c_300_250_16777215_10_images_66922.jpg

ترکمن سسی - محیط بان گلستانی که به دلیل قتل غیر عمد در زندان بود، با رضایت اولیای دم از زندان آزاد شد.


به گزارش ترکمن سسی از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، امیر عبدوس مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان گفت: قربان محمد دبیری محیط بان تالاب بین المللی گمیشان که مهر ماه سال 95 یک صیاد در منطقه تالاب بین المللی گمیشان را بر اثر تیراندازی کشته و به دلیل قتل غیرعمد در زندان بازداشت بود ، با گذشت اولیای دم و پرداخت دیه توسط سازمان حفاظت محیط زیست از زندان آزاد شد.
وی اظهار داشت : این محیط بان حین گشت و کنترل در حاشیه این تالاب متوجه حضور چند صیاد شده که در زمان تیراندازی هوایی برای متواری کردن این صیادان متاسفانه بر اثر تیراندازی غیرعمد و اشتباه این محیط بان، یکی از صیادان از ناحیه پا مجروح شد و پس از انتقال به بیمارستان، جان خود را از دست داد.
وی افزود: در مدت یک سال و نیم، تلاش های زیادی برای کسب رضایت و بخشودگی از خانواده مقتول، توسط اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان و با وساطت ریش سفیدان و بزرگان قوم ترکمن انجام شد که خوشبختانه اولیای دم مقتول گذشت کردند و امروز این محیط بان به آغوش خانواده خود برگشت .
عبدوس گفت : مراحل قانونی برای پرداخت دیه کامل متوفی از طریق این اداره کل انجام و مبلغ دیه به طور کامل پرداخت شد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان گفت: امیدواریم دیگر شاهد هیچ گونه درگیری بین محیط بانان و شکارچیان نباشیم زیرا در این موارد یا یکی از طرفین کشته شده و یا به مجروحیت طرفین می انجامد که 120 شهید و صدها مجروح ، در راه محیط زیست از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون گواه این ماجرا است .

 

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر