c_300_250_16777215_10_images_68498.jpg

ترکمن سسی - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان به تعهد ایجاد 30 هزار شغل تا پایان سال جاری از سوی دستگاههای اجرایی استان اشاره کرد و گفت: تاکنون زمینه 6 هزار نفر آن فراهم شده است.


به گزارش ترکمن سسی به نقل از ایرنا، سعید مازندرانی روز شنبه در کارگروه اشتغال گنبدکاووس با یادآوری طرح های اشتغال زای شهرستان ها در بانک ها افزود: از ایتدای سال جاری تاکنون در حوزه اشتغال روستایی گلستان 750 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده و 950 میلیارد ریال دیگر در مرحله پرداخت بانک قرار دارد.
وی اظهار داشت: بزودی یک هزار و 620 میلیارد ریال تسهیلات از منابع ملی به طرح های اشتغالزای استان گلستان که دو طرح بزرگ آن با اشتغالزایی 800 نفری در شهرستان گنبدکاووس قرار دارد، اختصاص می یابد.
مازندرانی اضافه کرد: در حوزه مشاغل خانگی پارسال 600 میلیارد ریال تسهیلات در گلستان جذب شد و امسال نیز 280 میلیارد ریال سهمیه برای این بخش به منظور ایجاد سه هزار شغل پیش بینی شده است.
وی با بیان اینکه گلستان دومین استان از حیث جمعیت روستایی در کشور است، تصریح کرد: ظرفیت های خوب گردشگری، بوم گردی، صنایع دستی، پرورش شتر، حوزه ورزش و سلامت و درمان در استان وجود دارد که می توان از تسهیلات ارزان قیمت پیش بینی شده برای رونق آن و جهش اشتغال استفاده کرد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین با یادآوری ایجاد 20 هزار شغل طی سال گذشته در گلستان گفت: شمار زیادی از این شغل ها در سامانه رصد ثبت شده و قابل راستی آزمایی است اما بخشی از مشاغل نیز فصلی بوده که باید به آن توجه شود.
مازندرانی افزود: پارسال 10 هزار بیمه شده جدید درحوزه مشاغل ایجاد شده گلستان داشتیم که نشان از پایداری شغل ها دارد.
وی از مسئولان کارگروه اشتغال گنبدکاووس نیز درخواست کرد، پیگیر پرونده ها در بانک ها برای پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی و مشاغل خانگی باشند.
به گزارش ایرنا، نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با بیان اینکه ایجاد اشتغال و توجه به رفع مشکلات اقتصادی مردم از مهمترین اولویت های دولت و مجلس است، گفت: مدیران برای تحقق این اولویت ها و بر اساس ظرفیت های موجود داخلی کار جهادی انجام دهند.
قرجه طیار با تاکید بر ضرورت همکاری بیشتر بانک ها در پرداخت تسهیلات اشتغالزا از ادارات و نهادهای گلستان و گنبدکاووس نیز درخواست کرد در صدور مجوزها برای طرح های اشتغالزای بخش خصوصی همکاری بیشتری کنند.
به گزارش ایرنا، در این جلسه مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری گلستان و فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز حضور داشتند.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر