c_300_250_16777215_10_images_98915.JPG
ترکمن سسی- سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان در ایام هفته دولت امسال تعداد ۱۴۸پروژه عمرانی، تولیدی و اقتصادی بالغ بر 936 میلیارد ریال اعتبار افتتاح و به بهره برداری رسانده است و ضمن بهره مندی 15896 خانوار گلستانی از این خدمات، 563 نفر اشتغالزایی در بخش کشاورزی ایجاد شده است.

گزارش فعالیت های سازمان جهاد کشاورزی گلستان در ایام هفته دولت 1397

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ترکمن سسی ،دکتر مختار مهاجر رییس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان با اعلام خبر فوق گفت: این پروژه ها به صورت برنامه ای در بخش تجهیز آبیاری نوین و تامین آب کشاورزی ۱۱۵ پروژه، در بخش تولید و پرورش دام و طیور ۱۲ پروژه، مکانیزاسیون ۳ پروژه ، صنایع ۴ پروژه، تولیدات گیاهی ۴ پروژه ، تعاون روستایی ۲ پروژه و جنگل و مرتع ۸ پروژه به بهره برداری رسیده است.

مراسم متمرکز آیین افتتاح متمرکز پروژه های عمرانی، اقتصادی و اشتغالزایی شهرستان های آزادشهر و رامیان
دكتر مهاجر رييس سازمان جهادكشاورزي استان گفت: از 148 پروژه جهادكشاورزي در سطح استان ، 15پروژه آن مخصوص شهرستان آزادشهر است.
وی یادآور شد: دو پروژه ی آبیاری تحت فشار (قطره‌ای) در سطح ۹۸ هکتار و ساختمان اداری مرکز جهادکشاورزی نگین‌شهر از پروژه‌های این مدیریت به مناسبت گرامیداشت هفته دولت است.
این مراسم با حضور مهندس میرمحمد غراوی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان، سید رسول حسینی فرماندار شهرستان آزادشهر، مختار مهاجر رییس سازمان جهادکشاورزی استان، ابوطالب قزلسفلو مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری، مهندس کمال‌غریبی؛ مدیر آب و خاک، مهندس رستمانی؛ مدیر روابط عمومی و هیئت همراه، مهندس حسینی؛ مدیر جهادکشاورزی آزادشهر و جمعي از مديران كل استاني و رؤساي دستگاه‌هاي اجرايي در محل سالن ارشاد این شهرستان برگزار شد.
در ادامه ی افتتاح متمرکز پروژه های هفته دولت، افتتاح متمرکز  پروژه های عمرانی، اقتصادی و اشتغالزایی شهرستان رامیان نیز در محل فرمانداری با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری برگزار شد.
 محمدحسن پاسوار معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری گلستان در جمع مدیران شهرستان رامیان گفت: نرخ بیکاری در استان از سال گذشته تا امسال، ۵ درصد کاهش پیدا کرده و از ۱۳.۲ درصد به ۸.۸ درصد رسیده است.
پاسوار تصریح کرد: برای توسعه هر منطقه ای بایستی روی نقطه هدف متمرکز شد و اگر قرار است حوزه های صنعت، کشاورزی و ... فعالیت کند باید در حوزه گردشگری باشد.
c_300_250_16777215_10_images_68901.jpg

 

 

 

 

 

 

 



بازدید از آب بندان ها و ظرفیت های توسعه طرح های آب و خاک در اراضی کشاورزی شهرستان رامیان
مهندس پرستار مشاور معاون وزیر و رییس ستاد آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی از آب بندان ها و ظرفیت های توسعه طرح های آب و خاک در اراضی کشاورزی شهرستان رامیان بازدید کرد.
در این بازدید که هم زمان با مراسم متمرکز آیین افتتاح متمرکز پروژه های عمرانی، اقتصادی و اشتغالزایی آزاد شهر و رامیان انجام شد، دکتر مختار مهاجر رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان، دکتر ابراهیمی نماینده مردم رامیان و آزادشهر در مجلس شورای اسلامی. مهندس کمال غریبی مدیر آب و خاک. فرماندار و مسوولان شهرستان رامیان و مشاور طرح و نمایندگان کشاورزان حضور داشتند.

c_300_250_16777215_10_images_68902.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

پروژه احداث شهرک گیاهان دارویی شهرستان گالیکش کلنگ زنی شد
 در چهارمین روز از هفته گرامیداشت دولت، عملیات اجرایی احداث شهرک گیاهان دارویی شهرستان گالیکش در روستای بش‌اویلی بخش لوه این شهرستان آغاز شد.
پروژه احداث شهرک گیاهان دارویی روستای بش اویلی از توابع بخش لوه شهرستان گالیکش با حضور دکتر هاشمی استاندار گلستان، دکتر مهاجر رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان، دکتر پورعابدی قائم مقام جهاد دانشگاهی کشور، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار، امام جمعه و فرماندار شهرستان گالیکش، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و دیگر مسؤلین کلنگ زنی شد.
دکتر هاشمی با اشاره به سبقه پزشکی و ‌درمانی گیاهان دارویی و سنتی در کشور گفت: ما با وجود صادرات ۱۰۰میلیون دلاری گیاهان دارویی، جایگاه رفیعی در این حوزه نداریم.
وی ادامه داد: استان گلستان در حال حاضر ۳۵۰۰هکتار درحوزه گیاهان دارویی تولید،صادرات و خدمات دارد و اشتغال بسیاری از جوانان ما متکی به آن است.
گفتنی است در این مراسم دکتر مختار مهاجر رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان نیز مطالبی در خصوص اهمیت و ارزش این پروژه عظیم بیان کرد.
حسن خسروی فرماندار شهرستان گالیکش نیز در این مراسم گفت: هزینه احداث این دهکده در فاز نخست مشتمل بر احداث زیرساخت ها برابر با موافقتنامه 2 ساله به میزان 60 میلیارد ریال در نظر گرفته شده است که با توجه به سرمایه گذاری بهره بردار طرح - جهاد دانشگاهی استان گلستان -  این مبلغ قابل افزایش است .
خسروی افزود: میزان اشتغال مستقیم این پروژه تعداد 80 نفر است که با توجه به توسعه کشت سالانه در اراضی استان و استقبال ناشی از آن بصورت غیر مستقیم تا 1000 نفر پیش بینی می گردد .
c_300_250_16777215_10_images_68903.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



 افتتاح متمرکز 42 پروژه جهاد کشاورزی علی آباد کتول در هفته دولت
در پنجمین روز از هفته دولت و افتتاح پروژه های متمرکز طرح های اقتصادی و اشتغالزایی جهاد کشاورزی شهرستان علی آباد کتول، پروژه انتقال آب در باغات این شهرستان افتتاح شد.
در این مراسم دکتر مهاجر رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان، علی اصغرطهماسبی معاون سیاسی، امنیتی - اجتماعی استانداری گلستان، حسن هدایتی کتولی فرماندار علی آباد کتول و مدیران استانی و شهرستانی حضور داشتند.
شایان ذکر است حسن هدایتی کتولی فرماندار شهرستان علی آباد کتول در محل افتتاح پروژه های جهاد کشاورزی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان "رجائی و باهنر" و تقدیر و تشکر از دولت محترم تدبیر و امید که از اهداف اصلیش خدمت رسانی به مردم بزرگوار است، گفت :کل پروژه های جهاد کشاورزی شهرستان 50 پروژه عمرانی با اعتبار 75492میلیون ریال افتتاح و کلنگ زنی شده که از این تعداد 42 طرح افتتاح و 8 طرح کلنگ زنی شد و خانوارهای بهره مند 140خانوار با اشتغالزایی 81 نفر انجام شد.
c_300_250_16777215_10_images_68904.jpg

 

 

 

 

 

 



افتتاح کارخانه خوراک دام و طیور در شهرستان آق قلا
به مناسبت گرامیداشت هفته دولت آئین افتتاح ۱۳۲ طرح عمرانی، تولیدی و اقتصادی هفته دولت شهرستان آق قلا امروز به صورت متمرکز افتتاح و کلنگ زنی شد.
این مراسم که با حضور دکتر محمد حسن پاسوار معاون امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری گلستان، دکتر مهاجر رییس سازمان جهاد کشاورزی استان، مهندس پیشقدم رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان، مهندس امانگلدی ضمیر فرماندار شهرستان آق قلا، مهندس عرب احمدی مدیر جهادکشاورزی شهرستان آق قلا و مدیران ستادی و شهرستانی و تولیدکنندگان برگزار شد کارخانه واحد تولیدی خوراک دام و طیور، چینه سحر کردان نیز افتتاح شد.
اعتبار این طرح‌ها بالغ بر ۶۵۰ میلیارد ریال است که برای ۲۴۲ نفر اشتغالزایی می‌شود .
c_300_250_16777215_10_images_68905.JPG

 

 

 

 

 

 


به مناسبت هفته دولت سفر محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی به استان گلستان و افتتاح و بازدید از طرح های بخش کشاورزی استان گلستان
مهندس حجتی وزیر جهاد کشاورزی به منظور بازدید و بهره برداری از طرح های بخش کشاورزی استان گلستان با هیات همراه روز پنجشنبه 8 شهریور ماه به استان گلستان سفر کرد.
در برنامه سفر وزیر جهاد کشاورزی ایشان به همراه استاندار گلستان و هیات همراه به مناسبت عیدسعید غدیرخم و هیات همراه با آیت الله نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه گرگان دیدار کردند.  
در ادامه مهندس حجتی به همراه دکتر هاشمی و هیات همراه از طرح ها و پروژه های ذیل بازدید و بهره برداری کردند:
-        بازدید ازگاوداری صنعتی شرکت بهمن تلیسه ( پرورش گاو شیری دو منظوره سمینتال ) در روستای بالاجاده شهرستان کردکوی؛ این طرح با سرمایه گذاری ۶۰ میلیارد ریال در سال ۸۲ به بهره برداری رسیده  و دارای ۲۵۰ راس گاو شیری با تولید  روزانه ۴ تن شیر است؛ در این گاوداری صنعتی ۹ نفر بصورت دایم مشغول بکار هستند.
-        بازدید و بهره برداری از طرح تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری روستای محمدآباد شهرستان گرگان؛ این طرح در سطح ۱۹۶ هکتار با اعتبار ۱۶ میلیارد ریال و طرح مرمت و به سازی آببندان محمد آباد با اعتبار ۷/۷میلیارد ریال در سطح ۴۸ هکتار و پوشش بتنی کانال های آبیاری به طول ۱۲ کیلومتر با اعتبار ۱۱ میلیارد ریال
-        بازدید از سیلوی بتونی ۹۰ هزار تنی بخش خصوصی در علی آباد کتول؛ این سیلو در سال ۹۶ با اعتبار ۳۰۰میلیارد ریال و با اشتغالزایی ۲۵ نفر به بهره برداری رسید.
-        افتتاح متمرکز ۸۲۷۷ هکتار طرح آبیاری تحت فشار و ۴۰۰ کیلومتر اتتقال آب با لوله در سطح استان گلستان در شهرستان علی آباد کتول؛ اجرای  طرح های آبیاری تحت فشار در استان گلستان در سال ۹۶ و ۹۷ با اعتبار ۶۸۰ میلیارد ریال صورت گرفت.
-        افتتاح و بهره برداری از کارخانه هیومیک اسید کاسپین کود بخش خصوصی در گنبد کاووس؛ این کارخانه با ظرفیت تولیدی ۸۰ هزار تن و با اعتبار ۱۱۰ میلیارد ریال فاز یک و در دو فاز ۳۵۰ میلیارد ریال  و اشتغالزایی  برای ۳۰ نفر
-        افتتاح و کلنگ زنی منمرکز سامانه زهکشی زیرزمینی و روباز اسنان گلستان در شهرستان گنبدکاووس؛ مساحت این طرح ۱۰ هزار هکتار با اعتبار ۵۲۰میلیارد ریال است، با بهره برداری این طرح برای ۱۲۰ نفر فرصت شغلی فراهم می شود.
-        بازدید از طرح پرورش گوسفند آمیخته مجتمع فرشباف-بسکی شهرستان مینودشت؛ این طرح در سال ۹۳ با پرورش ۱۰۰۰ راس و اعتبار ۳۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید .

c_300_250_16777215_10_images_68922.jpg

 

 

 

 

 

 



فاز اول کارخانه هیومیک اسید کاسپین کود با حضور وزیر جهاد کشاورزی به بهره برداری رسید/افتتاح و کلنگ زنی متمرکز سامانه زهکشی زیرزمینی و روباز در گنبد کاووس
در سفر محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی به استان گلستان،فاز اول کارخانه کارخانه هیومیک اسید کاسپین کود در شهرستان گنبد کاووس افتتاح شد.
ظرفیت تولید این کارخانه ۸۰ هزار تن در سال و با اشتغالزایی ۳۰ نفر است.
مجموع سرمایه گذاری بخش خصوصی برای دو فاز این طرح ۳۵ میلیارد تومان است که امروز فاز نخست آن با ۱۱ میلیارد تومان سرمایه گذاری مورد بهره برداری قرار گرفت.
همچنین با حضور وزیر جهاد کشاورزی و هیات همراه، افتتاح و کلنگ زنی متمرکز سامانه زهکشی زیرزمینی و روباز استان گلستان در شهرستان گنبدکاووس انجام شد.
مساحت این طرح ۱۰ هزار هکتار با اعتبار ۵۲۰ میلیارد ریال است.
با بهره برداری از این طرح برای ۱۲۰ نفر فرصت شغلی فراهم می شود.


c_300_250_16777215_10_images_99911.jpg

 

 

 

 

 

افتتاح چند طرح در استان گلستان با حضور وزیر جهاد کشاورزی
هشت هزار و 277 هکتار طرح آبیاری تحت فشار و 400 کیلومتر انتقال آب با لوله در سطح استان گلستان با حضور وزیر جهاد کشاورزی در شهرستان علی آباد کتول افتتاح شد.
توسعه سامانه های نوین آبیاری در اراضی کشاورزی از برنامه های وزارت جهاد کشاورزی برای افزایش بهره وری آب و تولید محصولات کشاورزی است.
اجرای سامانه های نوین آبیاری در هر هکتار اراضی کشاورزی نیز موجب صرفه جویی 4 هزار و 400 مترمکعب آب می شود و تولید محصولات کشاورزی نیز تا 30 درصد افزایش می یابد.
طرح تجهیز، نوسازی و یکپارچه سازی اراضی شالیزاری در استان های شمالی از برنامه های وزارت جهاد کشاورزی برای بهبود حفاظت از منابع آب و خاک و افزایش راندمان آبیاری، مکانیزه کردن کشت و امکان کشت دوم، کاهش هزینه های تولید و ارتقاء وضعیت اقتصادی و اجتماعی کشاورزان است.
این طرح به مساحت ۱۸۰ هکتار در سال ۹۶ با اعتبار ۶۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
سیلوی بتونی ۹۰ هزار تنی در علی آباد کتول و یک واحد گاوداری صنعتی شرکت بهمن تلیسه در شهرستان کردکوی از دیگر طرح هایی بود که وزیر جهاد کشاورزی بازدید کرد.اجرای طرح های آبیاری تحت فشار در استان گلستان در سال 96 و 97 با اعتبار 680 میلیارد ریال صورت گرفت و اجرای 400 کیلومتر انتقال آب با لوله در سال 97 با اعتبار 330 میلیارد ریال در سطح استان گلستان انجام شده است.
c_300_250_16777215_10_images_99914.jpg

 

 

 

 

 


افتتاح پروژه دانش بنیان ضدعفونی ارگانیک گندم با گاز اوزون
پروژه دانش بنیان «ضد عفونی ارگانیک گندم به وسیله گاز اوزون» با حضور وزیر جهاد کشاورزی در شهرستان علی آباد کتول به بهره برداری رسید.
این پروژه دانش بنیان است که پس از 3 سال تحقیق و توسعه مداوم مهندسان ایرانی، برای اولین بار در دنیا اجرایی شده است.
هاشمی سرمایه گذار پروژه در این باره گفت: با اجرای این پروژه از خروج ارز برای خرید ساشه فستوکسین به میزان 60 هزار یورو برای یک سیلوی 90 هزار تنی جلوگیری می شود.
وی اظهار کرد: از ین بردن کلیه آفات انباری و حشرات گندم به وسیله گاز اوزون، جلوگیری از به وجود آمدن کپک در گندم، تجزیه شدن و از بین رفتن گاز اکسید کننده بعد از 24 ساعت بدون هیچگونه اثر سوء جانبی روی مصرف کننده و کاهش بار میکروبی گندم به میزان 90 درصد از ویژگی های این طرح دانش بنیان است.
c_300_250_16777215_10_images_68920.jpg

 

c_300_250_16777215_10_images_99999.jpg

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر