c_300_250_16777215_10_images_63320.jpg

تركمن سسي - نماز جمعه 29 اردیبهشت 96 به امامت حاج آخوند عبدالکریم جاور و با حضور شهرام کوسه غروای  و رامین نورقلی پور و هزاران تن از نمازگزاران در مصلی بزرگ اهل سنت شهرستان گنبدکاووس برگزار شد.

به گزارش تركمن سسي به نقل از پايگاه اطلاع رساني مصلي اهل سنت گنبدكاووس، امام جمعه اهل سنت شهرستان گنبدکاووس درسخنان پیش از خطبه نماز عبادی جمعه این هفته با اشاره به ایام مبارک ماه شعبان و نزدیکی ماه پر فیض و رحمت رمضان گفت: این ایام بهترین فرصت برای عبادت، تسبیح ، تزکیه نفس، به جای آوردن شعائر دینی و تقرب الهی است و از منزلت ویژه ای در نزد خدواند برخوردار است.

حاج آخوند عبدالکریم جاور در تشریح جایگاه آیات قرآن کریم به مناظره حضرت بایزید بسطامی عارف بزرگ اهل سنت با اسقف مسیحی اشاره کرد و افزود: در این مناظره که به هنگام جشن جماعت مسیحی در محل کلیسا برگزار شد، اسقف مسیحی 18 سئوال از حضرت بایزید بسطامی پرسیدند و عارف بزرگ اهل سنت حضرت بایزید بسطامی به همه سئوالات وی پاسخ دادند بطوریکه هم اسقف جواب ها را پذیرفت و هم جماعت مسیحی قانع شدند.
خطیب جمعه اهل سنت افزود: بایزید بسطامی به آن عالم مسیحی گفتند، تو سوالات زیادی از من پرسیدی و حالا من فقط یک سوال از تو دارم، همه حاضرین گفتند سوالت را بگو و حضرت بایزید بسطامی ازآن عالمی مسیحی پرسید، کلید بهشت چیست؟ با این سوال اسقف سکوت کردند، این سکوت موجب هیاهویی در بین مردم شد و از اسقف خواستند تا جواب دهد.
امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس گفت: اسقف بزرگ به مسیحیان حاضر در کلیسا می گوید: جوابش را می دانم اما از شما مسیحیان می ترسم و حاضرین اصرارمی کنند که جواب را بدهد، آن عالم مسیحی در جواب می گوید : کلید بهشت "اشهد ان لا اله الاالله و اشهد ان محمد رسول الله" است.
جاور افزود: در ادامه این مناظره و با این جواب اسقف همه مسیحیان حاضر و خود اسقف از مسیحیت برگشتند و مسلمان شدند و آن کلیسا را نیز تبدیل به مسجدکردند.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه ارزش معنوی ماه مبارک رمضان با هیچ متاعی قابل قیاس نیست، اظهار داشت: این ماه فرصت بزرگی برای عموم مسلیمن است و سعی کنیم این فرصت گرانبهای معنوی را از دست ندهیم و با اخلاص کامل به پیشواز ماه مبارک رمضان برویم و از همه گناهان توبه کرده و از خداوند متعال استغفار طلب کنیم.
وی با بیان اینکه هیچکس به جز اولیاء و انبیاء معصوم نیستند اظهارداشت: همه ما گناهکاریم، پس قدر ماه مبارک رمضان را که در آن خداوند درهای رحمت و مغفرت را به روی ما باز گذاشته بدانیم و با دعا، نیایش و تسبیح بهترین بهره را ببریم و از درگاه باریتعالی استغفار بطلبیم.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر