c_300_250_16777215_10_images_76121.jpg

گنبدکاووس : ترکمن سسی – فرهاد قاضی که از چهره های فرهنگی ترکمن صحراست در ضلع جنوبی برج قابوس کتابفروشی دارد و در خدمت علاقمندان به کتاب و کتابخوانی است.


کتابفروشی قاضی در گنبدکاووس از قدیمی ترین و مشهورترین کتابفروشی های شهر است که در دهه های پیشین توسط استاد فرهیخته فرهنگ و ادب ترکمن مراد دوردی قاضی تاسیس شد و آن چهره نامی ترکمن سال ها در آن کتابفروشی در خدمت عاشقان کتاب و کتابخوانی در شهر گنبدکاووس بود.
این کتابفروشی در دهه های قبلی در خیابان اصلی شهر یعنی خیابان امام خمینی (ره) قرار داشت و باوجود اینکه مکانی کوچک بود ولی کتابفروشی اصلی شهر محسوب می شد و محل رفت و آمد دوستداران کتاب و اهالی قلم شهر گنبدکاووس بود. این کتابفروشی از چند سال گذشته به مکان جدید در ضلع جنوبی برج قابوس منتقل شده است و توسط فرهاد قاضی از فرزندان استاد فقید مراد دوردی قاضی اداره می شود.
کتابفروشی قاضی گنبدکاووس در نمایشگاه های استانی و کشوری کتاب نیز حضور فعالی دارد و به اعتقاد بسیاری از اهالی قلم گنبدی از کتابفروشی های تاثیر گذار در عرصه فرهنگ و ادب این دیار است و معمولا جدیدترین کتاب های تالیفی نویسندگان و مولفان ترکمن صحرا را عرضه می کند.

کتاب شعر نورنیاز آق با موضوع اشعار کودکان و نوجوانان یکی از جدیدترین کتاب های منتشر شده در عرصه فرهنگ و ادب ترکمن صحراست که در کتابفروشی قاضی برای دوستداران کتاب عرضه می می شود.
آیا شما هم تابحال از کتابفروشی قاضی قدیم و جدید کتاب یا لوازم التحریر تهیه کرده اید؟

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر