c_300_250_16777215_10_images_73913.jpg

ترکمن سسی - مدیرکل انتقال خون گلستان گفت که از ۱۰ روز گذشته و با آغاز فرآیند پلاسماگیری از بهبودیافتگان کرونا در استان تاکنون ۲۰ نفر برای اهدای پلاسمای خود به انتقال خون مراجعه کردند.



صادق بنی‌عقیل روز پنجشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اسامی واجدان شرایط از سوی دانشگاه علوم پزشکی به انتقال خون ارسال شده و چشم انتظار همراهی بیشتر هم استانی ها بهبود یافته برای مشارکت در این طرح هستیم.

وی خاطرنشان کرد: فرآیند اهدای پلاسما حدود ۶۰ دقیقه زمان می برد و در این مدت بدون ایجاد کم‌خونی و  ضعف بدنی، دستگاه جداسازی پلاسما از خون که مجهز به ۲ خط مجزا است از یک سو خون از بدن فرد خارج ‌کرده و پس از جدا سازی پلاسمای خون از سوی دیگر مجدد خون را به بدن اهدا کننده باز می گرداند.

وی تاکیدکرد: در تمامی مراحل اهدای پلاسمای خون تمامی پروتکل های استاندارد جهانی اصول بهداشتی که مورد تائید وزارت بهداشت است اجرا می شود.

وی اظهار داشت: برای هماهنگی بهتر و جبران برخی از لطف این مراجعه کنندگان، هزینه رفت و آمد افراد از هر نقطه گلستان به گرگان جبران خواهد شد.

گفتنی است فرایند پلاسماگیری از بهبود یافتگان کرونا در گلستان از نیمه اردیبهشت آغاز شده است.

 

منبع خبر: ایرنا گلستان

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر