c_300_250_16777215_10_images_62565.jpg

ترکمن سسی - دویست وهشتاد وچهارمین همایش گرامیداشت شاعر و عارف نامی ترکمن با اجرای موسس کتابخانه تخصصی پورقاز بندرترکمن در دانشگاه تهران برگزار می شود.

به گزارش ترکمن سسی به نقل از آوای ترکمن ، قربان محمد پورقاز با اشاره به این خبر افزود: این مراسم با حضور شخصیت هایی چون وزیر فرهنگ وارشاد ، دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت های مذهبی ، نمایندگان مجلس استان گلستان و سفیر ترکمنستان 19 اردیبهشت در دانشگاه تهران برگزار می شود.
وی تصریح کرد: مختومقلی فراغی بزرگترین شاعر زبان ترکمنی و یکی از مهم ترین شخصیت ‌های مردم ترکمن است که تلاش زیادی برای اتحاد ایلات و طوایف ترکمن داشت.
پورقاز اضافه کرد: مختومقلی با هدف نشر معارف اسلام در شعرسرایی همواره شناخته شده لذا او در تلاش برای گسترش معارف  قرآنی بود.
موسس کتابخانه تخصصی پورقاز بندرترکمن خاطر نشان کرد: برگزاری مراسم هفته مختومقلی در اقصی نقاط کشور، تلاشی بس کوچک برای شناساندن ژرفای اندیشه و شخصیت مختومقلی و موجب پیشگیری از فراموشی این مشاهیر و مفاخر گلستان زمین می شود.
وی با اشاره به برگزاری این مراسم در دانشگاه تهران ادامه داد: با توجه به لزوم ارتقای کیفی همایش مختومقلی فراغی در تهران و همچنین ظرفیت حضور و مشارکت علاقمندان در این مراسم بزرگداشت تمهدیدات لازم اتخاذ شده است.
شایان ذکر است هیات اجرایی همایش مختومقلی فراغی درتهران ، دکتر قربان محمد پورقاز را به عنوان مجری حرفه ای همایش مختومقلی در دانشگاه تهران انتخاب کرد.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر