c_300_250_16777215_10_images_73821.jpg

ترکمن سسی - آخوند میرزاعلی گفت: مردم استان گلستان تهدید کرونا را به فرصت مطالعه تبدیل کردند.


«عبدالحی آخوند میرزاعلی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: بحث کرونا به فضای آموزشی و کتابخانه های عمومی سطح استان گلستان تاثیرگذار بود و این فضاها را به تعطیلی کشانده است.
 
مدیرکل کتابخانه های عمومی گلستان ادامه داد: برای حفظ سلامت مردم در سطح استان کتابخانه های عمومی را تعطیل کردیم.
 
آخوند میرزاعلی تاکید کرد: مردم استان گلستان تهدید کرونا را به فرصت مطالعه تبدیل کردند و در فضای قرنطینه از طریق فضای مجازی و یا کتاب هایی که در منزل در اختیار داشتند را دستور کار قرار داند.
 
وی به برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی اشاره کرد و افزود: این جشنواره همه ساله در نظر گرفته می شود اما امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا از اسفندماه آغاز شد و تا 9 خرداد ادامه خواهد داشت.
 
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گلستان تاکید کرد: محور این جشنواره فرهنگ اهل البیت (علیه السلام) و تبلیغ  و ترویج اهل البیت (علیه السلام)، سیره و زندگی امام رضا (علیه السلام) است و همه ساله در کنار این امام همام زندگی و سیره یکی از معصومین نیز در نظر گرفته می شود که امسال به امام هادی (علیه السلام) توجه داشته است.
 
آخوند میرزاعلی ابراز داشت: این جشنواره هم به صورت مکتوب و هم مجازی در سه مقطع کودکان چهار تا 12 سال، نوجوان 13 تا 17 سال و جوانان و بزرگسالان 18 سال به بالا برگزار می شود.
 
وی گفت: خدا را شاکر هستیم که استان گلستان تا به امروز جزو 10 استان برتر در جهت شرکت در جشنواره کتاب و کتابخوانی رضوی قرار دارد.
 
مدیرکل کتابخانه های عمومی گلستان خاطرنشان کرد: در نهاد اداره کل کتابخانه های استان شبانه روز در تلاش هستیم که از طریق فضای مجازی مردم را برای شرکت در این مسابقه دعوت کنیم.
 
آخوند میرزاعلی گفت: در کشور تلاش شده که همه کتابخانه ها به یکدیگر متصل شوند و در استان گلستان نیز در این مسیر گام برداشته شده است اما برخی از کتاب ها به این سامانه وارد نشده است.
 
وی با بیان اینکه علاقمندان به استفاده از کتاب های مجازی می توانند به سایت golestan.iranpl.ir مراجعه کنند، افزود: استفاده از کتاب های مجازی حتی پس از ایام کرونا نیز ادامه خواهد داشت.
 
مدیرکل کتابخانه های عمومی گلستان تاکید کرد: همچنین علاقمندان به شرکت در جشنواره کتابخوانی رضوی می توانند با مراجعه  www.samakpl.ir نیز در این جشنواره شرکت کنند.
 
آخوند میرزاعلی افزود: در حال حاضر شهرستان های گنبدکاووس، آق قلا و بندرترکمن بیشترین مراجعه و استقبال را در استفاده از کتاب های مجازی این جشنواره داشتند.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر