه بهاءالدین نقشبندی در فاصله 10کیلومتری شمال شرقی بندرترکمن و از همه مهمتر آشوراده در فاصله 2 کیلومتری شهر و در دل آب میزبان گردشگران است./ ایرنا

دیدگاه‌ها  

+2 #1 مهمان 1396-01-05 13:48
خیلی خوبه خوشحال کننده است.ولی بنده ازچندتن از مسافرین پرسیدم ازگرانی قیمتها میگفتند.واین زیبنده نیست ومسافران رافراری میدهدوبرای بار دوم هرگز نخواهند امدوبه دیگران نیز توصیه به امدن نخواهدکرد.به نظر من درنظرگرفتن منافع بلند مدت بهتر است و کاسبین این را مدنظر داشته باشند.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر