c_300_250_16777215_10_images_72541.jpg

ترکمن سسی - طاهر جانی: رحمان قره باش عضو شورای راهبردی اصلاح طلبان شده و با توجه به مرامنامه این شورا و عضویت در آن دیگر از لیست کاندیداهای احتمالی مجلس از حوزه گرگان و آق قلا خارج گردید.



بخشی از اعضای گروه ماصلاحات توپاری پس از انحلال این گروه به جمع حامیان سنگدوینی مدیر عمل سابق شرکت گاز استان گلستان پیوستند.

دکتر رحمان شیرمحمدلی، حاج مشهد پقه و عبدالرحیم سن سبلی تحرکات انتخاباتی خود را جهت ورود عبدالغفور امانزاده به عرصه انتخابات آغاز کرده اند. سن سبلی وعده داده است که با جدیت و قدرت وارد کارزار انتخاباتی خواهند شد.

سعید یلقی که بیش از چهل سال است بنابر دلایل کاری درگرگان اقامت دارد، عضویت در سازمان نظام مهندسی استان و پایتخت را در کارنامه داشته و با اعضای آن از تعامل خوبی برخوردار می باشد.
 وی در روزهای گذشته با تعدادی از فعالان درمرکز استان جلسه خانگی ترتیب داده و در جلب حمایت صاحب نظران به نتایج مثبتی دست یافته است. ترکمن های ساکن مرکزاستان که درجریان دوره نهم انتخابات نقش زیادی در راهیابی عیسی امامی به کرسی بهارستان داشتند اینبارعزم خود را جزم کرده اند که تا از طریق ائتلاف به طلسم چهل ساله پایان بخشند.
 
گروه تلگرامی کوپری تشکل اجتماعی خود را با نام بنیاد توره تشکیل داده اند تا استارت فعالیت هایشان را همزمان با انتخابات مجلس جهت انسجام آرا و معرفی کاندیداهای اصلح آغاز کنند. این گروه هم اکنون درحال عضوگیری از جوانان فعال شهرستان می باشد.

برخی از اعضای شورای شهر و یک شهردار سابق آق قلا نیز از نبی هزار جریبی حمایت می کنند. طرفداران هزارجریبی در آق قلا به دنبال جذب جوانان این شهرستان جهت حمایت از این نماینده مجلس می باشند. گفته می شود که این نماینده درجریان سیل ابتدای سال بیشترین بازدید میدانی را از آق قلا داشته است.
اصلاح طلبان آق قلا و اعضای تورکمن حزب اعتدال و توسعه تحرکات انتخاباتی و جلسات خانگی شان را به صورت هفتگی در روستاهای آق قلا با سعید قندهاری برگزار می کنند. احمد و وهاب یلمه، آخوند عادل و داریوش حسن قاسمی از یاران وفادار سعید قندهاری در آق قلا هستند.

یک فعال صاحب نظر آق قلایی با رد شایعه ثبت نام فرهاد توماج به جهت اعاده حیثیت درانتخابات دهم گفت: اگر قرار باشد وی به میدان بیاید جهت رقابت خواهد بود نه صرفا اعاده حیثیت. توماچ از چهرهای خوشنام منطقه است و عدم تایید یک کاندیدا از سوی شورای نگهبان، کسی را در میان مردم بد نکرده و نمی کند و دیده شده است که محبوبیت کاندیدا را بالاتر ببرد. بنابراین ورود احتمالی فرهاد توماچ به انتخابات صرفا برای اعاده حیثیت نخواهد بود.
 
دفتر تربتی نژاد با انتشار خبر حذف زبان انگلیسی از مدارس واکنش منفی نشان داد. تربتی نژاد دراینباره گفته است که با انحصاری بودن تدریس زبان انگلیسی در مدارس مخالف است و دانش آموزان باید مجاز باشند تا بدلخواه یکی از زبان های رایج در دنیا را یاد بگیرند.

به این حساب مدارس دولتی می بایست ضمن تدریس زبان انگلیسی، برای زبان های دیگر مانند فرانسه، آلمانی و ایتالیایی نیز برنامه ریزی کرده و مدرسین مربوطه را جذب کنند تا دانش آموزان بتوانند به اختیار به فراگیری یکی از زبان های زنده دنیا بپردازند.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر