c_300_250_16777215_10_images_73716.jpg

ترکمن سسی - امام جماعت اهل سنت مسجد بندر ترکمن گفت: پویش همدلی و کمک های مومنانه بهترین راه کمک به هم نوعان و نیازمندان است.


به گزارش پایگاه خبری ترکمن سسی ، آخوند داوود بلکفه در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب برای “پویش همدلی و برای هم بودن” جهت یاری رسانی به اقشار کم درآمد جامعه در آستانه ماه مبارک رمضان و در ایام سخت کرونایی گفت: همان طور که مقام معظم رهبری در پیام نیمه شعبان اشاره به رزمایش همدلی و مواسات داشتند همه باید با لبیک به فرامین رهبر معظم انقلاب همدل و همراه شویم.


وی با اشاره به محوریت مساجد نسبت به جمع آوری کمک های مردمی بیان داشت: باید ائمه جمعه و جماعات در این راه بسیج و پیشقدم شوند تا بتوانیم کمک های شایسته ای را برای اقشار آسیب پذیر جامعه مخصوصا برای افرادی که با شیوع بیماری کرونا متضرر شدند جمع آوری بکنیم.


امام جماعت اهل سنت مسجد بندر ترکمن در ادامه سخنان خود با اشاره به شیوع کرونا در منطقه و کشور گفت: اگر چه تاکنون در مبارزه با بیماری کرونا اقدامات شایسته بسیاری صورت گرفته است، اما باز می‌طلبد همه مردم باجدیت بیشتر دست به دست هم بدهند تا این بیماری از بن ریشه کن شود.


آخوند داوود بلکفه با بیان اینکه، همه باید تلاش کنیم تا همدلی ها بیشتر شده و بخشی از خسارات وارده بر افراد متضرر از کرونا جبران شود، افزود: پویش های همدلی برای شکست کرونا نشان می دهد که احساس مسئولیت برای پیشگیری و مراقبت از سلامت باید به عنوان یک وظیفه شرعی، اجتماعی و اخلاقی از سوی فرد فرد جامعه دیده شود.

وی با اشاره به اینکه، کمک به فقرا و نیازمندان یکی از جلوه های زیبا و بی بدیل ماه مبارک رمضان است که در دیگر ماه ها کمتر دیده می شود، افزود: کمک به هم نوع مخصوصا برای نیازمندان، یک وظیفه انسانی و اجتماعی است که در ماه پر فیض رمضان به اوج خود می رسد و ثواب و نتیجه هرکاری که جهت رفع مشکلی از هم نوعان انجام دهیم بدون شک بازتاب آن به خود ماها بر می گردد.


وی در خاتمه افزود: امید است که همه پیام محتوایی روزه و رمضان را درک بکنیم و با الهام از پیام روزه و فرامین مقام معظم رهبری با تمام وجود به فکر نیازمندان باشیم تا اینکه گره ای از کار خلق را بگشائیم، چرا که طبق فرموده رسول خدا (ص) “خداوند در یاری و نصرت بندگانی است، تا زمانی که بندگان در یاری و نصرت برادران ایمانی خود باشند”.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر