c_300_250_16777215_10_images_65290.jpg

تركمن سسي - استاندار جدید گلستان گفت که خود و زندگی شخصی ام را در مسیر توسعه و رشد استان وقف کرده و با وحدت و همدلی تمام اقوام برای بهبود شاخصه های توسعه استان تلاش خواهیم کرد.


به گزارش تركمن سسي به نقل از ایرنا ، سید مناف هاشمی عصردوشنبه در جلسه شورای اداری استان و آئین تکریم و معارفه استاندار گلستان که با حضور وزیر کشور درگرگان برگزار شد، از حسن اعتماد ریاست جمهوری و وزیر کشور قدر دانی کرد و خدمات استاندار قبلی و مسئولان 20 سال گذشته گلستان را شایسته تقدیر بیان کرد و افزود: امیدوارم با کمک و حمایت نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، نماینده ولی فقیه و همه گلستانی ها بتوانیم راه توسعه را هموارتر کنیم و عقب ماندگی های گذشته استان را جبران نماییم.
استاندار گلستان همچنین خاطره شهدای استان را گرامی داشت و یادآور شد: گلستان یادگار سرداران شهیدی همچون شهیدان مکتبی، اسودی و ملک است و آنها بودند که این امنیت را بوجود آوردند و ما باید برای سازندگی کشور تلاش ‌کنیم.
وی در ادامه با بیان اینکه طبیعی است استکبار از قدرت ایران نگران باشد و این نشان از پیروزی ما است، افزود: سخنان اخیر رییس جمهوری آمریکا نشان می دهد که سپاه دقیقاً در نقطه مقابل منافع امریکا بوده و به این معناست که سپاه محبوب مردم منطقه است و مردم به سپاه و ارتش افتخار می‌کنند.
هاشمی به اعتبارات گلستان نیز اشاره و اضافه کرد: کل اعتبارات استان 280 میلیارد تومان هزینه‌ای و 700 میلیارد تومان تملک سرمایه‌ای است و نمی توان یک استان را با هزار میلیارد تومان اداره کرد و باید تلاش کنیم اعتبارات استان را افزایش دهیم تا بتوانیم توسعه مورد نظر را ایجاد نماییم.
استاندار گلستان با یادآوری توصیه رییس جمهوری مبنی بر اینکه هدف پیشرفت کشور و رونق اقتصادی و اشتغال در کشور و حرکت به سمت اقتصاد مقاومتی و حرکت با اعتدال است، بیان کرد: جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی و تقویت روابط اقتصادی با کشورهای همسایه یکی دیگر از تاکیدهای رییس جمهور در جلسه هیات دولت بود.
وی تاکید کرد: با همه عزیزانی که در جمهوری اسلامی مسئولیت داشته و مورد تایید نظام هستند همکاری و در استان از آنها استفاده خواهم کرد.
هاشمی اضافه کرد: در این راستا همکاری در کار و تلاش، همکاری در جذب سرمایه برای استان، پاکدستی ، ایجاد اشتغال و ارتقا جایگاه بانوان و جوانان از موضوعاتی است که می توانند زمینه دوستی ها و تعاملات کاری ما را افزایش دهند و تلاش می کنیم از شایستگانی استفاده کنیم که در پایان مسئولیت گزارش قابل قبولی را برای مردم استان داشته باشیم.
حسن صادقلو استاندار سابق گلستان نیز در سخنانی از فعالان حوزه های اطلاع رسانی در فضای مجازی خواست با تقوای خبری و روح همدلی و همکاری استاندار جدید را در مسیر توسعه یاری کنند.
وی با انتقاد از برخی بد اخلاقی ها در فضای مجازی تاکید کرد: باید روح همدلی و همکاری را در استان تقویت کنیم و گرنه وقت استاندار و سایر مسئولان به جای رسیدگی به امور اصلی و اساسی استان هدر می رود.
وی به تقدیر مقام معظم رهبری از فرماندار فقید بندرترکمن شهید نازقلیچی از شهدای فاجعه منا نیز اشاره کرد و اظهار داشت: همگرایی و وحدت در استان گلستان به واسطه وجود نماینده ولی فقیه است.
صادقلو همچنین این نشست را در راستای تکریم از همه مدیران استان بیان کرد و از مسئولان و اعضای شورای تامین و امنیتی که در استان ایجاد کرده اند قدر دانی نمود و ضمن تبریک انتصاب هاشمی گفت: حضور استاندار جدید باعث برکت برای استان خواهد بود.
استاندار قبلی گلستان همچنین با ارائه گزارشی از دوران خدمت در استان با بیان اینکه اسناد بالادستی را در 6 جلد و عنوان تهیه کردیم، افزود: در سفر هیات دولت به گلستان 121 تفاهم انجام شد که همه اینها اتفاق افتاده و 6 عنوان تصمیمات سفر استانی رئیس جمهور بوده است و در حوزه منطقه آزاد 3 مرحله لایحه به مجلس ارسال کردیم و نتایج نهایی را از نمایندگان مجلس باید بگیریم.
استاندار قبلی گلستان به اقدامات 4 سال اخیر در حوزه سد سازی، طرح گردشگری آشوراده ، راه آهن و کاهش نرخ بیکاری از 13.7 در سال 93 به 11.6 درصد، رتبه هفتم استان در اقتصاد مقاومتی و ششم در دریافت تسهیلات رونق تولید ، افتتاح 9600 پروژه با حدود 6 هزار میلیارد تومان اعتبار، رشد 37درصدی در صادرات، بازگشایی دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه، آغاز کاوش دیوار دفاعی گرگان و پروژه موزه روستایی در حال ساخت در قرق اشاره کرد و افزود: در این دولت 56 هزار شغل در استان ایجاد شد.
صادقلو گفت: در راستای توجه به منزلت اقوام نیز 4 فرماندار ترکمن، 7 معاون فرماندار و بخشدار را از اقوام انتخاب کردیم همچنین در بحث بودجه توجه ویژه ای به مناطق محروم شد.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر