c_300_250_16777215_10_images_1_69587.jpg

ترکمن سسی- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان با بیان این که ۹۴۶ روستای گلستان طرح هادی دارند، گفت: این طرح تاکنون در ۵۳۰ روستا اجرا شده است.


به گزارش ترکمن سسی به نقل از خبرگزاری مهر گلستان، محمدتقی زمانی نژاد، ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان، اظهار کرد: بنیاد مسکن یک نهاد عمومی غیردولتی است و فعالیت های مختلفی در چارچوب سیاست های دولت و در راستای فرمایشات امام (ره) دارد.
وی افزود: فلسفه وجودی بنیاد، حساب ۱۰۰ امام است و بسیاری از قبل همین امر صاحب خانه شدند.
زمانی نژاد ادامه داد: ۶۷ واحد مسکونی در سال ۹۶ از همین حساب و کمک خیران ساخته شده یا مراحل پایانی خود را می گذراند.
وی اضافه کرد: حدود سه هزار و ۵۰۰ خانوار از محل حساب ۱۰۰ وام در استان ودیعه مسکن گرفتند و ۲۶۵ واحد مسکونی هم به صورت رایگان تحویل متقاضیان شد که ۶۷ واحد در سال ۹۶ بوده است.
زمانی نژاد بیان کرد: فعالیت های در نوسازی و بهسازی روستاها انجام می دهیم و این طرح از سال ۸۴ شروع شده و باید سالی ۲۰۰ هزار واحد روستایی در کشور نوسازی شود که سهم گلستان امسال پنج هزار واحد است.
وی با بیان این که تاکنون هزار خانوار به بانک ها معرفی شدند، تصریح کرد: ۳۰۰ ناظر فنی داریم که در روستاها فعالیت های ما را نظارت کرده و بر مبنای آن اقساط آزاد می شود.
طبق گفته زمانی نژاد سقف وام در روستاها ۲۵ میلیون تومان با اقساط ۱۵ ساله و بهره اندک است و در حوزه ضمانت ها هم قانونگذار ضمانت زنجیره ای را پیش بینی کرده تا ضمانت برای روستاییان تسهیل شود.
رتبه دوم در پرداخت وام بلاعوض در کشور
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان یادآور شد: البته وام مکمل تا سقف هشت میلیون تومان و پرداخت های بلاعوض تا سقف چهار میلیون تومان هم انجام می شود و در سال ۹۵ و ۹۶ حدود دو میلیارد تومان بلاعوض پرداخت کردیم و رتبه دوم را در کشور داریم.
وی گفت: هدف اصلی این طرح نوسازی مسکن روستایی، ارتقاء ساخت و سازها است و اولویت در روستاهای در معرض خطر هستند.
زمانی نژاد اظهار کرد: روستاها ییلاقی را هم به این حوزه های وام مسکونی اضافه کردیم و شهرهای زیر ۲۵ هزار جمعیت هم از این وام بهره مند می شوند.
وی با بیان این که ۱۸ شهر گلستان زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت دارد، افزود: ۱۳۲ دفتر طراحی در شهرهای استان ایجاد کردیم تا متقاضیان را هدایت کنند.
زمانی نژاد با اشاره به این که ۱۵۰ تیپ نقشه آماده کردیم و متقاضیان می توانند تغییر نقشه دهند، ادامه داد: ۷۰ هزار واحد مسکونی در قالب این تسهیلات وام دادیم که تاکنون ۵۶ هزار واحد مسکونی پایان کار گرفته اند.
۱۲۸ هزار خانه روستایی گلستان نیازمند مقاوم سازی است
وی تأکید کرد: طبق آخرین سرشماری حدود ۲۲۹ هزار واحد مسکونی روستایی داریم که ۱۲۸ هزار خانه نیازمند مقاوم سازی است و ۷۰ هزار واحد در قالب این طرح آماده شده است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان تصریح کرد: در گلستان هزار و ۵۲ روستای کددار وجود دارد که ۹۴۶ روستا بالای ۲۰ خانوار است و دولت موظف است طرح تهیه کند.
وی گفت: برای همه این روستاها طرح مصوب تهیه شده و در اختیار دهیاری ها و بخشداری ها است و در ۵۳۰ روستا این طرح در آن ها اجرا شده است.
زمانی نژاد افزود: اقداماتی از قبیل زیرسازی، تعریض محور، جدول گذاری، آسفالت و غیره شامل این طرح می شوند و در ۲۲۹ روستا فاز یک به اتمام رسیده و فاز دوم و سوم در برخی روستاها که مشارکت مردم بالا بوده شروع شده است.
وی بیان کرد: تخصیص اعتبارت کاهش یافته است، در سال ۹۶ حدود ۶۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده بود که تنها ۲۵ میلیارد تومان تخصیص یافت.
زمانی نژاد گفت: حدود ۳۰۰ الی ۴۰۰ روستای ما از افق طرح گذشته اند و باید بازنگری در این زمینه صورت گیرد.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر