c_300_250_16777215_10_images_75489.jpg

ترکمن سسی - فاضل با بیان اینکه پنج شهر استان گلستان در وضعیت سفید کرونا قرار دارند، گفت: شهرهای آق قلا، علی آباد کتول، گمیشان، مینودشت و مراوه تپه در وضعیت سفید و شهرستان بندرگز در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، «عبدالرضا فاضل» ظهر امروز (شنبه 5 مهر) در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: در دنیا نزدیک به 32 میلیون نفر به کرونا مبتلا شدند و یک میلیون نفر بر اثر این بیماری جان باختند و آمریکا و هندوستان نیز بیشترین میزان شیوع کرونا را داشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: در اسپانیا و فرانسه پیک دوم شروع شده و نزدیک به 10 هزار نفر در این کشورها مبتلا می شوند و در کشور ما دو هزار و 500 تا سه هزار نفر در یک هفته اخیر به کرونا مبتلا می شوند و می توانیم، بگوییم که پیک سوم این بیماری در کشور شروع شده است.

فاضل با بیان اینکه پنج شهر استان گلستان در وضعیت سفید قرار دارند، گفت: در حال حاضر شهرهای آق قلا، علی آباد کتول، گمیشان، مینودشت و مراوه تپه در وضعیت سفید و شهرستان بندرگز در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند و در مجموع استان گلستان در وضعیت زرد قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: ۱۹۵ بیمار بستری به صورت میانگین در بیمارستان های استان بستری هستند و میانگین بستری به 1.38 به ازای 100 هزار نفر رسیده است و شرایط زرد را در استان تجربه می کنیم.

فاضل با اشاره به اینکه به جز شهر بندرگز که در وضعیت قرمز قرار دارد استان گلستان شرایط خوبی دارد، افزود: 12.72 به ازای هر 100 هزار نفر کشور بستری می شوند و استان گلستان و سیستان و بلوچستان از نظر میزان شیوع بستری کرونا وضعیت خوبی دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان تاکید کرد: با رعایت پروتکل های بهداشتی به نقطه ای رسیدیم که شرایط با ثباتی را در منطقه شاهد هستیم، درصد رعایت پروتکل های بهداشتی میانگین کشوری 61.8 است و استان گلستان جزو سه استان نخست کشور محسوب می شود و بیش از 70 درصد مردم پروتکل ها را رعایت می کنند.

فاضل افزود: 26 هزار و 570 مورد اماکن مواد غذایی در سطح استان وجود دارد و 119 هزار مورد بازدید از یکم اسفندماه تاکنون داشتیم و رعایت پروتکل های بهداشتی 69 هزار مورد در این مکان ها اتفاق افتاده است و یک هزار و 638 مورد به مراجع قضایی معرفی و پلمپ شدند.

وی تاکید کرد: ۱۵ تا 30 شهریور دو هزار و 350 مدرسه داریم که از 48 درصد از مدارس بازدید داشتیم و اخطار به چهار درصد از مدارس استان در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی صادر شده است.

 

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر