c_300_250_16777215_10_images_1_72360.jpg

ترکمن سسی - مدیر حوزه علمیه انوریه قره ماخر در مراسم صدقه عاشر آی در دهستان کرند گفت: مودت و محبت به اهل بیت پیامبر اکرم خواسته قرآن کریم است و لذا همه ما باید به اهل بیت پیامبر پیامبر داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ترکمن سسی ، مرد محمد آخوند کسلخه قبل از ظهر دوشنبه روز نهم محرم در مراسم صدقه عاشر آی که در دهستان کرند برگزار شد ادامه داد: با توجه به این توصیه اکید قرآنی ما اهل سنت بسیار به اهل بیت پیامبر به اولاد پیامبر به امام حسن و امام حسین محبت و مودت داریم.

وی خاطر نشان کرد: ترکمن ها عاشر آی را و روز عاشورا را گرامی می دارند و بسیار به امام حسین محبت دارند و در نامگذاری فرزندان خود که در ماه محرم به دنیا می آیند اسامی عاشر استفاده می کنند و نیز اسامی حسن و حسین بر فرزندان خود انتخاب می کنند و این ریشه در محبت ترکمن ها به سالار شهیدان حسین دارد.

آخوند کسلخه تصریح کرد: ترکمن ها از شمر و یزید بسیار نفرت دارند و در فرهنگ عامیانه خود هرگاه بخواهند نهایت نفرت و انزجار خود از کسی را نشان بدهند از واژه شمر و یزید استفاده می کنند زیرا که باور دارند آن ظالمان فرزند پیامبر و فرزند بی بی فاطمه را به شهادت رساند.

حاجی نظر شیرمحمدلی بخشدار بخش داشلی برون نیز در این مراسم گفت: اهل بیت پیامبر در فرهنگ مردم ترکمن مقام والایی دارند و بسیار محبوب ترکمن ها هستند.

بخشدار داشلی برون ادامه داد: مختومقلی فراغی شاعر و عارف نامدار ترکمن که اشعارش در بین مردم ترکمن محبوبیت فراوانی دارد در یکی از اشعار زیبای خود تک تک امامان را با ذکر اوصاف والای آنان می آورد و با توسل به این بزرگواران از خداوند متعال طلب مغفرت و بخشش گنانهان خود را دارد.

 

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر