c_300_250_16777215_10_images_68799.JPG

ترکمن سسی- معاون استاندار: مشارکت مردم در اداره امور و تغییر رویکرد استفاده از منابع برای مقاوم سازی اقتصاد لازم است.


به گزارش خبرنگار ترکمن سسی ، محمد حسن پاسوار معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گلستان صبح سه شنبه در مراسم افتتاح متمرکز پروژه های عمرانی ، تولیدی و اقتصادی شهرستان آق قلا افزود: برای مقاوم نمودن اقتصاد کشور مشارکت مردم در اداره امور و بکارگیری از توان و منابع داخلی ، استفاده از همه ظرفیت های عمومی و خصوصی و تغییر رویکرد در استفاده از منابع و عدم وابستگی به نفت ضروری است.

معاون استاندار با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجائی و باهنر با اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افزود: امسال سال افتخار به گذشته و امید به آینده است و در این مقطع زمانی که با هجمه دشمنان انقلاب روبرو هستیم، نیازمند همدلی و به کارگیری همه ظرفیت های خود هستیم تا اهداف عالی خود را محقق نماییم.

پاسوار رمز برون رفت از مشکلات کنونی کشور را تحقق اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی باید فراتر از یک شعار باشد و با تغییر رویکرد و توجه به توان و ظرفیت های داخلی در کنار نگاه به بیرون باید تلاش بکنیم اقتصاد کشور را در برابر تهاجم کشور قدرت بخشیم.

پاسوار تصریح کرد: محوری ترین موضوع اقتصاد مقاومتی این است که داشته هایمان را شناخت داشته باشیم و بر بهره گیری از آن ظرفیت ها و تبدیل ظرفیت های بالقوه به بالفعل تلاش بکنیم و تاکید اصلی بر منابع درونی و اقتصاد درون زا باشد و در واقع بحث ارزش منابع موجود را بدانیم و روی آنها کار بکنیم.

معاون استاندار خاطر نشان کرد: یکی از مشکلات ما وابستگی به اقتصاد نفتی است گرچه از دهه های پیشین و از سال 1327 که اولین برنامه توسعه کشور اجرا شد رویکرد عدم وابستگی و توجه به اقتصاد بدون نفت مورد تاکید بوده ولی در طی این سالها در زمینه این تغییر نگاه عزم کمتری دیدیم در واقع علیرغم حرکت در این مسیر سرعت عدم وابستگی به نفت خیلی کم است.


نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر