c_300_250_16777215_10_images_62330.jpg

ترکمن سسی-وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرده که در عملیاتی علیه مواضع گروه داعش در افغانستان، بزرگترین بمب غیراتمی خود را به کار برده است.

به گزارش خبرنگار ترکمن سسی به نقل از بی بی سی، این حمله پنجشنبه (۱۳ آوریل) در ساعت ۷:۳۰ عصر به وقت محلی در ولسوالی اچین، واقع در ننگرهار، انجام شد.

 

به گفته پنتاگون، بمب جی‌بی‌یو ۴۳، که به "مادر همه بمب‌ها" معروف است‌، برای هدف گرفتن غارها و تونل‌هایی استفاده شده است که شبه‌نظامیان داعش در آنها پنهان شده بودند.

 

هنوز از تلفات این بمباران گزارشی منتشر نشده است.

 

آمریکا می‌گوید این بمب، با ۹ متر طول و حدود ۱۰ تن وزن، برای آن طراحی شده که منطقه وسیعی از اهداف دشمن را تخریب کند و اثر روانی وحشتناکی بر نیروهای دشمن بگذارد.

 

بنا بر بیانیه پنتاگون، هدف از استفاده از این بمب عظیم، "به‌حداقل‌رساندن خطر برای نیروهای افغان و آمریکایی" بوده است که در این منطقه در حال عملیات "پاک‌سازی" بوده‌اند.

 

طراحی و توسعه جی‌بی‌یو ۴۳ از سال ۲۰۰۳ و جنگ عراق آغاز شد، اما این بمب تا به حال در میدان نبرد به کار نرفته بود.

 

ظاهرا این بمب را با هل‌دادن از عقب یک هواپیمای ترابری، روی هدف می‌اندازند و گفته شده که حدود ۱۶ میلیون دلار هزینه هرکدام از این بمب‌ها است.

 

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، پنجشنبه از پاسخ به این سوال که آیا خود وی دستور استفاده از این بمب را صادر کرده یا نه خوداری کرد.

 

او گفت که به ارتش آمریکا "اختیارات کامل" داده و به نیروهای مسلح کشورش افتخار می کند.

 

آقای ترامپ همچنین این بمباران را "یک واقعه موفقیت آمیز دیگر" خواند و گفت که نمی داند که آیا این بمباران علامتی به کره شمالی است یا نه ولی تاکید کرد که «مشکل کره شمالی» نیز حل خواهد شد.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر