c_300_250_16777215_10_images_68332.jpg

ترکمن سسی- معاون هماهنگی و پیگیری امور استان های دفتر رئیس جمهور گفت: اعضای شورای شهر به پتانسیل ها و ظرفیت های هر منطقه به خوبی واقف است و بر همین اساس می توانند طرح های خوبی در جهت حفظ و افزایش فرصت های شغلی ارائه دهند.


به گزارش ترکمن سسی به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهرستان گرگان، علی اصغر احمدی که  به منظور دیدار با فرماندار مرکز استان به دفتر وی آمده بود؛ درجلسه مشترک اعضای شورای اسلامی شهرستان گرگان با فرماندار حضور یافت و طی سخنانی شورا را یک نهاد ارزشمند منتخب مردم برشمرد و گفت: شورا یک دستگاه اجرایی نیست، بلکه یک نهاد برخواسته از دل مردم است و هر یک از اعضای آن به عنوان شهروند در مقابل شهر خود مسئول هستند.
وی، با بیان اینکه هر شهری به دنبال ایجاد جاذبه های منحصر بفرد و جذب توریسم و سرمایه گذار است، اظهار کرد: اعضای شورا باید به دنبال کشف و ایجاد جاذبه های منحصر بفرد در این منطقه باشند، تا بتوانند توریسم و سرمایه جذب نموده و زیرساخت های اشتغال را ایجاد کنند.
معاون سابق وزیر کشور؛ با تاکید براینکه اشتغال مهم ترین دغدغه مسئولان نظام است، اظهار کرد: شخصاً از هر جریان سیاسی [ اصولگرا یا اصلاح طلب] که به دنبال ایجاد اشتغال و تولید فرصت شغلی باشد حمایت می کنم.
همچنین در این جلسه فرماندار گرگان نیز با بیان اینکه شهرستان گرگان بین دو شهر اقتصادی بزرگ کشور[تهران و مشهد] واقع شده است، اظهار داشت: تقویت معیشت مردم اولویت اول کاری ماست و با همدلی می توانیم به توسعه و گسترش زیرساخت های اقتصادی و فرهنگی این شهر کمک کنیم.
ابوالقاسم صفوی، به ظرفیت های بالقوه شهرستان گرگان اشاره کرد و گفت: تپه هزار پیچ گرگان می تواند به گنبد سبز استان تبدیل شود و چشمه آب گرم زیارت نیز می تواند ظرفیت گردشگری شهرستان را افزایش دهد.
فرماندار گرگان با انتقاد از ساخت و ساز های غیرمجاز در برخی از مناطق بکر و روستایی استان، اظهار داشت: هرگونه ساخت و ساز و تغییر بافت روستایی مانع پیشرفت و توسعه گردشگری خواهد شد.
صفوی به اقدامات چندماهه اخیر فرمانداری گرگان هم اشاره کرد و افزود: ایجاد شهر سلامت در زمینی به حدود 60 هکتار پیش بینی شده و طرح در دست مطالعه است.
وی گفت: با سرمایه گذران مختلف جلسات متعددی را برگزار کردیم و ایجاد اکواریم دریایی و شهر آبی در گرگان از برنامه های پیش بینی شده است که بر اساس اولویت بندی اجرایی خواهد شد.
فرماندار مرکز استان گلستان به وضع کشاورزان منطقه و عدم تناسب قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی هم اشاره کرد و گفت: تنها راه نجات کشاورزان تغییر الگوی کشت و تغییر مسیر آنان به سمت کشت گیاهان دارویی است.
همچنین در این جلسه رئیس شورای اسلامی شهرستان گرگان نیز گفت: استانهای شمالی کشور از دیرباز به علت دارا بودن آب و هوای مناسب کشت و کار دارای صنعت کشاورزی بوده و اکثر ساکنین این استانها به امر کشاورزی مشغول هستند.
محمدعلی سهرابی، افزود: با توجه به مشکلات بوجود آمده در بخش کشاورزی مانند: کم آبی، قیمت پائین خرید تضمینی محصولات و افزایش آفات سبب گردیده تا رغبت برای کشاورزی از بین برود یا کمرنگ شود.
وی، احداث صنایع تبدیلی کشاورزی، بسته بندی مناسب و با کیفیت و ...  را تنها راه برون رفت از برخی از این مشکلات عنوان کرد و گفت: ایجاد صنایع تبدیلی علاوه بر ایجاد اشتغال، موجب افزایش درآمد کشاورزان نیز خواهد شد.
همچنین در این جلسه سخنگوی شورای اسلامی شهر گرگان نیز با تقدیر از تلاش فرماندار گرگان برای توسعه و پیشرفت این شهر گفت: در این چند وقت اخیر اقدامات عملی خوبی را از سوی فرمانداری گرگان شاهد بودیم.
حسین ربیعی؛ به معضل ترافیک مسیر ناهاخوران اشاره کرد و گفت: برای کاهش ترافیک این محور ایجاد یک مسیر جدید از «النگ دره» به «توشن» ضروری است.
نماینده استان گلستان در شورای عالی استان های کشور هم با ارائه گزارشی از عملکرد شورای فرادستی و تشریح برخی از قوانین و مصوبات اظهار کرد: بررسی مسایل و مشکلات استان و ارایه پیشنهادهای لازم به منظور رفع تبعیض و توزیع عادلانه  امکانات و منابع به شورای عالی استان ها از مهم ترین وظایف شورای فرادستی است.
حمیدرضا آقاملائی، افزود: شورای استان به عنوان عالی ترین شورا جایگاه نظارتی  و مشورتی دارد و علاوه بر اینکه وظیفه ساماندهی و نظارت بین شوراها را داراست؛  به مانند پل ارتباطی بین شورای عالی و دستگاه های مختلف در راستای بهبود شرایط طرح ها و پیشنهادات خود را ارایه می دهد.
گفتنی است؛ در این جلسه سایر اعضای شورای شهرستان گرگان به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود پرداختند.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر