c_300_250_16777215_10_images_75545.jpg

ترکمن سسی - اسماعیل آخوند قدیری عالم اهل سنت شرق گلستان در همایش مجازی اهل سنت در پیشگاه امام حسین (ع) گفت: شهادت امام حسین (ع)، درس شهامت، از خود گذشتگی و فداکاری به امت اسلامی داد.


به گزارش خبرنگار ترکمن سسی، آخوند اسماعیل قدیری در این همایش مجازی با اشاره به اینکه، فضایل و مناقب امام حسین علیه السلام در کتابهای اهل سنت و اهل تشیع به وفور یافت می شود، گفت: شهادت امام حسین (ع)، درس شهامت، از خود گذشتگی و فداکاری به امت اسلامی داد.

وی با اشاره به خداوندم متعال در قرآن کریم می فرماید: "قل لا أسلکم علیه من اجر الا المودة فی القربی"، " ای محمد به امت خود بگو در برابر اعلام این رسالت از شما چیزی نمی خواهم جز اینکه بر اهل بیت من بر خاندان من محبت کنید" گفت:  وقتی که این آیه بر پیامبر گرامی اسلام نازل شد اصحاب کرام عرض کردند، یا رسول الله آن کسانی که خداوند محبت آنان را بر ما واجب گردانده چه کسانی هستند و پیامبر اکرم (ص) فرمودند: حضرت علی و حضرت فاطمه و دو فرزند آنان (امام حسن و امام حسین) می باشند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه، شهادت امام حسین (ع) درس خیلی بزرگی برای امت داشت، تصریح کرد: شهادت امام حسین (ع) درس شهامت، از خود گذشتگی و فداکاری به امت اسلامی داد.

آخوند قدیری به سخنان بزرگان و اندیشمندان درباره مناقب و شجاعت امام حسین (ع) اشاره کرد و افزود: "گاندی" رهبر سیاسی و معنوی هندی ها می فرماید: که من با دقت زندگی نامه امام حسین (ع) رو مطالعه کردم من خیلی در صفحات کربلا دقت کردم و نگاه کردم برای من روشن شد که اگر هند بخواهد پیروزی و فتح را برای خود احراز کند برای آنان لازم است که از سیره امام حسین (ع) الگو بگیرند.

گفتنی است همایش بزرگ مجازی اهل سنت در پیشگاه امام حسین علیه السلام از ساعت 22 الی 24 شامگاه دوشنبه به همت مدرسه حج استان هرمزگان و ربانیه چنارلی استان گلستان برگزار شد.


تنظیم خبر: رستم جرجانی

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر