c_300_250_16777215_10_images_75290.jpg

ترکمن سسی - نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس، گفت: مطبوعات و رسانه ها باید به شرط تولید محتوا از چتر حمایتی برخوردار شوند.


«غلامرضا منتظری» در دیدار با اعضای موسسه اصحاب رسانه گلستان، اظهار کرد: حمایت دولت از رسانه ها از بیت المال است و از سرمایه ملی باید به درستی استفاده شود.
به گفته وی؛ نانوایی که خوب پخت می کند، قطعا مشتریان زیادی خواهد داشت و ضروری است مطبوعات نیز نان خودشان را که همان تولید محتوا است به روش روز تولید و منتشر کنند.
نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس یازدهم، چهار عنصر دانایی، توانایی، مهارت و ارزیابی را از الزامات حمایت از خبرنگاران و رسانه ها عنوان کرد و گفت: خبرنگاران واقعی با شرکت در کلاس های آموزشی مستمر علاوه بر افزایش دانایی خود در تقویت توانایی خویش نیز باید تلاش کنند.
وی با بیان اینکه برگزاری کلاس های آموزشی شرط کافی نیست و اصحاب رسانه به غیر از دانایی و توانایی، باید مهارت انجام کار را نیز داشته باشند، افزود: شماره های مختلف نشریه مورد ارزیابی دقیق و موشکافانه قرار گیرد و صرفاً به خاطر رفع تکلیف منتشر نشوند.
منتظری؛ با اذعان بر قابلیت ها و ظرفیت های بی نظیری که در استان گلستان وجود دارد، تصریح کرد: از 13 اقلیم موجود در سطح جهان، 8 اقلیم آن در گلستان وجود دارد.
وی، ادامه داد: تنوع اقوام، مذاهب، آداب و رسوم و صنایع دستی از دیگر مزایایی است که از گلستان، تعبیر به ایرانی کوچک می شود.
نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس با بیان اینکه پیگیر تصویب نهایی منطقه آزاد اترک هستیم، ابراز کرد: از سراسر کشور 80 منطقه متقاضی ایجاد منطقه آزاد هستند به همین خاطر تصویب نهایی منطقه آزاد اترک نیازمند رای حداکثری نمایندگان است.
وی، افزود: گره پتروشیمی گلستان نیز که بیش از 10 سال کلنگ آن زده شده به زودی باز خواهد شد.
نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس یازدهم با تاکید بر ایجاد صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی گلستان، گفت: اگر صنایع تبدیلی ایجاد نشود، خام فروشی بسیاری از محصولات سودی برای استان نخواهد داشت.
وی، ادامه داد: اگر گندم مرغوب در خود استان تبدیل به آرد شود و بعد صادر شود منفعت بیشتری برای استان خواهد داشت.
به گفته وی؛ ضروری است خرید تضمینی محصولات به صورت کیفی انجام شود نه به صورت کمی و لازم است نمایندگان مجلس به این امر مهم بپردازند.
نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس از تکمیل سایت هزار هکتاری میگوی گمیشان خبر داد و گفت: با همکاری قرارگاه خاتم الانبیا و مشارکت مالی بانک صادرات تکمیل این سایت سرعت می گیرد.
وی، افزود: پرورش میگو و ماهیان خاویاری استان توجیه اقتصادی دارد و به همین خاطر برخی از استان ها به فکر تقلید از این صنعت گلستان افتاده اند.
به گفته وی؛ تکمیل تالار بزرگ گرگان، نگارخانه تالار فخرالدین اسعد گرگانی و مرکز آفرینش های هنری از پروژه های مهم فرهنگی استان است، که از سوی مجمع نمایندگان استان در حال پیگیری است.
منتظری، گریزی هم به ورزش استان زد و خاطر نشان کرد: کبدی استان با عبور از حریف سرسختی همچون هند دیگر جهانی شده است و ضروری است برای حمایت از این رشته ورزشی پرطرفدار، خانه کبدی در گرگان ساخته شود.
وی، ادامه داد: ساخت سالن 20 هزار نفری بسکتبال گرگان نیز با استفاده از اعتبارات وزارت ورزش در حال پیگیری است.
رئیس هیات مدیره موسسه فرهنگی اصحاب رسانه گلستان نیز در این جلسه با اشاره به مشکلات و دغدغه های رسانه های استان، اظهار کرد: مشکلاتی از جمله درآمد اندک، بیمه، مسکن و عدم حمایت از مواردی است که اصحاب رسانه استان با آن دست و پنجه نرم می کنند.
«احمد رایجی»، افزود: بنا به دلایلی از جمله نظم انتشار پایین و یا عدم توانایی در چاپ برخی نشریات استان، لغو مجوز شده اند.
مدیر عامل موسسه فرهنگی اصحاب رسانه گلستان نیز در این نشست با بیان اینکه یک رسانه علاوه بر اطلاع رسانی و فرهنگ سازی می تواند در راستای توسعه اقتصادی و اجتماعی نقش ایفا نماید، گفت: اصحاب رسانه استان با تمام وجود و عشق خود فعالیت می کنند.
«غلامرضا ولی پور»، با بیان نقش رسانه های مکتوب و مجازی، اظهار داشت: رسانه‎ها بسترساز توسعۀ کشور هستند و مجوز رسانه باید به افرادی داده شود که توانایی و سابقه این کار را داشته باشند.
مدیر عامل موسسه فرهنگی اصحاب رسانه گلستان، در خصوص روند شکل گیری موسسه اصحاب رسانه استان گلستان نیز توضیحاتی ارائه کرد و افزود: این موسسه با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 1010 در اداره ثبت موسسات به ثبت رسمی رسیده و برگزاری کلاس های آموزشی خبرنگاری، برگزاری نمایشگاه های مطبوعاتی و جشنواره های رسانه ای و خدمات رسانی به خبرنگاران از خدماتی است که در اساسنامه این موسسه آمده است.
مسعود کاظمی، عضو هیات مدیره این موسسه نیز به برخی از مشکلات پیش روی ا
صحاب رسانه اشاره کرد و گفت: عدم پرداخت به موقع مطالبات رسانه ها از سوی بعضی از ادارات و عدم تخصیص سهمیه زینک در سال جاری برخی از این مشکلات است.
رستم جرجانی، عبدالغفور توکلی و ملیحه زمانی از دیگر اعضای موسسه فرهنگی اصحاب رسانه گلستان نیز هر کدام خواسته ها و دغدغه کار خبرنگاری را با نماینده مردم شریف گرگان و آق قلا در میان گذاشتند.
گفتنی است؛ در پایان این دیدار به مناسبت گرامیداشت هفته خبرنگار، غلامرضا منتظری با اهداء لوح سپاس و جوایزی از اعضای این موسسه تجلیل به عمل آورد.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر