c_300_250_16777215_10_images_75285.jpg

ترکمن سسی - اخیرا افزایش ناگهانی و حدود 5 برابری قیمت کود فسفاته خارجی و کمیاب شدن آن نگرانی ها جدی در بین کشاورزان ایجاد کرده است.


در این شرایط التهاب آور برای کشاورزان گلستانی ، مختار مهاجر رئیس جهادکشاورزی گلستان در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت که حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد فسفات موردنیاز با ارز نیمایی از خارج از کشور تأمین می‌شود و با توجه به اینکه ارز نیمایی هم نسبت به قیمت قبلی ۴ و نیم تا ۵ برابر افزایش داشته، این شوک به بخش زراعی وارد شده است.
وی اینگونه به کشاورزان امیداواری داد که کود اوره که ۸۰ درصد کود موردنیاز استان و کشور را تشکیل می‌دهد، به‌طور ۱۰۰ درصد در داخل کشور کشور تولید می‌شود و کود اوره و فسفات داخلی هیچ‌گونه افزایش قیمتی نخواهد داشت و همچنین برای ارتقای درآمدی کشاورزان اصلاحیه قیمت‌هایی در قیمت خرید تضمینی محصولات از کشاورزان خواهیم داشت.
رئیس جهادکشاورزی گلستان در خصوص نایابی کود نیز تاکید کرد: کود فسفاته داخلی هم اکنون در تمام مراکز کارگزاری‌ها ارایه می شود و کشاورزان می‌توانند آن را تهیه کنند.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر