c_300_250_16777215_10_images_74206.jpg
ترکمن سسی - داوود آخوند بلکفه از علمای اهل سنت شهرستان بندرترکمن گفت: کرونا یک پدیده شوم و ناشناخته جهانی بوده که همه انسان‌ها را گرفتار کرده است.


داوود آخوند بلکفه در گفتگو با خبرگزاری مهر افزود: با توجه به اینکه در موج اول کرونا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی توانستیم به دوره پایداری بیماری برسیم، مسئولان ستاد مقابله با کرونا با تأکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، برخی از محدودیت‌ها را برداشتند.
وی ادامه داد: بنابراین اقدامات فرهنگی، اجتماعی و کسب و کارها به روال عادی خود نزدیک شد لذا مردم تصور کردند که دوره بیماری تمام شده و آن حساسیت‌های ابتدایی فراموش شد.
بلکفه گفت: مشابه این بیماری‌ها در تاریخ گذشته انسان‌ها بسیار اتفاق افتاده است؛ اگر توصیه‌های بهداشتی ستاد مقابله با کرونا را رعایت کنیم می‌توانیم بر بیماری غلبه کنیم ولی اگر بی اعتنا باشیم نتیجه آن می‌شود که دوباره محدودیت‌ها برمی گردد.
وی با بیان اینکه مسئولان به رعایت فاصله فیزیکی و مسائل بهداشتی تاکید دارند، افزود: ما باید به توصیه اولی الامر که در اینجا مسئولان بهداشتی و ستاد مقابله با کرونا هستند، گوش کرده و عمل کردن به آن لازم است.
بلکفه اضافه کرد: خداوند می‌فرماید اگر کسی بتواند جان انسان را نجات دهد انگار همه انسان‌های کره خاکی را نجات داده است.
وی با بیان این ویروس کرونا ناشناخته است، عنوان کرد: کسی نمی‌تواند تضمین کند از این بیماری در امان بوده لذا بهترین راهکار پیشگیری از آن رعایت همه مسائل است.
لزومی ندارد تا زمانی که در تهدید کرونا هستیم مراسم غیرضروری برگزار کنیم بلکفه تأکید کرد: مراسم غیرضرور را نباید برگزار کنیم، هنگام برپایی نماز جماعت در مسجد علاوه بر استفاده از ماسک، با فاصله نماز را اقامه کرده و از وسایل شخصی استفاده کنیم و زمان ورود و خروج هم دست‌های خود را ضدعفونی کرده تا عامل انتقال ویروس کرونا نباشیم.
وی گفت: اگر نسبت به بیماری بی اعتنا باشید عامل شیوع خواهید شد که از نظر قرآن این امر معصیت و گناه محسوب می‌شود.
بلکفه با تأکید بر اینکه ما نباید شرایط شیوع کرونا را در جامعه به وجود بیاریم، اضافه کرد: در سطح کشور کلاس‌ها به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود و ما هم باید برای برگزاری برنامه‌ها و کلاس‌های خود، از آن تبعیت کنیم.
وی گفت: در هر مراسم عزا و عروسی و هر جایی که پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشده کرونا دوباره شیوع یافته بنابراین باید توصیه‌های بهداشتی را جدی گرفته و لزومی ندارد تا زمانی که در تهدید کرونا هستیم مراسم غیرضروری را برگزار کنیم و می‌توان آن را در فرصت دیگر و یا به شکل دیگر برگزار کرد.
بلکفه بیان کرد: برخی دوست دارند مسائل بهداشتی را رعایت کنند ولی وقتی به خودشان می‌رسد کوتاه می‌آیند بنابراین توصیه می‌کنیم پیشگیری‌ها را از خودمان شروع کنیم تا باعث ابتلاء به ویروس کرونا نشویم.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر