c_300_250_16777215_10_images_64658.jpg

ترکمن سسی -  در هفته گذشته و بدنبال حواشی ناشی از عدم دعوت از علما و بزرگان اهل سنت ایران به مراسم تحلیف رئیس جمهور موجی از نارضایتی و گلایه نسبت به این جریان ایجاد شد.


به گزارش ترکمن سسی به نقل از پايگاه خبري اهل سنت ايران و سياست ، بخش عمده این گلایه ها در فضای مجازی فعالان اهل سنت مطرح شده و بخش دیگری نیز در فضای سایت ها و خبرگزاریهای رسمی کشور طرح گردید .تعدادی از فعالان سیاسی خارج از جامعه اهل سنت هم با انتقاد از این مساله، اتفاق رخ داده را یک کج سلیقگی عنوان کردند.
طبیعی بود که بعد از این جریان علمای شاخص و فعالان سیاسی اهل سنت در قبال آن موضع گیری کرده به نقد رفتار انجام شده بپردازند.کمترین نتیجه این نقد ها این بود که برای موارد بعدی رفتارهای متولیان امر با شرایط و ظرفیت های بخش های مختلف جامعه متناسب تر گردد. تا اینجای کار اشکال خاصی در این فرایند مشاهده نمی شود .
مساله مهم در این گونه موارد این است که منتقدان در کنار طرح موارد خود نباید فضا را به سمتی ببرند که باب تعامل و گفتگو با محیط اطراف بسته شود . یکی از اصول بنیادین سیاسی این است که تلاش کنیم در بدترین شرایط تنش و اختلاف و حتی شرایط جنگی درهای گفتگو را با طرف مقابل نبندیم.

در زمینه حواشی مراسم تحلیف همه نسبت به چیدمان دعوت از مهمانان جلسه نقد داریم و اعتقاد داریم که باید در این زمینه درایت و هوشیاری بیشتری به خرج داده می شد. اما متاسفانه این گونه نشد.!
حال تکلیف چیست؟ آیا به علت این سهل انگاری بستن همه مسیرهای گفتگو و تعامل با محیط اطراف مصلحت است؟
شاید بتوان پاسخ به این سوال را در آخرین بیانات شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید امام جمعه اهل سنت زاهدان پیدا کرد، ایشان در خطبه های نماز جمعه زاهدان در روز 20 مرداد با طرح برخی از انتظارات و مطالبات اهل سنت ایران از نظام تاکید کردند که اهل سنت به نیت خدمت به کشور و نظام اسلامی خواستار ایفای نقشی فعال تر در اداره امور کشور است.
امام جمعه اهل سنت زاهدان در ادامه با  اشاره به ابراز همدردی و همراهی شمار زیادی از شخصیت‌ ها و مردم شیعه با جامعه اهل‌سنت در جریان عدم حضور بزرگان اهل‌سنت در مراسم تنفیذ و تحلیف، گفتند: جا دارد از همه کسانی که با ما ابراز همدردی و همراهی کردند به‌ویژه عزیزان شیعه که برای حقوق اهل تسنن ابراز نگرانی داشتند قدردانی کنم.
ما همانطور که حامی نظام بوده ایم حامی دولت روحانی هم بوده ایم و هستیم و از رهبر ایران تقاضا داریم مانع از ضایع شدن حق اهل سنت ایران شوند.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر