c_300_250_16777215_10_images_74219.jpg

ترکمن سسی - نماینده مردم علی‌آباد کتول در مجلس با اشاره به وضعیت استان گلستان و توسعه فقر و محرومیت در این استان، گفت: گلستانی که به حق نگارستان ایران لقب گرفته، این روزها، حال خوشی ندارد.


رحمت‌اله نوروزی در نشست علنی امروز (یکشنبه یکم تیرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور، گفت: استان و شهرستانی را نمایندگی می‌کنم که با وجود برخورداری از استعدادهای طبیعی ناباورانه بخش مهمی از آن مشمول تعریف مناطق محروم می‌شود. گلستانی که به حق نگارستان ایران لقب گرفته، این روزها، حال خوشی ندارد.
نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: استان گلستان با وجود ظرفیت‌های اقتصادی، فرهنگی و مزیت‌های مختلف بعد از انقلاب تاکنون نتوانسته از مدیرانی خلاق و پرتلاش برخوردار باشد و گام‌های مهمی برای رفع محرومیت بردارد.
رئیس مجمع نمایندگان استان گلستان در نطق جلسه علنی مجلس گفت : با تولید حدود 70 نوع محصول کشاورزی، موقعیت اقتصادی کم نظیر، برخورداری از مرزهای آبی و خاکی با روسیه و آسیای مرکزی و قفقاز، قرار داشتن در میانه مسیر ترانزیتی بزرگ سیاسی و اقتصادی و جمعیتی کشور یعنی تهران و مشهد، تنوع بی‌نظیر در برخورداری از جاذبه های طبیعی و تاریخی گردشگری و صنایع دستی با شهرت جهانی، معادن و ذخایر کمیاب زیرزمینی و از همه مهمتر نیروی انسانی توانمند و با انگیزه از فقر نسبی و اعتبارات نامناسب سرانه درآمدی و نرخ کاملا نابرابر سرمایه گذاری برخوردار است.
نوروزی در نطق پایان دستور جلسه علنی ۱ تیر ۹۹ : سازمان برنامه بودجه بعد از گذشت 7 سال از عمر دولت تدبیر و امید باید پاسخ دهد که سهم استان گلستان و شهرستان علی آباد کتول از پروژه کلان در دولت چه میزان بوده است؟
کدامین هلدینگ بزرگ سرمایه گذاری و بررسی فرصت های سرمایه گذاری در گلستان حداقل رقبت نشان داده یا ملزم به سرمایه گذاری شده‌اند؟
سوال نماینده مردم شهرستان علی آباد کتول در مجلس یازدهم
مطالعه طرح ریلی همانند راه آهن گرگان- مشهد و گرگان- شاهرود چقدر زمان می‌برد؟ چرا سهم استانی که مهمترین نیاز کشور است از صنایع تکمیلی بخش کشاورزی محروم است؟
امروز کشاورزان دغدغه فروش محصولات و مشکل کود و سم دارند. علت فاصله و تبعیض نابخشودنی در تخصیص بودجه ملی به گلستان در مقایسه با استان های دیگر خصوصا در وضعیت کرونا و سایر اعتبارات چیست؟
چرا با وجود نیروی انسانی توانمند استان گلستان و شهرستان علی آباد کتول همچنان فرصت های مدیریتی و اشتغال را در اختیار غیربومی هاقرار بگیرد.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر