c_300_250_16777215_10_images_68557.jpg

ترکمن سسی - چهار هزار و 22 زائر گلستانی در قالب 27 کاروان از اهل تشیع و اهل تسنن برای انجام مناسک حج تمتع سال جاری به سرزمین وحی عزیمت کرده اند.


رامین آذری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: آخرین پرواز روز گذشته با 261 مسافر و مجموع چهار هزار و 700 کیلوگرم بار فرودگاه بین المللی گرگان را به مقصد جده درکشور عربستان ترک کرد.
وی با بیان اینکه زائرین گلستانی، مدینه دوم هستند، افزود: اعزام زائران این استان از شنبه آغاز شده بود.
به گفته وی، تمامی پروازهای زائرین گلستانی برعهده شرکت هواپیمایی سعودی و توسط هواپیمای ایرباس 330 انجام شد.
مدیرکل فرودگاه های گلستان اضافه کرد: در مجموع از استان 14 پرواز به مقصد جده انجام شد و قرار است اولین پرواز برگشت حجاج گلستان 20 شهریور ماه سال جاری در فرودگاه بین المللی گرگان به زمین بنشیند.
آذری اظهار داشت: با توجه به سنت استقبال هم استانی ها از حاجیان، برنامه ریزی لازم در این پیوند انجام و کارت های خاصی تهیه و در اختیار خانواده حجاج قرار گرفته که در هنگام ورود به فرودگاه و استقبال باید به همراه داشته باشند.
وی یادآور شد: هر حاجی دارای سه کارت سهمیه (سه ماشین) است.
مدیرکل فرودگاه های گلستان همچنین با تسلیت درگذشت یک زائر استان قبل از انجام سفر حج گفت: این زائر به نام 'آناقلی عطاخواجه' از کاروان شماره 38059 بود که پیش از ظهر گذشته در سالن ترانزیت خارجی فرودگاه گرگان دچار ایست قلبی شد که پس از اقدامات اولیه تیم پزشکی مستقر در محل به بیمارستان منتقل ،اما متاسفانه فوت کرد.
گلستان دو فرودگاه در شهرهای گرگان و کلاله دارد، پرواز حجاج استان از گرگان انجام می شود.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر