c_300_250_16777215_10_images_64064.JPG

تركمن سسي - امامان جمعه اهل سنت استان گلستان با اشاره به فضائل فراوان دهه نخست ماه ذی الحجه، عید بزرگ قربان را نمادی از تجلی انسجام و همدلی اسلامی در ایام مبارک حج دانستند.


به گزارش تركمن سسي به نقل از خبرگزاری تقریب ،خطیب جمعه اهل سنت چنارلی، گفت: اعیاد اسلامی از جمله عید بزرگ قربان را حرمت بدارید؛ زیرا خداوند در آن ایام منافع فراوانی را برای مسلمانان قرار داده است.

«زین العابدین قدیری» در نماز جمعه این هفته چنارلی، اظهار کرد: شور و شوق، روحیه تعاون و همکاری جامعه اسلامی در ایام عید سعید قربان به اوج خود برسد.

خطیب جمعه اهل سنت چنارلی با تاکید بر اینکه قربانی کردن بر مسلمانی که از تمکن مالی برخوردار است واجب است، تصریح کرد: ضروری است امت اسلامی در حد توان در عید سعید قربان به کمک برادران و آشنایان نیازمند بشتابند و به کسانی که توان قربانی کردن ندارند کمک کنند.

اطاعت از رهبری وظیفه دولتمردان و مردم است

امام جمعه اهل سنت قازان قایه، گفت: کابینه دولت دوازدهم مشخص شده و در این دولت نیز مسئولان و مردم، اطاعت از رهبری را سرلوحه کار خود قرار دهند.

«آخوند ناصر قزل» در نماز جمعه این هفته دهستان قازان قایه، اظهار کرد: استفاده از نیروهای بومی در استان ها مد نظر دولت باشد و از نیروهای شایسته محلی در مدیریت ها بهره گیری شود.

به گفته وی؛ تک تک افراد جامعه به این کشور تعلق دارند و باید در جهت حفظ و حراست از ارزش های دینی و ملی ثابت قدم باشند.

دهه نخست ذی الحجه دارای فضیلت فراوانی در دین اسلام است

خطیب جمعه اهل سنت بندر ترکمن، گفت: 10 روز نخست ماه ذی الحجه با قرار گرفتن روز عرفه و عید قربان از فضیلت و برکات فراوانی در اسلام برخوردار است.

«آخوند عبدالرشید بشاورد» در نماز جمعه این هفته مسجد جامع قبا بندر ترکمن با اشاره به در پیش بودن روز بزرگ عرفه و عید سعید قربان، اظهار کرد: عید قربان بزرگترین روز ایام حج است و قربانی کردن در این عید از امور مهم مسلمین است.

به گفته وی؛ خداوند در روز عرفه بندگان خویش را به عبادات فرا می خواند و سفره های جود و کرم خود را بر سر آنان می گستراند.

خطیب جمعه اهل سنت بندر ترکمن با یادآوری اینکه لبیک به دستورات الهی هدف از قربانی کردن در روز عید قربان است، ابراز کرد: تمام دستورات و قوانین اسلام بر اساس حکمت یا حکمت های بسیار دقیق و سودمند وضع شده است، قربانی کردن حاجیان در روز عید قربان، نمادی از قربانی کردن هواهای نفسانی و کنار نهادن نفس اماره است.

عید قربان از اشتراکات بزرگ اسلامی است

خطیب جمعه اهل سنت دهستان کرند، گفت: اشتراکات زیادی امت اسلامی را به همدیگر پیوند می زند و عید سعید قربان از مهمترین این نقاط اشتراک است.

«آخوند شاه محمد غراوی» در نماز جمعه این هفته دهستان کرند، اظهار کرد: عید قربان کرامت و بزرگی انسان را نشان می دهد و احترام به ارزش ها و انسانیت، سعادت و شرافت را به دنبال دارد.

قربانی وسیله قرب بنده به خداوند است

امام جمعه اهل سنت کلاله، گفت: انسان مسلمان سعی کند برای قربانی کردن در روز عید قربان، حیوان سالم و توانمندی را در راه خداوند قربانی نماید؛ زیرا این عمل وسیله ای برای نزدیکی بیشتر به خداوند می شود.

«آخوند محی الدین احمدی» در نماز جمعه این هفته کلاله، اظهار کرد: خداوند اسباب و وسایل فراوانی را برای جذب بنده به خودش قرار داده و هر چقدر این اسباب با ارزش تر باشد احساس نزدیکی به خداوند را در کام مومنان شیرین تر می کند.

به گفته وی؛ عید قربان قرب معنوى و تقرب ارزشى زیادی نزد خداوند دارد؛ زیرا این قرب در سايه ايمان و عمل بالایی بدست می آید.

در ایام مبارک ذی الحجه برای نجات مسلمانان از دست دشمنان دعا کنیم

خطیب جمعه اهل سنت مسجد جامع ابوحنیفه گرگان، گفت: در شرایط کنونی جهان معاصر مسلمانان زیادی در کشورهای غیر اسلامی و حتی اسلامی در بند ظالمان قرار دارند و ضروری است برای آنها در این ایام مبارک ذی الحجه دست به دعا برداریم.

«مولوی عبدالواری نوری» در نماز جمعه این هفته مسجد جامع ابوحنیفه گرگان، اظهار کرد: دشمنان اسلام بدانند که دعای مظلومان میانمار، سوریه، عراق و دیگر بلاد اسلامی بی پاسخ نخواهد ماند و روزی اشک های ریخته شده آنها، نجات بخش خواهد بود.

به گفته وی؛ همه مسلمانان گرفتار از جمله مسلمانان مظلوم میانمار از کشورهای اسلامی انتظار کمک رسانی دارند و در برابر نسل کشی آشکار آنها ساکت نمانند.

خطیب جمعه اهل سنت مسجد جامع ابوحنیفه گرگان با بیان اینکه دعا نکردن نشانه غرور انسان است، خاطر نشان کرد: انسان باید هر گونه غرور را از خودش دور کند و برای نجات همنوعان مسلمان از شر دشمنان دعا کند.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر