c_300_250_16777215_10_images_62220.jpg

ترکمن سسی - استاندار گلستان با بیان اینکه نسبت به ارائه شعار سال از سوی مقام معظم رهبری شاکر هستیم، اظهار کرد: «اقتصاد مقاومتی؛ تولید ـ اشتغال» عصاره مطالبه این زمان و مردم است و اقتصاد مقاومتی در واقع یک مفاهمه جمعی است.

به گزارش ترکمن سسی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر حسن صادقلو در نخستین جلسه شورای اداری استان در سال 1396 ضمن تبریک به مناسبت ایام نوروز و فرارسیدن ماه رجب که ماه بهار استغفارات است، تصریح کرد: اقدامات صورت گرفته توسط ستاد تسهیلات نوروزی در این ایام توسط دستگاه هایی نظیر نیروی انتظامی، راهور ناجا، هلال احمر، بهداشت و درمان و ... که در زمان تعطیلات شرایط مطلوب برای مردم را ایجاد کردند قابل تقدیر است.
وی افزود: اینکه 6 میلیون بازدید کننده گلستان را به عنوان مقصد سفر در نظر گرفتند، خوب است و نشان می دهد که گلستان به عنوان یکی از مقاصد گردشگری کشور مطرح شده است اما باید توجه داشت که رشد گردشگری نقطه پایانی ندارد و باید در آن ارتقا بیابیم.
وی صدای دولت در عرصه خدمت رسانی بین المللی، ملی و استانی را بلند دانست و گفت: در زمان فعالیت دولت در گلستان، 8303 پروژه افتتاح و کلنگ زنی شده است و طی سال گذشته از طریق کارگروه تسهیل مسئله 185 واحد تولیدی مرتفع شده است و 720 میلیارد تومان تسهیلات با همکاری بانک ها به واحدهای تولیدی ارائه شده است.
وی با بیان اینکه گلستان با کسب امتیاز 180 ، رتبه هفتم اقتصاد مقاومتی در بین استانهای کشور را کسب کرده است، یادآور شد: همکاری همه دستگاه ها، بسیج و سپاه و در عین های بانک های استان در کسب این رتبه حائز اهمیت بوده است. چرا که منابع گلستان 8هزار میلیارد تومان است اما در مقام مقایسه استانی همچون اصفهان 60 هزار میلیارد تومان است،با تعداد واحد های تولیدی و شعبات بانکی بسیار بیشتر از گلستان و این نشان دهنده عملکرد خوب استان گلستان دارد.
استاندار گلستان ضمن تقدیر از زحمات ستاد انتخابات استان و شهرستان ها که در ایام تعطیلات، ثبت نام ها را با دقت انجام دادند، گفت: در دو زمان یوم ا... ها و انتخابات ها مردم ما با دنیا سخن می گویند و مشارکت وسیع آنها پیام هایی به دنیا ارسال می کند.
دکتر صادقلو انتخابات گذشته را انتخاباتی منحصر به فرد دانست و افزود: تمام کانون های بحران استان و کشور در انتخابات پیشین مدیریت شدند و تنها انتخاباتی بود که حتی یک کشته هم نداشت.
وی افزود: مردم گلستان بادرک درست از شرایط و فرهیختگی سیاسی با مشارکت 80.39 بالاترین مشارکت در سطح کشور را به ثبت رساندند.
وی همچنین انتخابات را امری قیامتی دانست و خاطر نشان کرد: ما در انتخابات اثر ساز هستیم، از این نظر باید توجه داشته باشیم که امانت داری و حفاظت از حقوق همه رای دهندگان و کاندیدا ها را باید مورد توجه قرار دهیم و نسبت به آیندگان مسئولانه عمل کنیم.
استاندار گلستان قول دادن در انتخابات را کلک انتخاباتی و دغل کاری دانست و یادآور شد: تکیه این نظام بر اسلام و رای مردم است و ما وظیفه ایجاد اطمینان خاطر را داریم.
دکتر صادقلو با اشاره به شعار سال، مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری، گفت: مسئولیت اقتصاد مقاومتی با دولت، قوه قضاییه، دانشگاه ها، روحانیت و آحاد مردم است و در راستای تولید و اشتغال، باید تمام دستگاه ها توان خود را برای رفع موانع تولید به کار گیرند و حوزه های نظارتی در خصوص تولید باید نگاه تسهیل ساز و به دور از مقابله داشته باشند.
وی همچنین با اشاره به رویکردهای سال 1396 استان، اظهار کرد: توجه به پنجره واحد سرمایه گذاری، پیگیری دستگاه ها در خصوص جذب بودجه های متفرقه و متمرکز، پیگیری تخصیص های صورت گرفته، تلاش برای فعالت تر سازی مرکز جذب سرمایه گذاری، توجه به شیوه های نوین در دستگاه های اداری و همچنین دولت الکترونیک و استان مجازی، رشد مهارت آموزی در ارتقا سطح اشتغال، توجه به آموزش شوراهای اسلامی شهر و روستا از رویکردهای استانی استان در سالجاری است.
وی شورای اداری در استان و شهرستان ها را جای برای صله رحم اداری دانست و تصریح کرد: این صله رحم باید به حل مسائل بین دستگاهی منجر شود و دستگاه ها به شکل یک خط طولی در راستای حل مسائل مردم گام بردارند.
استاندار گلستان با اشاره به مسکن مهر در گلستاان، گفت: مسئولیت دولت در مسکن مهر تحویل 57 هزار واحد مسکونی بود، که انجام شده است و مابقی در اختیار شرکت های تعاونی بوده که باید تکمیل و به مردم ارائه نمایند.
دکتر صادقلو با تاکید بر اینکه از 121 پروژه تفاهمات سفر رئیس محترم جمهوری به گلستان 92 درصد آن انجام شده است، اظهار کرد: با تمام تلاش به دنبال آن هستیم که تا پایان عمر این دولت تمامی این پروژه ها را تکمیل نماییم.
وی در انتها با اشاره به پروژه های کلیدی سفر ریاست جمهوری به گلستان، گفت: پروژه منطقه آزاد کلید توسعه استان است و دولت ماموریت خود را در این زمینه انجام داده و در انتظار مصوبه مجلس شورای اسلامی است، در خصوص طرح گردشگری آشوراده نیز طرح بر اساس نظر سازمان محیط زیست آماده شده و تنها در انتظار نظر کمیسیون ماده 2 هستیم و در عین پیگیری های لازم در خصوص راه آهن در حال انجام است.
همچنین در این جلسه ابراهیم کریمی، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گزارشی از اقدامات ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی استان ارائه کرد و گفت: تعداد بازدیدکنندگان از استان از 2میلیون و 413 هزار نفر در سال 95 به 6 میلیون و 167 هزار نفر در سال جاری افزایش یافته است.
گفتنی در این جلسه آیت ا... حسینی شاهرودی نماینده مردم گلستان در خبرگان رهبری گزارشی از اجرای طرح صیانت از خانواده که توسط ایشان و همکارانشان اجرایی شده ارائه کردند.
لازم به ذکر است قوانلو مدیر کل صنعت معدن و تجارت استان نیز به نمایندگی از دستگاه های اجرایی و اقتصادی استان گزارش سال گذشته سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل در گلستان را ارائه کرد.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر