c_300_250_16777215_10_images_65069.jpg

تركمن سسي - دكتر بهروز قزل : در روزهای اخیر، تصمیم پوتین برای عوض کردن یک روزه شغل خود، روی خروجی برخی رسانه ها قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری رسمی روسیه، رئیس جمهور این کشور در تاریخ 1 سپتامبر در دبستانی در شهر یاروسلاول، برای دانش آموزان کلاس درس آزاد برگزار کرده و تدریس کرد. بدین ترتیب، پوتین روز اول سپتامبر (روز بازگشایی مدارس در روسیه) «یک معلم شد»!
ما هم چنین حرکت های نمادینی را در قالب «به صدا درآوردن زنگ مدارس» و یا «سخنرانی» در آغاز هر سال تحصیلی در کشور خود دیده ایم. اما ابتکار پویتن فرا تر رفته است و تصمیم خود را نه تنها به عنوان شادباشی به دانش آموزان و سخنرانی درباره اهمیت دانش و مقام آموزگار، بلکه در تلاش برای هم حسی و درک عینی وظیفه سنگین یک معلم – هرچند برای ساعاتی کوتاه – تنظیم کرده است!
پوتین، برای یک روز معلم شد! تا به اهمیت مقوله تربیت فرزندان جامعه و لزوم فراهم شدن آرامش نسبی و تامین متناسب نیازهای یک معلم، واقعی تر بیاندیشد. معلم شد تا هنگام تصمیم گیری درباره معاش و مزایای احتمالی معلمان، همواره، فشارها و سوزش های گلوی یک معلم پس از ساعت های متمادی تدریس را به خاطر داشته باشد. رئیس جمهور روسیه برای یک روز شغلش را تغییر داد تا هنگام گفتگو با وزیر آموزش کشورش، همواره به وی یادآور شود که فنا، بقا و اعتلای یک جامعه در گرو تصمیم گیری صحیح او در خصوص ساختار آموزشی کشور و محور این ساختار یعنی معلمان است! رئیس جمهور روسیه در مقابل دانش آموزان حضور یافت و تدریس کرد، تا شاید هنگام سیاست گذاری و پیگیری تصمیمات مرتبط با معلمان و خانواده آن ها، دغدغه های ناگزیر معاش و حیات آنان را در پستوی متانت و انساندوستی معلمان، «نادیدنی» نبیند!
روز اول سپتامبر در بیشتر کشورهای جهان، مصادف با آغاز رسمی سال تحصیلی است. نزدیک به سه هفته دیگر، سال تحصیلی جدید در کشور ما نیز آغاز خواهد شد. همگی، سپاسگزار «متانت» و «انساندوستی» معلمان خود هستیم. زنده باد معلم!
11  شهریور 96

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر