c_300_250_16777215_10_images_00000245.jpg

ترکمن سسی،طاهر جانی :برگزاری نشست های اجماع در شهرهای ترکمن نشین  نشانگر این است که حوزه های ما پیش از یک نماینده ی جناح چپ یا راست به فرد شایسته نیاز دارد.

اکثر افرادی که طی این روزها درجلسات اجماع شرکت می کنند در روزگاری نه چندان دور یا حتما چپی  بودند و یا صد در صد منتسب به جناح راست و این گونه می شد که آراء چند تکه می گردید.
الان هم دوستان صاحب نظر گریزی از جناح مربوط به خودشان ندارند ولی پس ازسالها به این نتیجه بدست آمده که چپ و راست به تنهایی نمی تواند موفقیت کاری را تضمین نماید.شاید ازاول اشتباه از ما بوده که خود را درگیر مباحث کلان شهرها و سرگرم نشست و برخواست با بزرگان جناح ها کردیم تا در روزهای نیاز مدحمان را بگویند.کمبود های بسیار زیاد شهرها و روستاهای ما با شعار و اسامی و یا با دعوت ازآن مقام اصلاح طلب و یا اصولگرا برطرف نشده و نمی شوند.چه درگذشته و حالا ما هرگز سهم مهمی در گرفتن پست های مدیریتی نداشتیم بنابراین هیچ کس جز خودمان درهیچ دوره ای برای ما دلسوزی نخواهد کرد همچنان که تاریخ نیزاین واقعیت را نشان می دهد.
1-    ثبت نام داوطلبین برای کاندیداتوری مجلس دهم شروع شده است و طی هفتاد و دو ساعت آینده آمار دقیقی ازمیزان نفرات حوزه ها مشخص خواهد گردید.احتمال می رود تعداد داوطلبین حوزه ها از آمارغیر رسمی بالاتر برود.
2-    چهارمین جلسه اجماع حوزه بندر و گمیشان شب های گذشته در روستای قارقی انجام گرفت و بر اساس شنیده ها جمعیت زیادی خودشان را به محل اجماع رسانده اند.در نشست فوق علاوه بر نفرات نام آشنای نشست های قبلی، اعضای شوراهای محله های سیمین شهرهم حاضر بودند.دریا یلقی عضو شورای آن شهرمدیریت برنامه را برعهده داشت.
3-    احمد ایری سخنران نشست قارقی با نامناسب دانستن روش قرعه کشی خطاب به حاضران گفت برای مساله اجماع و انتخاب فرد منتخب راهکار مناسبی مد نظر قرارخواهد گرفت.بنا به گفته ی افراد محلی نازمحمد ولی پور و محمد قلی ایری(نمایندگان سابق مجلس)نیز بر فرستادن یک فرد شایسته و منتخب به مجلس تاکید کرده اند.
4-    به احتمال زیاد جلسه پنجم گروه اجماع درگمیشان خواهد بود.از روستاهای خواجه نفس و سیجوال بعنوان مکان های احتمالی دیگر یاد می شود.سیجوال مرکزیت بخش گلشهر را برعهده دارد.امید است این نشست ها از سخنرانی های معمول عبور کرده وارد مرحله عملیاتی گردد.
5-    شنیده می شود رامین نورقلی پورهم از حوزه غرب استان ثبت نام خواهد کرد.منابع مطلع می گویند وی با عبدالناصر ایزدی کاندیدای سابق حوزه آق قلا نسبت خویشاوندی دارد و این دو قرار بود درصورت استانی شدن انتخابات همان ابتدا اعلام ورود نمایند.نورقلی پور روزجمعه بیست وهفتم آذرماه درسفربه گنبد تقویت بحث اجماع را دلیل ورودش به صحنه انتخابات ذکر کرد.
6-    عبدالحکیم فیروزی به نمایندگان گروه اجماع گفته است هر چند که به دلیل معذورات شغلی نمی تواند درجمع آنها باشد لیکن از کاندیدای منتخب حمایت خواهد کرد.حمایت نامبرده از منتخب گروه اجماع می تواند از یک طرف باعث ایجاد تحول عمومی شود.
7-    سعید اسکندریان درجلسه هم اندیشی خیابان امیر کبیر از تخصص و حرفه اجدادی اش سخن به میان کشید و گفت که در زمینه صنعت فولاد ارتباطات قوی با سرمایه داران و سرمایه گذاران این بخش دارد.اسکندریان سپس با اشاره به نقش محوری مسیر بین المللی خط راه آهن در صنعت حمل و نقل به حاضران قول حتمی احداث چند کارخانه عظیم فولاد در حوزه غرب با اشتغالزایی چند هزار نفری را داد.
8-    برخی طرفداران نظری مهرمدعی شدند جلسه نگذاشتن ایشان درنقاط مختلف ترکمن نشین بنابرتصمیمات داخلی می باشد و آنها برنامه های خودشان را دنبال می کنند.نظری مهرچند رقیب مهم هم در حوزه کردکوی و بندرگز دارد.البته برخی از افراد نزدیک به دکتر نظری مهر نیز اعلام کرده اند که وی در هفته های گذشته در برخی از شهرهای ترکمن نشین جلساتی را برگزار کرده است .
9-    صاحب نظران می گویند مجید فیروزی که قبلا نام وی در ردیف داوطلبان مجلس شنیده می شد می تواند با شرکت درجلسات اجماع به این امر کمک نماید.هواداران حکیم فیروزی امیدوارند که وی کاندیدای مجلس نشده و به جمع صاحب نظران  بپیوندد.
10-    یک فعال انتخاباتی اهل محله قارقی سیمین شهر می گوید:اینکه بعضی افراد از یک طرف در جلسات اجماع شرکت کرده و از طرف دیگر هواداری کاندیدا را نمایند هیچ کمکی به مساله اجماع نخواهد کرد و این افراد باید هر چه زودتر تکلیف شان را مشخص کنند.
11-    عزیزچوگان فعال ساکن بندرمی گوید وی و گروهش از کاندیدای ترکمن حمایت خواهند کرد.عزیزچوگان در گذشته از هواداران نظری مهر به شمارمی رفت اما اکنون تصمیم دارد ازمنتخب گروه اجماع حمایت نماید.
12-     گروه یاشولی های آق قلا چهارشنبه شب هفته گذشته برای میزبانی رشید نافعی اعلام آمادگی کرده بودند؛ اما بر اساس شنیده ها این جلسه برگزار نشده است.نافعی می گوید همان شب یکی دو عضو گروه مذکوربا وی تماس گرفته و بی خبر ازهمه جا نتیجه جلسه را جویا شده اند.یکی از اعضای هماهنگ کننده در پاسخ به رشید نافعی دلیل عدم برگزاری نسشت را حاضر نشدن اعضاء عنوان کرده است!
13-    طرفداران فرهاد توماچ کماکان وی را نفر برتر انتخابات حوزه آق قلا می دانند و می گویند شرایط وی درحوزه انتخابیه مناسب است.اطرافیان نافعی شایعه کناره گیریش به نفع یک کاندیدا را به گروه فرهاد توماچ ربط داده وهرگونه توصیه ی اخلاقی به  وی را وارد می دانند.
14-    صاحب نظران آق قلایی مهمترین راهکارپیروزی را معرفی تنها یک منتخب توسط گروه اجماع می دانند و معتقدند علیرغم فعالیت گروه های اجماع در بخش های مختلف،مساله قوم گرایی تاثیرات منفی خود را درانتخابات خواهد گذاشت.
15-    در گنبد یاشولی ها پنج شنبه شب گذشته بیست و ششم آذرماه به میزبانی منزل پدری ناصر رحیمی جلسه هم اندیشی برگزارکردند که افراد حاضر در آن حدود 200نفر برآورد شده است.پس از شعر خوانی عاشورمحمد رئوفی در نوبت های تعیین شده حاج کریم آهنگری-نورقلی نیازی-امان محمد خوجملی-ابراهیم نیک قوجق-غفورتاقانی-حکیم گلدی زاده و داود آورند به سخنرانی پرداختند.
16-    قرار است کمیته روستایی یاشولی های گنبد به مدیریت آنه محمد بیات در روستای عطا آباد از مجموعه دهستان آق آباد ترتیب جلسه داده و به سازماندهی نیروهای یاشولی آن دهستان بپردازد.

دیدگاه‌ها  

+1 #1 شرق تنها 1394-09-29 19:05
متاسفانه از شرق استان خبر نمیگذارید و در این زمینه هم شرق استان مظلوم واقع میشه
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر