c_300_250_16777215_10_images_ostan1.jpg

ترکمن سسی:در روزهای گذشته صحبت های یک فعال سیاسی ترکمن در یک همایش حاشیه هایی غیر ضرور در برخی از فضاها ایجاد کرده است .

بر اساس گزارش خبرنگار ترکمن سسی جبارایری عضو شورای شهر بندر ترکمن و از فعالان سیاسی شاخص غرب استان گلستان در همایشی که در روز یکشنبه تحت عنوان احزاب و تشکل های سیاسی استان گلستان برگزار شد با اشاره به فضای انتخاباتی ایجاد شده در مناطق مختلف استان از آمادگی ترکمنهای گلستان برای حضور پرشور در انتخابات پیش رو خبر داد .
وی در بخش دیگری از صحبت های خود با تاکید بر ضرورت عبور جامعه از فضای تعصبات منفی گفت که جامعه باید به جایی برسد که افراد فقط بر اساس لیاقت و شایستگی خود انتخاب گردند نه ملاک های دیگر .
در این نشست استاندار گلستان نیز با تایید صحبت های ایری در رابطه با ضرورت عبور از تعصبات زائد مهم ترین مولفه لازم برای تعالی و پیشرفت را وطن دوستی دانست .
حسن صادقلو در ادامه با اشاره به اقداماتی که در سالهای اخیر برای بهبود شرایط استفاده از نیروهای ترکمن درمناصب مدیریتی انجام شده است خاطر نشان کرد دامن زدن غیر منطقی به مسائل قومیتی به همگرایی و وحدت موجود در استان آسیب می زند .
استاندار گلستان در ادامه مباحث خود با اشاره به مصداق اعضای شورای شهر گنبد خاطرنشان کرد اگر در لیست اعلام شده برای شورای شهر گنبد درکنار کاندیداهای ترکمن چند کاندید غیر ترکمن هم قرار می گرفت قطعا این کار می توانست به تقویت وحدت و همدلی در این شهر کمک بیشتری بکند .

c_300_250_16777215_10_images_ostan2.jpg

بررسی مباحث فوق نشان دهنده این است که بر خلاف تلاش برخی از افراد و محافل رسانه ای برای بهره برداری سوء از صحبت های ذکر شده در این نشست  ،فصل مشترک پررنگی در اظهارات استاندار گلستان با جبار ایری وجود دارد و القاء تقابل این دو دیدگاه نگاهی مسموم است .فصل مشترک صحبت های هر دو بزرگوار در  این نشست ضرورت عبور ازتعصبات زائد و کور و حرکت در مسیر استفاده از همه ظرفیت های موجود برای آبادانی و پیشرفت ایران اسلامی است .
البته در این زمینه بنظر می رسد شیطنت های برخی از فعالانی که در سالهای گذشته  بدلایل مختلف درحاشیه هایی گرفتار آمده بودند هم در شرایط ایجاد شده موثر بوده است .اینکه ما تلاش داریم نگاه های مسموم ایجاد شده پیرامون برخی از کارهای ما در گذشته کم رنگ گردد و اشتباهات گذشته را تصییح و ترمیم نماییم، خیلی خوب است .اما حق نداریم برای رسیدن به این هدف با احساسات مردم بازی کنیم .

دیدگاه‌ها  

+4 #1 حمید 1394-11-15 23:44
اتفاقا آقای ایری مطالبی را گفته که با تذکر جدی استاندار مواجه شده
نقل قول کردن
+3 #2 آزاد 1394-11-18 08:23
با سلام
وحدت در نظام مقدس ما اهمیت زیادی دارد.سخنان جناب استاندار به جا و متین است. همچنین چقدر خوب است که حال که تمام معاونان ایشان غیر ترکمن هستند یک استاندار ترکمن یا حداقل یک معاونت ترکمن برای استانمان انتخاب کنند.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر