c_300_250_16777215_10_images_1_270317095418.jpg

ترکمن سسی- نماینده مردم شرق استان گلستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود بار مالی برای دولت در صورت اجرای طرح تفکیک حوزه‌های انتخابیه در انتخابات آتی، گفت: این طرح عملا برای انتخابات سال 1398 اجرایی نخواهد شد.


له گزارش ترکمن سسی، شهرام کوسه‌غراوی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گنبدکاووس با اشاره به موضوع تفکیک حوزه انتخابیه شرق استان گلستان به دو حوزه انتخابیه، اظهار کرد: این طرح که در مجلس شورای اسلامی تدوین و براساس آخرین نسخه آن پیشنهاد اضافه شدن 40 نماینده در آن گنجانده شده است در دوره آتی انتخابات اجرایی نخواهد شد.
وی با بیان اینکه این طرح که پس از بررسی  اصلاحات متعدد در کمیسیون‌های مربوطه مجلس شورای اسلامی، در صحن علنی نیز مورد وثوق و اعتماد نمایندگان قرار گرفت، افزود: متاسفانه پس از ارائه نامه به دولت محترم برای بررسی و تمهید مقدمات، به علت داشتن بار مالی برای دولت و با توجه به شرایط خاص موجود اجرای این موضوع عملا در حال حاضر غیرممکن شد.
نماینده مردم شرق استان گلستان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه این طرح سرانجام باید اجرایی شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر حوزه انتخابیه شرق استان گلستان دارای 440 روستا و بالغ بر 7 هزار متر مربع وسعت است که به نوعی بیش از یک سوم محدوده جغرافیایی استان گلستان را شامل می‌شود و رسیدگی به وضعیت این محدوده نیازمند حداقل دو نماینده است.
غراوی با اشاره به برخی محرومیت‌های مفرط در شرق استان گلستان و لزوم تلاش برای شتاب در توسعه این منطقه، ادامه داد: آنچه باید در این شرایط حتما مورد توجه ما قرار بگیرد افزایش همدلی و یکپارچگی در شرق استان گلستان است تا بتوانیم با تاکید بر توازن در سطح استان همگان را مجاب به حمایت از توسعه و پیشرفت منطقه شرق گلستان کنیم.
وی با بیان اینکه به طور مثال سد «نرماب» به عنوان یکی از افتخارات استان گلستان می تواند شرق استان را به قطب کشاورزی کشور تبدیل کند، تصریح کرد: این طرح که در حال حاضر با 76 درصد پیشرفت فیزیکی روبه‌رو شده است می‌تواند یک سوم آب شرب و کشاورزی کل استان گلستان را نیز تامین کند که اتفاق بسیار بزرگی برای ما خواهد بود.
دبیر کمیسیون تقریب مذاهب مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مردمان استان گلستان از جمله بهترین مردمان ایران زمین هستند که در کمال آرامش در عین تفاوت‌های قومی، مذهبی و زبانی در کنار هم زندگی می‌کنند، گفت: تقویت همدلی و اتحاد میان مردم استان گلستان نیز یکی از اولویت‌هایی است که باید در مسیر توسعه و پیشرفت مدنظر همه ما قرار بگیرد.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر