c_300_250_16777215_10_images_1_69304.jpg

ترکمن سسی - نماینده مردم غرب گلستان از بهره برداری جاده چهار بانده بندرترکمن به کردکوی تا پایان سال جاری خبر داد. یکی از مهم ترین پروژه های شهرستانی، پروژه چهار بانده کردن جاده بندرترکمن به  کردکوی است.

این پروژه به عنوان زیر ساخت ارتباطی یکی از آرزوهای دیرین مردم منطقه است که سال های سال در انتظار آن بسر می برند و به برکت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی با تلاش دولتمردان خدوم تا پایان سال به مرحله بهره برداری خواهد رسید
به گزارش پایگاه خبری ترکمن سی ، مدت زیادی است که  ساکنان شهرستان های ترکمن  و کردکوی از نداشتن جاده مناسب بین شهرستانی رنج می برند و متاسفانه  سالیانه  در این مسیر شاهد بروز تصادفات جاده ای متعددی  می باشیم. جاده بندرترکمن به کردکوی نسبت به سایر جاده های استان گلستان وضعیت نامطلوبی  دارد. از وضعیت نامناسب جاده گرفته تا کم عرض بودن آن و همچنین فقدان روشنایی و فرسودگی آسفالت جاده همواره گلایه بسیاری ازمردم این دو شهرستان بوده است.


بنابراین گزارش ، رامین نورقلی پور نماینده حوزه غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی  دراین خصوص گفت: چهاربانده کردن جاده بندرترکمن به کردکوی  از آرزوهای دیرینه مردم بوده و با توجه به پرتردد بودن این جاده و لزوم رسیدگی به مشکلات آن اخیرا اعتبارات خوبی  در این زمینه  جذب شد و بنده امیدوارم تا پایان سال 1397 این پروژه به بهره‌برداری برسد. در این زمینه  تا به امروز اقدامات بسیارخوبی نیز صورت گرفته است. ابنیه مختلف احداث شده و برخی از زیرساخت‌های لازم برای این جادهانجام شده اند.


نماینده غرب گلستان  در بخش دوم توضیحاتش به مشکلات آب شرب در استان گلستان پرداخته و اظهار داشت: می دانیم که  استان گلستان در حوزه آب  مشکلات عدیده‌ای دارد. برخی ها از راه دور چنین تصور می کنند که استان ما استانی پرآب است،اما متاسفانه بحران کم‌آبی در این استان و به تبع آن درسطح کشور احساس می‌شود.


بنده قبلا هم به این مسئله تاکید  داشتم که مناطق شمالی حوزه غرب گلستان  کم‌آب‌تر هستند و روستاهای این مناطق  به ویژه درفصول گرما  تنش‌هایی  را به دنبال دارند.به علاوه درمناطق جنوبی این حوزه که دارای ارتفاع بالایی بوده و از بارندگی نسبتا مناسبی برخوردار است به دلیل گسترش کشاورزی آبی با تنش  کمبود آب روبه رو هستیم.


نورقلی پورمعضل آب شرب مناطق شمالی را مشکل برجای مانده از گذشته دانست و یادآور شد: در راستای اخذ مجوزهای لازم برای بهره‌برداری ازآب‌های شور و لب‌شور درمناطق شمالی، نسبت  به حل مشکل اقدام نموده و در شهرستان ترکمن  سیستم آب‌شیرین‌کن احداث گردید. این شهرستان برای نیاز آبی خودسابقا از آب‌های تحت‌اراضی  منطقه بهره می گرفت.


همچنین  با پیگیری‌های بعمل آمده  مجوز آب‌شیرین‌کن دیگری در شهر گمیشان و شمال شهر سیمین‌شهر اخذ شد و اعتبارات خوبی برای اجرایی کردن طرحتعریف گردید. لذا این پروژه هم اکنون درحال اجرا می باشد.


رامین نورقلی پور: بسیار امید دارم  که در آینده نزدیک  روستاهای مناطق مرزی مجموعه  شهرستان گمیشان و سیمین‌شهر در فصول گرما تنش آبی نداشته و همچنین شهرها و روستاهای بالادست آن با تنش‌های فزاینده آبی روبرو نشوند.
خبرنگار: طاهر جانی


نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر