c_300_250_16777215_10_images_62450.jpg

تركمن سسي - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه مختومقلی فراغی اشعار زیادی را سروده و درمیان ترکمن‌ها جایگاه ویژه‌ای دارد، گفت: مختومقلی یک دگرگونی عظیمی در ادبیات ترکمنی به وجود آورد.


به گزارش خبرنگار تركمن سسي به نقل از خبرگزاری شبستان از ساری، احد جاودانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران امروز(6اردیبهشت) در آئین نکوداشت دویست و هشتادو چهارمین سالروز مختومقلی فراغی از شعرای ایرانی ترکمن تبار که به همت ترکمن های مقیم مرکز مازندران و به میزبانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساری برگزارشد، اظهار داشت: این نشست ها، گردهمایی ها و دورهم جمع شدن ها برای تکریم و تجلیل شخصیتی است که توانست در عرصه ادبیات  و اجتماع اثرگذار باشد.
 
وی با بیان اینکه برگزاری این همایش ها به نوعی معرفی درست الگوهای علمی و ادبی به جامعه خواهد بود، افزود: با برگزاری این آئین های بزرگداشت، ارزش ها و مفاخر و مشاهیر به نسل حال و آینده معرفی می شوند.
 
جاودانی با بیان اینکه مختومقلی فراغی به عنوان یک نخبه اثرگذار در جمع همه علاقه مندان به ادبیات و کنش گران در عرصه ادبیات و اجتماع شهره است، گفت: بررسی زندگی و ارتباط این شاعر ارزشمند با متن جامعه، بیگانه نبودن یک نخبه و نویسنده یک خالق اثر ادبی با جامعه خود شایسته تقدیر است.
 
وی با اشاره به اینکه در بین شعرا و ادبا، بزرگانی داشته و داریم که آثار ماندگاری خلق کردند وتولیدات خوبی از این مفاخر در دنمایشگاه های کتاب مشاهده می شوند که باید چسبندگی این مشاهیر و مفاخربا جامعه بررسی شود، اظهار داشت: پیوست این شاعر و زندگی مختومقلی در بین موردم موجب ماندگاری وی شد.
 
جاودانی اذعان داشت: خلق آثار ادبی در زندگی سرشار از مصائب در یک محیط درگیر با مسایل سیاسی و اجتماعی و برخورداری از سطح زندگی پائین  می تواند الگوی بزرگی برای هنرمندان امروزی جهت خلق آثار فاخر باشد.
 
وی با بیان اینکه مختومقلی اشعار زیادی را سروده و درمیان ترکمن‌ها جایگاه ویژه‌ای دارد، گفت: مختومقلی یک دگرگونی عظیمی در ادبیات ترکمنی به وجود آورد.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر