c_300_250_16777215_10_images_947_23341.jpeg

 

ترکمن سسی - عبدالرضا نظری - قرجه کلته راننده ماشین سنگین تریلی 76 ساله ترکمن می گوید: هنوز عاشق رانندگی و کار با ماشین سنگین هستم.


به روستای آشوربای نزد یک راننده قدیمی رفتم تا از تجربه ها و خاطرات سفرهایش برایمان بگوید.
قرجه کلته متولد سال 1327ساکن روستای آشوربای، می گوید: اکنون 76 سال سن دارم. بیشتر عمرم را با رانندگی تریلی در جاده های کشور سپری کردم. گواهی نامه پایه یک خودم را چندین بار تمدید کردم. حدود 50 سال رانندگی کردم.
در این مدت هیچ تصادفی نداشتم. وی رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و حرکت با سرعت مجاز و تمرکز داشتن به جاده و دقت به تابلوهای علایم های راهنمایی رانندگی را لازمه رانندگی ایمن عنوان می کند.
این راننده قدیمی افزود: راننده از نوع سبک تا سنگین باید به قوانین راهنمایی و رانندگی احترام بگذارد و کاملا رعایت کند چون تمام تابلوها و علایم جاده ای کارشناسی شده و طبق نظر کارشناسان در جاده ها نصب شده تا برای رانندگان آگاهی دهد. اگر چنانچه هر راننده با علایم آشنا و معنا و مفهوم آن را بداند خطری او را تهدید نخواهد کرد و سلامت به مقصد می رسد.
این راننده با تجربه عجله کردن و رفتن با سرعت بالا و سبقت بیجا را کار بیهوده و بسیار خطرناک و عامل بسیاری از تصادفات میداند.
او می گوید: حرکت با سرعت بالا، علاوه بر مصرف سوخت زیاد و ضرر و زیان و استهلاک خودرو، موجب حوادث و خسارات جبران ناپذیری می شود.
این راننده تریلی می گوید: من در طول نیم قرن رانندگی با ماشین های سنگین همیشه منظم و قانونمند بودم و به یاری خدا هیچ تصادفی نداشتم و دلیلش رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و حرکت با سرعت مجاز است.
کلته می گوید: راننده باید عاشق کار رانندگی باشد. باید با خودروی خود رفیق باشد و با خودرویی که با آن رانندگی می کند حرف بزند. من عاشق رانندگی با ماشین های سنگین هستم و در مسیر جاده ها با ماشین خودم حرف میزدم و هرگاه ماشین خراب میشد هرگز ماشین را ترک نمی‌کردم.
این راننده قدیمی ادامه می دهد: سعی می کردم با تجربه های فنی که داشتم ایرادهای سبک را رفع کنم و مسیر را ادامه بدم و اگر ایراد دیگری مانند نیاز به تعویض قطعات مکانیکی سنگین داشت آن را به متخصصین فنی مربوطه واگذار میک ردم.
کلته می گوید: این حقیر عمری با ماشین سنگین از جنوب تا شمال و از شرق تا غرب تمام نقاط کشور رانندگی کردم و اکنون که 76ساله هستم دوست دارم مانند گذشته با ماشین سنگین رانندگی بکنم و در حمل و نقل عمومی کشورم سهیم و نقش آفرین باشم.

 

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر