c_300_250_16777215_10_images_76447.jpg

گلستان : ترکمن سسی - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت که سه هزار و ۹۰۰ کارگر تحت پوشش بیمه اجتماعی در این استان متاثر از شیوع ویروس کرونا از بیمه بیکاری استفاده می‌کنند که این تعداد نسبت به ابتدای امسال کاهش چشمگیری یافت.



به گزارش پایگاه خبری ترکمن سسی،  سعید مازندرانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: در ابتدای امسال ۱۹ هزار و ۵۰۰ بیمه شده تامین اجتماعی به دلیل شیوع ویروس کرونا، بیکار شده و تحت پوشش بیمه بیکاری قرار گرفته بودند.

وی گفت: دلیل افزایش جمعیت تحت پوشش بیمه بیکاری گلستان در ابتدای امسال، تعطیلی بازارهای هفتگی و صنف های ارایه کننده خدمات از جمله گردشگری بود.

به گفته وی از ابتدای امسال تاکنون این اداره کل هزار و ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات کرونایی به هفت هزار و ۷۰۰ نفر در استان پرداخت کرده است.

وی در خصوص نرخ بیکاری در گلستان نیز افزود: مطابق گزارش اخیر مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری فصل پاییز استان به ۹.۳ درصد رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل سه دهم درصد کمتر شد.

مازندرانی همکاری دستگاه ها و نهادهای مرتبط برای جذب اعتبارات حوزه رونق تولید و اشتغال را در کاهش نرخ بیکاری گلستان موثر دانست.

وی به جذب اعتبارات ایجاد اشتغال توسط این اداره کل نیز اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال با وجود شیوع کرونا و کاهش تخصیص اعتبارات دولت در این حوزه، پنج هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای ایجاد هشت هزار شغل در حوزه های مختلف جذب و پرداخت شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان ادامه داد: علاوه بر این امسال ۲۸۰ میلیاد ریال در حوزه تعاونی، ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار صندوق کارآفرینی و ۶۰ میلیارد ریال تسهیلات در حوزه مشاغل خانگی در گلستان جذب و پرداخت شده است.

بخش عمده فعالیت های اقتصادی در گلستان در بخش های خدمات، کشاورزی و صنعت است.

طبق آمار پوشش بیمه ای، گلستان بیش از ۴۰۰ هزار شاغل دارد که ۲۵۲ هزار نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی، ۵۲ هزار نفر تحت پوشش بیمه عشایری و روستایی و بقیه تحت پوشش بیمه لشکری و کشوری هستند.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر