c_300_250_16777215_10_images_1_72431.jpg


ترکمن سسی – عروسک ها از ادوار پیشین به عنوان بخشی از نماد فرهنگی جامعه دارای کارکردهای آموزشی و ارزشی نیز می باشند به گونه ای که بر ساختار اندیشه ، رفتار ، گفتار و پوشش دختران جامعه تاثیر می‌گذارند.



در جامعه کنونی منطقه ترکمن صحرا نیز بسیاری از هنرمندان در این عرصه هنرهای دستی در رشته عروسک سازی فعال هستند. با این مقدمه قصد داریم یکی از بانوان هنرمند ترکمن صحرا در عرصه تولید عروسک دست ساز را به مخاطبان رسانه ترکمن سسی معرفی بکنیم.

حلیمه نظری بانوی  هنرمند عروسک ساز می گوید:
حلیمه نظری متاهل و صاحب دو فرزند متولد ۱۳۶۲ ساکن روستای قره بلاغ هستم. به دلیل برخی محدودیت ها فقط تا سیکل درس خواندم. از کودکی علاقه زیادی به هنرهای دستی داشتم و در همان دوران مقام اول مسابقات کاردستی در استان را کسب کردم ولی به دلیل مشکلات نتوانستم به صورت آکادمیک آن را دنبال بکنم. در سال هایی که فضای مجازی گسترش زیادی پیدا کرد فرصت دوباره ای یافتم تا هنر مورد علاقه خود را با جدیت پیگیری بکنم. در واقع عرصه فضای مجازی حکم دانشگاه را برای من داشت. با دیدن عروسکهای دست دوز هنرمندان روس وآلمانی اطلاعات بسیاری کسب کردم.

به تدریج این توانایی را در خودم دیدم که می توانم خودم کارهای دستی بسارم. دو سال اول فقط تمرین و آزمون و خطا بود اما با تبدیل چهره زیرسازی به شبیه سازی سه بعدی و طراحی سیستم حرکتی کاملا طبیعی برای عروسک موفق شدم ودر حال حاضر عروسکهای تمام متحرک شبه انسان رو می توانم بسازم که در نوع خود در داخل کشور و خارج توجه هستند و کاملا ابداعی خودم هستند.

در حال حاضر تولیدات من در این عرصه هنری به صورت عمده نیست و به صورت محدود و با توجه سفارش های مشتریان کار می کنم. متاسفانه هیچ امکاناتی هم برای برپایی نمایشگاه برایم مهیا نبوده، چون برای عرضه نمایشگاهی که وسایل کامل و گران قیمت عروسک سازی نیاز است که فعلا دسترسی کامل ندارم.

نمونه هایی از آثار دست ساز این بانوی هنرمند از طریق شبکه اجتماعی اینستاگرام قابل مشاهده و سفارش است.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر