c_300_250_16777215_10_images_62486.jpg

ترکمن سسی - چهل و یکمین محفل فقهی علماء احناف ترکمن صحرا طی روز های چهارشنبه و پنج شنبه 6-7 اردیبهشت ماه در محل مدرسه علوم دینی ربانیه چنارلی ، با  حضور اکثریت اعضاءمحفل فقهی و اساتید و  محققین برگزار گردید.


به گزارش خبرنگار ترکمن سسی در این محفل اساتید و محققین مقالات خود را ارائه نمودند و پس از بحث و بررسی اعضاء هیئت افتاء قرارات ذیل به تصویب رسید.مصوبات این محفل دو روزه به شرح ذیل می باشد:
مسأله :اول حکم قرعه کشی در تعاونی بدون ربا :
چند نفر در بین خودشان قرار می گذارند که هر کدام مبلغ معینی در هر ماه به صندوق (در بین خودشان ) واریز کنند و بنا بر تعیین اولویت از طریق قرعه به صورت نوبتی مبلغی را دریافت کنند ، بنا به اتفاق اعضای محفل فقهی چون که صورت مذکوره نوعی تعاون می باشد و تعامل نیز بر آن واقع شده و حق هیچ یک از اعضا ضایع نمی شود ربا و قمار محسوب نشده ، جائز می باشد .
مسأله دوم : بررسی ابعاد مختلف شرکت های بازار یابی شبکه ای
پس از تحقیق و بررسی ابعاد مختلف شرکت های بازار یابی شبکه ای فعالیت و کسب و در آمد از آن بنا به رأی اکثریت اعضاء محفل بنا به دلایل ذیل نا جائز دانسته شد .
الف) مشروط بودن پورسانت خرید که فاسد کننده عقد سمسره است.
ب ) بعلت وجود شرط فاسد در بعضی از صورت ها
ج) بعلت وجود غرر در معامله
مسأله سوم : احکام بیمه عمر  : مبنای بیمه عمر مروجه بر معاوضه بوده و به علت اشکالات شرعی من جمله ربا ، غرر ، جهالت و قمار ، غیره نا جائز می باشد .


اعضای اصلی شورای افتاء : استاد قربان محمد آخوند اونق      استاد مولوی محمد حسین گرگیج        استاد گلدی آخوند کمالی                          
  استاد محمد آخوند امانی کرند       استاد دوست محمد آخوند تقصیر میر حسن زاده   استاد عبدالجبار آخوند نیک نهاد              استاد احمد آخوند قربانپور        
   استاد عبدالرحمن آخوند پقه                استاد اسماعیل آخوند قدیری              عبدالعزیز آخوند حنفی

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر