c_300_250_16777215_10_images_65604.jpg

تركمن سسي - در جلسه اي كه شامگاه جمعه در آق قلا با حضور نمايندگان ستادهاي دكتر روحاني در شهرهاي تركمن نشين برگزار شد، ناز محمد ولی پور ، برای پيشنهاد به استانداري براي تصدي معاونت استانداری انتخاب شد.


به گزارش خبرنگار تركمن سسي ، به دنبال برگزاری انتخابات اخیر ریاست جمهوری و انتخاب استاندار جدید گلستان در هفته های گذشته، اخباری در رابطه با تحقق یکی از مطالبات محقق نشده ترکمنهای استان گلستان منتشر شده است .
یکی از مطالبات منطقی ترکمنهای استان گلستان به عنوان بخش مهمی از جمعیت این استان، این بوده است که بر اساس ظرفیت و توان شان در مدیریت های استانی از آنها استفاده گردد.انتخاب حداقل یکی از معاونان استاندار از میان ترکمنها از زمره این مطالبات بوده است.بنظر می رسد استاندار جدید گلستان در این زمینه نگاه مثبتی داشته و امید می رود تا در هفته های آینده این اتفاق میمون رخ دهد.
در چارچوب این زمینه سازی مناسب شب گذشته (جمعه شب) نشست اعضای مجمع تدبیر و امید ترکمنهای استان گلستان در آق قلا برگزار شد.  در این نشست که نمایندگان ستاد دکتر روحانی در شهرستان های ترکمن نشین مراوه تپه ،گنبد ،کلاله ،آق قلا ،بندر ترکمن و گمیشان حضور داشتند، در بین گزینه های مطرح برای تصدی پست معاونت اقتصادی استانداری گلستان، رای گیری صورت گرفته و در نهایت ناز محمد ولی پور نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با کسب اکثریت بالای آراء حاضران به عنوان گزینه مناسب برای معرفی به استانداری گلستان انتخاب شد .
نتیجه نهایی این رای گیری به ترتیب آراء کسب شده به قرار زیر است :
-    ناز محمد ولی پور نماینده ادوار مجلس
-    دکتر منصور گرکز استاد دانشگاه و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی
-    دکتر قلی پوری استاد دانشگاه
-    آنه محمد کوسه غراوی نماینده ادوار مجلس
-    مهندس یوسف بسنجیده نماینده ادوار مجلس و مدیرکل اقتصادی استانداری گلستان
-    دکتر سعید یلقی مشاور عالی نماینده غرب استان در مجلس دهم
لازم به ذکر است که در انتخابات اخیر ریاست جمهوری شهرهای ترکمن نشین استان گلستان با درصد مشارکت بالایی در پای صندوق های رای گیری حضور پیدا کرده و بالای هشتاد درصد از آراء خود را به دکتر حسن روحانی دادند.


دیدگاه‌ها  

+5 #1 بندرترکمن چی 1396-10-17 22:37
سلام.آای ولی پور که تو انتخابات وقتی سخنرانی میکرد و از کاندیدی حمایت میکرد میگفت که برای پست و مقام نیامده فقط برای ایل می آید جلو و نمیتونه کنار بشینه!!!ولی میبینیم که خودش به فکر گرفتن پست و مقام هست!!! به جای اینکه از توانمندترین و با تجربه ترین و کاردان ارین فرد حمایت کنه!!!!
نقل قول کردن
0 #2 جوانان حامی توان فنی 1397-02-11 22:32
آقای ولی پور در انتخابات مجلس هشتم در حمایت از حکیم فیروزی چنین ایراد سخن گفته بودند(به زبان ترکمنی):

" نمنگ اصلاح طلبی, نمنگ اصلاحاتی , اول آقالاری که شو وادلام نچه نفر اصلاحات دیب دامی بایداقینی گوتوریب بولارلا, شول آداملاری هممنگیز تانییانگیز دوقاللوم, یک دو سه چهار پنج که شی کمش دفه دا یاشاب بولارلا, اولسین اصلاح طلب, گم بولسن گور بولسن اصلا ح طلب . حق بیرن حقی میز, نظام مقدس جمهوری اسلامی شی حقی بیریا, دورت یلدان آیلانیب بیرجا کلام گیلیار, بیرجا کلام . قولاق آسین قاوجا , یاماش قابدان شی بیر کلام, اگر اوباچیمیز دیپ , اگر اصلاحات دیپ , اگر فلان زاد دیپ , رای بیرسک , دورت یل داپ یاماش قابدان کله میزا طایاق دیگیر."
نقل قول کردن
0 #3 جوانان حامی توان فنی 1397-02-11 22:34
برای این افراد منفعت طلب و فرصت طلبان متاسفیم که فقط به فکر منافع شخصی و گرفتن پست و مقام و امتیازات برای خود و تشیلات خود هستند.! جالب است که مردم محروم منطقه همیشه محروم می مانند چون همیشه تشکیلاتی وجود داشت که بعد از گرفتن رای مردم به جای دفاع از حق مردم مشغول تقسیم امتیازات و پست ها بین خودشان بودند.

جان بر کفانی که هر روز رنگ عوض میکنند و ای کاش این رنگ عوض کردن ها (شرکت در جلسات اصولگراها در دوره حکمروایی اصولگرایان و یا شرکت در جلسات اصلاحات در دوره حکمروایی اصلاحات)برای رسیدن ملت مظلوم بندرترکمن گمیشان سیمین شهر به حقشان بود نه فقط جیب مبارک خود و اطرافیانشان...
نقل قول کردن
+1 #4 جوانان حامی توان فنی 1397-02-11 22:37
مهمترین وظیفه و بزرگترین سازندگی ما جوانان تحصیلکرده و ما مردم برای مطقه مان , حذف عده ایی فرصت طلب و معامله گر از این منطقه هست تا شهر و روستایمان پیشرفت کند.لیدرهای پیشکسوت و بزرگان منطقه باید بزرگی و ریش سفیدی کنند(نه مثل آن ریش سفید اجماع دور اول انتخابات مجلس) و نقش پیشکسوت و ریش سفید واقعی و مرشد را ایفا کنند و میدان را برای حضور جوانان پاک و پر انرژی و توانمند و تحصیلکرده باز بگذارند و به عنوان راهنما و مشاور در کنار جوانان باشند.
نقل قول کردن
+1 #5 جوانان حامی توان فنی 1397-02-11 23:12
از نظر ما جوانان کسانی که خود را قهرمان و محبوب مردم وبه فکر رشد و توسعه منطقه میدانند , بایدمنفعتهای شخصی و گروهی را فداکنند و تفکر مستقل و تخصصی داشته باشند و تابع منافع گروه نباشند و به خاطر منافع ملت از اصلح ترین و با صلاحیت ترین فرد کاندیدا حمایت بکنندوباید ایثارگر واقعی برای ایل باشند :



ماه روشنی اش را در سراسر آسمان می پراکند و لکه های سیاهش را برای خود نگه میدارد.! " از تاگور "
نقل قول کردن
+1 #6 جوانان حامی توان فنی 1397-02-11 23:13
تا زمانی که ما خویشتن را فراموش نکنیم حتی یک لحظه هم عاشق و دلسوز واقعی مردم و منطقه و جوانان نخواهیم بود وتا زماني که ما به باور سياسي عبور از خويشتننرسيم و همه چيز را براي خود بخواهيم اين تاريخ براي ما و فرزندان ماتکرار خواهد شد(عاشق وایثارگرو دلسوز واقعی مردم , شهید عظیم گل بودنه تشکیلات وی):



آن که شد هم بی خبر هم بی اثر از میان جمله او دارد خبر



تا نگردی بی خبر از جسم و جان کی خبر یابی ز جانان یک زمان
نقل قول کردن
+2 #7 صیادچی کمش دفه چی 1397-02-17 22:50
ای کاش این دعوا و رقابت سر مردم بود.متاسفانه این سیاسیون منطقه ما دعوا سر لحاف ملانصرالدین دعوا و رقابت میکنند.سر قدرت و پست و مقام دعوا و رقابت میکنند نه سر خدمت به مردم!!!
وما مردم چقدر بدبختیم که هر چهار سال به حرف این فرصت طلبان و منفعت طلابن باور میکنیم و دوباره تو انتخاب اشتباه میکنیم :sigh:
نقل قول کردن
+2 #8 صیادچی کمش دفه چی 1397-02-17 22:56
یه عده که قومی گری میکنندو میگن فلانی باید بره فلانی اصلحه میگن فلانی خروجی شد. میگن فلانی از دیدگاه تشکیلاتشون اصلح شده!!! بابا این حرفا دیگه چیه که به مردم مظلوم منطقه ما تحویل میدهید.
یه آدم حسابی بفرستین به مجلس دیگه تا به داد این مردم برسه. یه عاقل بفرستین. هر کس که لیاقت داره شعور داره تخصص و تجربه داره و میتونه با تخصصش و تجربه اش به داد مردم برسه از اون حمایت کنید و به اون رای بدین
نقل قول کردن
+1 #9 عراز ار آرخ بزرگ 1397-02-19 23:50
شهید عظیم گل جان

نمیدانیم چه بگوییم !!! حال دیگر نمینویسیم کاش بودی و میدیدی!!آخر چیزی برای دیدن و غرور نیست. اما هستند دوست نماهایی که در سایه نام تو به " نام " می اندیشند و در پشت نان تو ایستادن تا سپری باشد برای نهان خطاهایشان.
شهید عظیم گل جان

فرصت طلبان و منفعت طلبان از تو سخن به میان می آورند تا از تو به خویش برسند. در نگاهشان همه به شما غریبه هستند و آنها آشناتر از هرکس.دیگر امیدی به صفا و صداقت نیست.زیرا صداقت و قسم خوردن دوست نما و لیدرنما ها و گروهی از رد صلاحیت شدگان را در اجماع دروغین دور اول انتخابات مجلس دهم دیدیم که منافع ما مردم ساده لوح منطقه را به خاطر منافع تشکیلات و منافع جناح مطبوعشان چه آسان و سهل فدا کردند.وعین آب خوردن قسم میخوردن!!!!!
نقل قول کردن
+2 #10 عراز ار آرخ بزرگ 1397-02-19 23:53
شهید عظیم گل جان

دیگر امیدی به صداقت و درستکاری نیست. زیرا در بازار تزویر و مکر و حیله و ریا این جنس خریداری ندارد. چه سهل از مردم سخن ها بر زبان جاری میشود حال آنکه فرسنگها از آن دور هستند و در پشت پرده برای منافع تشکیلاتی خود و خویش نقشه ها میکشند و معامله میکنند. از فقر و درد سخن به میان می آورند اما خود طعم تلخ فقر را نچشیده اند. برای رسیدن به نام و نان خود از تو نام می گیرند. تویی که هیچ وقت به خود نمی اندیشیدی و در بند نام نبودی.
نقل قول کردن
+1 #11 عراز ازآرخ بزرگ 1397-02-19 23:54
شهید عظیم گل جان

دیگر امیدی به صداقت و درستکاری نیست. زیرا در بازار تزویر و مکر و حیل و ریا این جنس خریداری ندارد. چه سهل از مردم سخن ها بر زبان جاری میشود حال آنکه فرسنگها از آن دور هستند و در پشت پرده برای منافع تشکیلاتی خود و خویش نقشه ها میکشند و معامله میکنند. از فقر و درد سخن به میان می آورند اما خود طعم تلخ فقر را نچشیده اند. برای رسیدن به نام و نان خود از تو نام می گیرند. تویی که هیچ وقت به خود نمی اندیشیدی و در بند نام نبودی.
نقل قول کردن
+2 #12 نیازی از خواجه نفس 1397-02-21 21:55
سلام
نمیدانم چرا حزب بادها و هفت رنگ ها دائم الوقت از هزینه هایی که در راه خدمت به ترکمنها داده اند میگویندواز حقوق ترکمن سخن میگویند! وبرای گرفتن پست و امتیازات , صدایشان به گوش افلاک رسیده است!حال برای جای این سوال است که چه هزینه هایی در چه راههایی داده اید؟!هزینه را در جامعه ترکمن آن مادری تحمل کرد که سی سال از چشم انتظار پسر مفقودالاثرش سپری میشود وهیچگاه لب به شکایت نگشود. هزینه را در ترکمن صحرا جوانانی میدهند که به درد فقر وبیکاری ,ماهها از خانواده و دیار خود دور هستند و در کارگاههای شهرهای خارج استان نقص عضو میشوند.هزینه را جوانانی میدهند که به علت تکبر و لجاجت شماها از درد بیکاری رنج میکشند واجاره نشین هستند .
ادامه داردنظرم....
نقل قول کردن
+2 #13 نیازی از خواجه نفس 1397-02-21 21:56
ازشون خواهش دارم پشت ترکمن بودن خویش پنهان نشوید و به صراحت بگویید وامدار منفعت خود و دوستان و حزب مورد علاقه خود هستید نه منافع مردم و جوانان.هرگاه یک سیاستمدار(.......) به خاطر غرور و تکبر و لجاجت و منافع تشکیلاتی , مرتکب اشتباهی میشود چوب آنرا ما مردم و جوانان میخوریم و هرگاه فعالان سیاسی یک قوم اقلیت (ترکمن ) اشتباهی مرتکب میشوند , درد این اشتباه آن قومیت را سرازیر خواهد کرد.ما جوانان بانی اجماع به این آقایان یک چیز را یاد آوری میکنیم که :

" تخم حقیقت را اگر در تاریکترین و عمیق ترین گودالها بیاندازیم روزی جوانه خواهد زد."
نقل قول کردن
+2 #14 بایرام دردی از قارقی 1397-02-25 21:31
من موندم بعضی از مثلا لیدرنماها و فعالان سیاسی در مورد افکار ما مردم بندرترکمن وگمیشان و سیمین شهر چه فکر میکنن! فک میکنن که حاکمان فکر و اندیشه مردم حوزه هستند!!!از اینها سوالی دارم که ذهنم رو درگیر کرده: آیا شماها فقط وفقط نگران وضعیت مردم حوزه هستید؟!آیا در منطقه ما قحط الرجال هست؟!!آیا شماها بیش از دیگران خطر رو احساس میکنید یا هدف چیز دیگری هست؟ به نظرم هدف بیشتر از انکه منافع جمعی مردم بندرترکمن و گمیشان و سیمین شهر رو تامین کنه بیشتر به زیر یوغ درآوردن و تحت سلطه خود کشین ما مردم به نظر میرسه اگه غیر این هست چرا هیچ حرکتی از طرف این دوستان در راستای توسعه و عمران و مطالبه ما مردم نمیبینم!!!!یه سوال یگه هم دارم که برای من و سایر مردم نیز مبهم هست و اون اینکه چرا اجماع دور اول انتخابات مجلس دهم از اهداف اصلی خود دور شد؟!!! لطفا توضیح بدهید و پاسخگو باشید در برابر ما مردم
نقل قول کردن
+1 #15 بایرام دردی از قارقی 1397-02-25 21:32
من موندم بعضی از مثلا لیدرنماها و فعالان سیاسی در مورد افکار ما مردم بندرترکمن وگمیشان و سیمین شهر چه فکر میکنن! فک میکنن که حاکمان فکر و اندیشه مردم حوزه هستند!!!از اینها سوالی دارم که ذهنم رو درگیر کرده: آیا شماها فقط وفقط نگران وضعیت مردم حوزه هستید؟!آیا در منطقه ما قحط الرجال هست؟!!آیا شماها بیش از دیگران خطر رو احساس میکنید یا هدف چیز دیگری هست؟ به نظرم هدف بیشتر از انکه منافع جمعی مردم بندرترکمن و گمیشان و سیمین شهر رو تامین کنه بیشتر به زیر یوغ درآوردن و تحت سلطه خود کشین ما مردم به نظر میرسه اگه غیر این هست چرا هیچ حرکتی از طرف این دوستان در راستای توسعه و عمران و مطالبه ما مردم نمیبینم!!!!یه سوال یگه هم دارم که برای من و سایر مردم نیز مبهم هست و اون اینکه چرا اجماع دور اول انتخابات مجلس دهم از اهداف اصلی خود دور شد؟!!! لطفا توضیح بدهید و پاسخگو باشید در برابر ما مردم :-|
نقل قول کردن
+1 #16 سیجیوال چی 1397-02-26 22:42
سلام به دوستان و سلام بر بایرام دردی عزیز
به نکته مهمی اشاره کرده اید. در مورد اجماع برای من هم مبهم هست و یکی از منتقدان اجماع دروغین بودم.
هدف از اجماعی که شروع شده بود اتحاد مردم و از آن طریق فرستادن نماینده بومی توانمند و با تجربه و متخصص و کاربلد و متعهد بود تا این اتحاد ایجاد شده برای دوره های بعد ماندنی باشد و هیچ وقت در دوره های آتی مجلس دغدغه ای بابت تعدد کاندیدا نداشته باشیم.(البته من مشکلی با نماینده فعلی ندارم ودوستش دارم).حال من از بانیان اجماع و ریش سفیدان اجماع سوال دارم امیدوارم که صادقانه جوابگو باشند در برابر ما مردم.
سوال من به قرار زیر است:
نقل قول کردن
0 #17 سیجیوال چی 1397-02-26 22:46
سوال از بانیان و ری سفیدان اجماع دور اول مجلس دهم:
- چرا بعد از رد صلاحیتها دیگر اون ملاک و معیارهای مدنظر غیر قابل اجرا شد؟
- رای دهندگان صندوق کیا بودند؟
- آیا حقیقت دارد ک روز رای گیری صندوق معروف رها هم شده و مدتی بصورت نامعلوم و خارج از دسترس امین صندوق بوده؟
- -لیست رای دهندگان صندوق در چه مکانی و توسط چه افرادی تهیه شد؟
- صندوق در چه مکانی و توسط چه افرادی باز شد؟و شمارش شد؟و آیا رای ب صندوق اضافه شد؟
- چند نفر رای دادند ب صندوق و چند رای خارج شد؟
نقل قول کردن
+2 #18 سیجیوال چی 1397-02-26 22:49
سوال از بانیان و ری سفیدان اجماع دور اول مجلس دهم:
- چرا بعد از تلاش جوانان ب اعلام نداشتن خروجی توسط اجماع روش صندوق انتخاب شد؟روش دیگری نبود؟چه کسی صندوق گردانی را پیشنهاد داد؟
- درسته ک بعضی از بزرگان منطقه بعد از فهمیدن ماوقع سعی در پس گرفتن رایشان از صندوق کردند؟
- چرا صندوقی ک مدتی نامعلوم خارج از دسترس امین و رها شده بوده بعنوان صندوق درست و با رای ناقص شمرده شده؟
لطفا خواهشمند است بانیان و یاشولیهای اجماع کذایی(جناب نازمحمد ولی پور – مهندس احمدایری –مهندس یوسف بسنجیده در پشت پرده – رشید کم رئیس شورای چهارم بندرترکمن – عرازجان رجب پور عضو شورای چهارم بندرترکمن – خلیل علاقی – رحمان قاضیلر – مهندس صدیق کر ومهندس زبیده سوقی عضو شورای چهارم و.....) صادقانه برای ما مردم پاسخ بدهند
نقل قول کردن
+2 #19 شهروند بندرترکمنچی 1397-02-29 21:00
هی دوست عزیزی که میگی صادقانه پاسخ بدین در مورد اجماع.خخخخ
کدوم حرف صادقانه!!اینا رویی دارند به اندازه خورشید!!! اینا با شعار قومی گری و بازی با احساسات مردم و سوار شدن روی موج شدن فلانی.اینا به خاطر حفظ آبرو و حفظ موقعیت خود و به خاطر پست و مقام و برای رای گرفتن مادر پیر دکتر شهید گل رو مجبور کردن بره بالای تریلی در همین دوره دهم مجلس.
يادمون نميره اینا با نام شهید گل در ایام انتخابات چه بازیها که نمیکنن !!!خدا بيامرزه شهید گل رو که اگه زنده بود همین افراد چه تخریب ها که علیه ایشون نمیکردند!!! و همیشه هم این افراد دم از راه شهید دکتر گل میزنن!!!
از آنها درخواست دارم که یکبار بیان این راه درست رو قشنگ و حسابی برای ما مردم تعریف کنن تا بشناسیم این راه شماها و
نقل قول کردن
+2 #20 شهروند بندرترکمنچی 1397-02-29 21:06
همین دوره انتخابات مجلس دهم قشنگ یادمون هست که بعضیا چطور از شهيد عظیم گل صحبت میکردن و جوی راه انداخته بودن و دم به دم از راه اون شهید ميگفتن???ما مردم ماندیم که چرا تا دم انتخابات میشه یاد شهید گل ميوفتن???باور کنید اگه شهید گل الان زنده بود همینها تخریبش میکردن !!!
گرگی استخوانی در گلویش گیر کرده بود، بدنبال کسی می گشت که آن را در آورد تا به لک لک رسید و از او درخواست کرد تا او را نجات دهد و در مقابل گرگ مزدی به لک لک بدهد.
لک لک منقارش را داخل دهان گرگ کرد و استخوان را درآورد و طلب پاداش کرد.
گرگ به او گفت همین که سرت را سالم از دهانم بیرون آوردی برات کافی است.

وقتی به فرد نالایقی خدمت می کنی تنها انتظارت این باشد که گزندی از او نبینی
گاهی اشتباهمان در زندگی این است که به برخی آدم ها جایگاهی می بخشیم که هرگز لیاقت آن را ندارند!

ازکارلوس_فوئنتس
نقل قول کردن
+1 #21 شهروند بندرترکمنچی 1397-02-29 21:20
یه مطلب دیگه اینکه بعد از جلسه علنی اجماع یازده جلسه بصورت مخفیانه این آقایان برگزار میکنند چرا؟!!!به نظر این حقیر این نقطه آغاز زیرآبی زدن و نقطه سراغاز اختلاف ریش سفیدان و بانیان اجماع هست.واین یعنی روراست و صادق نبودن آنها با مردم.حرکت این دوگروه ازسران،مثل یه بازی شطرنج بود.البته ازنوع ساده که متاسفانه منافع عموم خیلی ملاک نبود
اونیکه سالهاست داره با آبرو و احساسات یک ایل بازی میکنه باید بفهمه
نقل قول کردن
+1 #22 شهروند بندرترکمنچی 1397-02-29 22:35
نمیدانم این نمایندگان ستاد دکتر روحانی و مثلا اصلاحاتی بر چه اساس و برپایه چه شاخص و معیاری خروجی اعلام میکنند؟!!! برایم واقعا جای سواله البته من مخالف کسی و یا مخالف خروجیشان نیستم ولی جای این سوال هست دیگه!
متاسفانه جناح بندیهای سیاسی در کشور باعث شده که بسیار افراد فرهیخته با توان علمی و عملی بالا دیده نشود و به سراغ آنان رفته نشود.....سیاست زدگی آفت جامعه ماشده که آن را از توسعه بازداشته :sad:
نقل قول کردن
+1 #23 دوجی از گمیشان 1397-02-29 22:47
در جواب سیجوال چی
من به جای اینا در مورد صندوق گردانی جواب میدم. چون اینا به سوالات ما مردم اعتنایی نمیکنن فقط دم انتخابات زبان در می اورند.
گویا جوانان حاضر در اجماع یه نامه ی پایان برای اجماع تایپ کرده بودن بعد از قضیه ی گمیشان ؛ و اعلام کرده بودن که هدف اجماع ایجاد شور انتخاباتی در منطقه بوده که بحمدا... ایجاد شده و اجماعیون انتخاب کاندیدای اصلح رو به خود مردم واگذار کردن ولی گویا یکی دو تا از لیدرها نامه رو پاره کردن و گفتن که ما آبرو گرو گذاشتم و ... و بعدش اون تصمیم عجولانه ی صندوق گرفته شده!!!البته همه چیز تو منزل خلیل علاقی اتفاق افتاده.یکی از سیاسیون به نام منطقه همون موقع تو تریلی اعتراف کرد که تا ساعت 4 صبح نشست داشتیم و آقای ایکس رو انتخاب کردیم!!!!!!
متاسفانه اول و اخر بدبختی ما از همین ادمهایی هست که خودمون ندانسته بزرگ کردیم و الان خودشون برا خدشون نوشابه باز میکنن و....
نقل قول کردن
+1 #24 دوجی از گمیشان 1397-02-29 22:49
می گویند عطاآخوند کمالی هم در تعبین خروجی اجماع نقش داشته ,حاج آخوندی که تا به حال یک بار هم در نشست اجماع دیدهرنشده است, ایشان چگونه میتواند در تعیین خروجی اجماع نقش تأثیرگذار داشته باشد؟اینها همه سؤالاتی است که باید پاسخ داده شود و شفاف سازی گردد,بنده فکر میکنم یا آدرس اشتباه را به ما داده اند یا ما آدرس را اشتباهی می رویم,و در برزخ اننخاب اصلح فعلا درجا میزنیم,سؤال اساسی این است:اگر خروجی اجماع مشخص شده ,پس چرا خروجی اعلام نمیشود؟مگر قرار نبود خروجی را مردم به ویژه حوانان تعیین و اعلام کنند؟چرا شفاف سازی نمیشود؟
نقل قول کردن
+2 #25 چارقلچی 1397-02-30 01:48
سلام علیکم. دوستان نماز و روزه تان قبول در گاه الله تعالی. میبینم که بحث اجماع که آخرش معلوم نشد چی به چی شد هست!!! برای من هم خیلی مبهمات هست که جوابم را نگرفتم.و آن این است که امنا و حاملین صندوق چه کسانی بودن؟! :-? بعد این که امنا و حاملین صندوق توسط چه کسانی انتخاب شدن؟! :-| ما که جلسات اجماع میرفتیم ولیآخرای جلسات پشت درهای بسته ی آهنینبود و اجازه ی ورود نداشتیم :cry: اوایل جلسات اجماع قرار بر این بود که جوانان حق رأی نداشتن ولی طبق اظهارات جوانان ذکر شده گویا اونام به صندوق رأی ریختند! :-|به نظر من اجماع نتیجه ای نداشت و تنها ائتلاف برخی عزیزان مثلا اصلاح طلب اجماع را بر هم زدو خروجی را جناحی اعلام کردند!!!به نظر میرسد که مدیریت اجماع و ائتلاف توسط یک نفر بود ;-) به نظرم اینان بااحساسات و امانت مردم خیانت کردن و پشت پا زدن به تمام تعاریف معرفت .ما فقط و فقط به خدا واگذارشون میکنیم :zzz
نقل قول کردن
+2 #26 کر از نازآباد 1397-02-30 02:02
برای من واقعا عجیبه که یک نفر وسط راه صندوقی که دستش امانت بوده رو رها کرده! :-| این عین خیانت در امانت نیست!اصلا معتمدین صندوق گردانی اجماع کذایی چه کسانی بودند؟! واین معتمدین را چه کسانی یا چه کسی انتخاب کردند؟! چرا به جای ما مردم تصمیم میگیرند؟!اینان دروغگویانی بیش نیستند.اینها که شعارشون بی طرفی بود و گفتندهمه قسم بخورند که بی طرف هستیم و دومین سوگندشان هم این بود که نباید ماها که عضو اولیه اجماع هستیم در سیاست و انتخابات وارد بشیم آخرش را هم چه کردند!!!!!!!!
اجماع بدون صداقت = بازی مهره های سوخته سیاسی= نابودی آینده منطقه
نقل قول کردن
+2 #27 طاطارشهروند بندرترکم 1397-02-30 02:12
سلام. به به اینجا هم بحث اجماع و صندوق گردانی هست!! هرجا هم بریم همین بجث ولی مبهم. اصلا هیچکی نمیدونه چی به چی شده. من هم تو جلسات اجماع مرتب حضور داشتم.حتی تو شب آخر تو گمیشان. ولی متاسفم واقعا ما مردم رو دور زدن!!!!!!!!!
اما در مورد اون صندوق گردانی من یه چیزایی شنیدم.و بعضی موارد برای من نیز مبهم هست.!چرا صندوقی که در منزل آقای احمدی باز شده بدون حضور همه فعالین این اجماع قفل گشایی شد ؟!چرا در منزل آخوند کمالی کم بسنجیده به ولی پور میگه آقای ولی پور برو کار را تمام کنید و اعلام کنید پس آقایون قبلا تصمیم رو گرفتن و همه اینها بازی دادن مامردم بوده !! :sad: :cry:
نقل قول کردن
+2 #28 ملاخانی کمش فه چی 1397-02-31 23:12
چقدر این داستان اشناست :این به آن در !!
وقتی مردم از سران و فعالان سیاسی و مثلا لیدرنماهای حوزه خودمون تحقق شعار های داده شده شان را مطالبه میکنند لابد میگویند شما دست زدید هورا کشیدید ما خوشمان آمد ما هم حرف هایی زدیم تا شما خوشتان بیاید این به آن در !!
گمیشان که هنوزم تو ساخت بیمارستانش مونده! یادمه در شب آخرتبلیغات که دوست پراحساسمون آقای قورلی زاده در آخرین سخنرانی از نورقلی پوردر حضور مردم ،خواست که بیمارستان را به گمیشان بیاورد و.....ولی تاکنون فقط با همیاری مردم در حال جمع آوری پول زمین هستند.آقای قورلیزاده چقدر در دفاع از مطالبات مردم تلاش کردیدی؟ چه پاسخی در برابر مردم دارید؟ شماها قسم خوردید برای به سرانجام رساندن مطالبات مردم و منطقه! حالا باز با چه رویی میخواهید روی مردم بایستید؟این انتقادم برای همه اون کسانی هستند که به به و چه چه میکردند و حالا هم به ما مردم میگن در انتخاب اصلح اشتباه کردیم!! فقط همین!!! چهار سال سرنوشت من و ما و فرزندان ما چه میشود!؟ فرزندان شماها که در ناز و نعمت بزرگ میشوند
نقل قول کردن
+2 #29 قاری سیمین شهر 1397-03-01 00:19
به نظر بنده وقتش رسیده که درختان قدیمی وبی بار رااز ریشه کنده ودرختان پر انرژی وجوان جایگزین شودتامردم بتوانند از میوه تازه وبیشتری بهره مند گردنند
نقل قول کردن
+3 #30 بهروز 1397-03-01 23:21
سلام به همگی. تلگرام فیلتر شد و همه دیگه اینجا نظر میدن :roll: به همه عزیزان آق به همه یه جمله میگم. این جمله ایی که میخوام بگم خیلی خیلی با معنا و با مفهومه ها.قابل توجه بعضی ها :-* :
از کسی که به شما دروغ گفته نپرسيد: چرا؟
چون سعي مي كند با دروغ هاي پي در پي، شما را قانع كند!
نقل قول کردن
+3 #31 شهروند آگاه 1397-03-01 23:44
سلام
بحث خوبی شه اینجا.بحث در مورد انتخابات و اجماع هست فک کنم. من هم نظری دارم.
بنظر من شهر بندر و کمش تپه و قارقی و امچلی بیشتر نیازمند متخصص ومدیر و کارشناس اجرایی کارکشته و کاربلد و مسلط برقوانین شهری و باتجربه درخشان هست تا آدم سیاسی!به نظرم الان همه سیاست رو یک جورایی بلد هستن حالا یکی بیشتر یکی کمتر .باید دنبال آدم اجرایی قوی و متخصص و کاردان تربگردیم.کارشناس متخصص با مدیریت اجرایی از قوانین و راه وچاه اون خبر داره و مسلط به به همه چیز هست.مثلا من سیاسی قوی باشم جز به عزل و نصبهای سیاسی و باند و باندبازی به چیز دیگه ایی فکر نمیکنم.اما یه متخصص اجرایی و مدیرتی بالا و کاردان و باتجربه و پخته باشم.قطعا هرجای کشورم باشم تمام فکر و ذهنم خدمت به مردم هست
نقل قول کردن
+3 #32 ترکمنحرانگ ایل اوغلی 1397-03-01 23:54
سلام علیکم و شب دوستان به خیر
بنده یه سوال از جناب ولی پور و سایر بانیان و ریش سفیدان اجماع دارم اگه برایشان مقدور باشه در همینجا جواب بدن ممنون میشوم
چرا بعد از اینکه صندوق سیار اجماع بعد از طی مسافتی بنا بر علت نامشخص متوقف گردید کسی نیامد و در اذهان عمومی علل و دلایل توقف رو اعلام کنه !؟
چرا که در این حالت نتیجه جور دیگری حاصل میشد مگه نه؟!
نقل قول کردن
+3 #33 قره قول 1397-03-02 01:29
بعضی از به اصطلاح سیاسیون سوخته که خود لایق همه پستهای پیشنهادی هستند.متاسفانه بعضی از لیدرنماها سر و کول همدیگه بالا میروند .وادعا دارند یا ما باید ان پست را صاحب بشیم و یا هیچکس.واقعا تا کی میخوان ادامه بدند .بابا ول کنید دیگه اجازه بدین شایسته سالاری هم باشه.این افراد حتی از یه دعوت ساده هم نمی گذرند.متاسفانه بعضی ها حزب باد هستند وبا شایسته سالاری کاری ندارند.ونمیخوان کاردان بیاد سر کار و سنگ اندازی میکنن
اگه فردا اصولگرا بر سر کار بیاد این افراد اصولگرا میشن و فریاد میزنن بمیره فلان حزب و جناح....
نقل قول کردن
+2 #34 قره قول 1397-03-02 01:30
نمیدونم ما مردم بعد اینکه انتخاب میکنم پشیمان میشیم میگیم چرا فلانی نیامد و از این حرف ها ولی باز هم همون کار ها رو دوباره تکرار میکنیم وفریب میخوریم!!به نظرم مردم اگر از سوراخی گزیده شدند دیگر نروند سراغش چون ذات بد نیکو نگردد چون که بنیانش بد است.ایا بعد از گلی که در اجماع کاشتند بازهم باید بگوییم بزرگ؟ایا بزرگ هستند یا.....
و در اخر بگم که بگزارید یکبار انتخابات خودش برگزار شود بدون تخریب بدون شایعه بدون تهمت و بدون دروغ .بعضیها یاد گرفتن یچیزی میندازن روز انتخابات که مردم باور کنن .اینها ممکنه سرمایه های ما باشند ولی تا کی با این سخن خودمونو گول بزنیم؟سرمایه فاسد مانند بارکج به منزل نمیرسد پس مانند سورتینگ های شمال بفکر حفظ و ارزش دار کردن میوه های درجه یک باشیم.به فکر اتفاقی نویم در عرصه سیاسی منطقه.بینشی نو که مردم شخص مفید و اصلح رو انتخاب کنند نه رسما یک دست پرورده مترسک را برای نیل به اهداف خودشون
نقل قول کردن
+2 #35 حمید بندرچی 1397-03-02 23:24
هی دوست عزیزی گمیشانی!! عجب چیزی میگیا! مطالبات ما مردم رو از قورلی و امثال آهنها میخواهی. اینها که فقط به فکر مطالبات و حق و حقوق خودشون هست که داداش! قورلی که لباسش رو پاره کرد تا فرمانداری بندر رو تصاحب کنه ولی نشد و تنها امیدش فرمانداری گمیشان بود که اون هم نشد. چون نماینده محترم بهشون باج نداد به خاطر همون الان هی میگن تو انتخابمون اشتباه کردیم. حتی برادرش ...هم به غلط کردم افتاده و میگه اشتباه کردیم که ازش حمایت کردیم! حالا اینا چقدر پررو هستند به همین راحتی میگن!! حالا چهار سال سرنوشت ما مردم چه میشود. نماینده محترم هیچ تقصیری ندارد. ون ایشون تمام تلاششون رو دارن میکنند. چون هر کسی در یه حد میتونه . بر اساس تخصص و تجربه اش میتونه کار کنه. حالا هر کوتاهی و اهمال از طرف نماینده برمیگردد به سمت بانیان و ریش سفیدان اجماع دروغین و برمیگردد به ائتلاف رد صلاحیت شدگان که از احساسات پاک مردم و از نام اتحاد و همدلی و از نام پاک اجماع سواستفاده کردند فقط به خاطر منافع شخصی خودشون!و باید اینها پاسخگو باشند. :zzz
نقل قول کردن
+2 #36 حمید بندرچی 1397-03-02 23:28
و اینها در انتخاب اصلح ترین فرد به خاطر تکبر و غرور و منافع خودون کوتاهی کردند.
در اهمیت موضوع تخصص گرایی و شایسته سالاری و سپردن امور به اهلش باید گفت که خداوند و رسولانش و نیز عرفا و شعرا هم به این مهم توجه داشته اند که به برخی از آنها اشاره می کنیم:
از پیغمبر اکرم (ص) نقل شده است که فرموده:

کسی که کارگزار و مدیری را به کار گمارد در حالی که می داند در میان مسلمانان فردی وجود دارد که برای آن مسئولیت شایسته تر و به قرآن و سنت آگاه تر است در این صورت قطعا به خدا و رسول خدا و همه مؤمنان خیانت کرده است.»

در این حدیث اولا سخن از انتخاب فرد غیر شایسته نیست بلکه فرض بر شایستگی منتخب است در حالی که شخص شایسته تری وجود دارد.و سعدی علیه الرحمه می فرماید:

ندهد هوشمند روشن رای

به فرومایه کارهای خطیر



بوریاباف اگرچه بافنده است

نبرندش به کارگاه حریر
نقل قول کردن
+1 #37 رهگذر 1397-03-03 01:16
سلام. من یکی از طرفداران سایت خبری ترکمن سسی هستم. یاد و خاطره اجماع واقعا به خیر. چقدر احساسی و شور و هیجانی بود. و عده ای از این شور و هیجانی و احساسی مردم سو استفاده کردند و سوار بر موج شدند. خبرهای درج شده در اون دوران که در همین سایت درج شد رو جهت زنده شدن و درس عبرت اینجا میفرستم تا خوب مردم ما قدری تامل و تفکر کنند تا درس عبرتی باشد:
استاد،یاشولی،پیر و یا هر چه که بتوان رویش اسم گذاشت آن نیست که هربار رشته افکار را بدست بگیرد تا گوش شنوای
دیگران بهانه ارضای روحش باشد.پیر و یاشولی واقعی یکبار به حد کفایت صحبت می کند و سپس عنان کار را بدست جوانان
می سپارد تا آنها نیزدل و جرات صحبت درمحیط جمعی را پیدا کنند هرچند که بهای ابتدایی آن تپق زدن های مکررباشد.
اگرقراربود همه چیز را تنها یک عده خاص بدانند و بگویند آن وقت نه نقاش جدیدی متولد می شد،نه بنای جدید و راننده جدید و
پزشک جدید ومهندس جدید وسرباز جدید و رئیس جدید و فروشنده جدید و نه حتی کاندیدای جدید
نقل قول کردن
0 #38 رهگذر 1397-03-03 01:19
جبار ایری طرح رای گیری از طریق صندوق سیار را به چالش کشید و گفت آرای واقعی درون این صندوق بنا به ادعای فرد
امین حمل کننده 33رای بوده و نه30رای.این چهره قدیمی با اظهار افتخار به اصلاح طلب بودنش با متهم کردن برخی اصلاح
طلبان به لابی گری وپنهان کاری افزود:هرگز ازیک اصولگرای واقعی این طوری ضربه نخوردم.
-6فعالان می گویند در جلسه دیروز تصمیم گیری مجدد اجماع برای معرفی کاندیدای اصلح که بنا به ادعای جبار ایری در آن
طی 2ساعت 233یاشولی حضور پیدا کرده بودند، تنها جلال ایری بعنوان کاندیدا حاضر شده است.جبار ایری در تشریح نحوه
انتخاب هم گفت:هرچند به دلیل پرهیز از بروز خدشه به اتحاد نمی توانستیم روی کاغذ جلال ایری را انتخاب کنیم ،اما نحوه
برخورد این کاندیدا با این مساله به حدی تاثیر گذار بود که همه یاشولی های حاضردرجلسه متفقا و زبانا جلال ایری را شایسته
انتخاب اجماع بعنوان کاندیدای اصلح دانستند.
نقل قول کردن
+1 #39 رهگذر 1397-03-03 01:24
زبیده سوقی عضو گروه اجماع با رد ادعای هرگونه عدم اطلاع رسانی به برخی افراد تصمیم گیرنده،نتایج رای گیری را که
منجربه معرفی رامین نورقلی پور شد چنین توضیح داد:از مجموع 70رای مصوب شده،41نفر به جلسه آمدند که از آن تعداد
31نفر به نورقلی پور- 6نفر به جلال ایری- 3نفر به پارسافر و یک نفر به حاجی گلدی کر رای دادند.سوقی افراد حاضر در
جلسه تصمیم گیری را روحانیون،لیدرهای سیاسی،کاندیداهای رد صلاحیت شده،نماینده جوانان و نماینده بانوان معرفی کرد!!!
حالا جای این سوال هست از خانم سوقی: گفته در جلسه تصمیم گیری روحانیون!!! کدام روحانیون؟!!! بعد گفته لیدرهای سیاسی!! کدام لیدرهای سیاسی؟!!!! نمایندگان جوانان و دانشجویان!!!! کدام نمایندگان جوانان؟!!!!! نماینگان بانوان!! کدام نمایندگان بانوان؟! و این نماینگان بانوان از طرف چه شخصی و یا کسانی معرفی شدند؟!!وچراهای فراوان دیگر که بی پاسخ مانده است ولی میدانم که ما مردم رو دور زدند فقط به خاطر منافع شخصی!!! منافع مردمی رو فدات کردند
نقل قول کردن
+1 #40 طوی جان از گامشلی 1397-03-07 00:44
سلام علیکم. دوستان این فرصت طلبان رو ول کنید.چون این افراد چیزی ندارن که بگن و فک نکنم چیزی برا گفتن داشته باشن.اینها نقطه ضعف ما مردم رو فهمیدن کجاست و در شلوغی زمان انتخابات یه چیزهایی میگن تا مردم خوشمون بیاد هر چند که گفته هایشان اشتباهه و حرکات عوام فریبانهو شگردهای خاص خودشون و بقول معروف بزن و در رو برنامه هایشان رو به پیش میبرند.بعدا هم اگر خوب شد میگن خودشون کردندو خوب نشد میگن ما کاره ایی نیستیم.!!!
ولی به همه شما دوستان و به همه مردم ترکمنصحرا به ویژه حومه بندرترکمن و کمش دفه و... یه چیزی میگم که آویزه گوشتان باشه:
آدمها را مهم نکنید،
همانطور که زیرشان را خط میکشید، به آنها نشان دهید که بلدید دورشان را هم خط بکشید،

آدم ها که مهم شوند دیگر به چشمشان ریز میرسید،

به آنها یادآوری کنید که این خود ِشما بودید که آنها را واردِ عرصه کرده اید، تا خودکارهای قرمزتان
جوهر دارند، شروع کنید خیلی ها را باید پر رنگ تر خط بزنید!.
نقل قول کردن
+1 #41 قرنجیک بندرترکمنی 1397-03-11 00:37
سلام. من که از این مدعیان خدمت به ترکمن که فریاد ایل ایل میزنند در دم انتخابات خسته شدم.لطفا این آقایان مثلا مدعی خدمت و مثلا دلسوزان ایل واقعییت های جامعه را ببینند وبا مردم صادق وشفاف باشند.ایم مدعیان و روشنفکران وفعالین سیاسی اجتماعی وضعییت موجود رانقد ومطالبات مردم را به سمع ونظر مسئولین برسانند ودر واقع کمک وهوشیارشان کنند که وظایف وتعهدشان در قبال مردم چیست؟ چه حضور ی وچه از طریق رسانه های مجازی وعینی.اما در عجبم خیلی از افراد ی که مدعی خدمت هستند و لیدر میبینند خودشان را و ادعای کاندیداتوری مجلس دارند دریغ از اظهار نظر وبیان مطالبات مردم وبه چالش کشیدن مسئولین ومتولیان امور ومطالبات مردم چه حضوری وچه از رسانه های مجازی وعینی!آیا این افراد که مرام شان به قولی آهسته برو وآهسته بیا هست می توانند مدافع حق وحقوق مردم باشند؟!
نقل قول کردن
0 #42 قرنجیک بندرترکمنی 1397-03-11 00:47
من در گروهههای تلگرامی شهرمون عضو بودم. واقعا جوانان با انگیزه و با روحیه بالا و قوی و مطالبه گر داریم بدون هیچ ادعا. پاک و دلسوز واقعی و بون هیچ منت و خواسته ایی دارند مشکلات محله شون رو مطالبه میکنند از مدیریت شهری خودشون. در گروه تلگرامی الکام صحرا یه جوانی از شمال شهر مشکلات شمال شهر و مشکلات محله شون رو مطالبه میکرد. خیلی ها مسخره شون میکردند و بعضی ها هم سنگ اندازی میکردند ولی ایشون دلسررد نمیشد و هی مطالبه میکرد. مطالبات ایشون هر روز میخوندم. و نتایج خوبی هم میگرفت. واقعا هم مطالبه به حق بود .چون حق این مردم مظلوم و باقناعت و کم توقع شهر بندرترکمن هست. من ایشون رو واقعا تحسین کردم و میکنم. کاش این لیدرنماها و فعال سیاسی هم مثل ایشون بودند و بصورت واقعی از مشکلات مردم دفاع میکردند و گره گشای مشکلات مردم بودند نه دم انتخابات بیان و بگن ایل ایل و فریاد بزنن تشکیلات عظیم گل هستیم! واقعا متاسفم. کاش از مطالبات اون جوان حمایت میکردند. برای اون جوان الله قوات میگم و خداخیرش بده. واقعا شیری که خورده پاک بوده. تحقیق کردم ایشون در شرایط سخت هم زندگی میکنه.
نقل قول کردن
0 #43 قرنجیک بندرترکمنی 1397-03-11 01:25
باید همچین جوانهای پاک و بی ریا رو قدر شناسی کرد و در یک همایشی از این جوانان تقدیر کرد تا بر انگیزه آنان افزوده شود و با روحیه بالا قدم بردارد. تعامل خوبی هم با مدیریت شهری و اعضای شورای ندرترکمن داره و مطالبات مردم و محله شون رو مرحله به مرحله پیش میبره!! حرفهایی رو که میگه با معنا و بامفهوم هست و مطالبه ایی به حق هست. من واقعا به این جوانان غیور پاک و بی ریا که نه پول میخوان نه پست و مقام میخوان وفقط پیشرفت محله و شهرشون و روستاشون رو میخوان در سایه وحدت و تعامل سازنده افتخار میکنم. ان شاالله خدا نهگدارشون باشه. اگر در هر نقطه ایی از شهر بندرترکمن مثل این جوان و یا افرادی بود شهرمون پیشرفت میکرد.واقعا تحسینش میکنم. کاشکی از نزدیک میدیدمش و باهاش هم صحبت میشدم تا بیشتر با ایشون آشنا میشدم
نقل قول کردن
-1 #44 شهروندآگاه 1397-03-22 01:43
سلام. داشتم فیلمی رونگاه میکردم. واقعا ما مردم رو ....فرض کردند. ما مردم چقدر نادان و جهل هستیم که عقل و حق انتخابمان را به این افراد منفعت طلب مفتی دادیم.لینکش رو در اینجا میزارم. هر کی دوست داره نگاه کنه و خودش تحلیل و تجزیه کنه
https://www.aparat.com/v/2LNmP/%D8%AC%D9%86%D8%AC%D8%A7%D9%84%DB%8C_%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86_%D8%B3%D8%AE%D9%86%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C_%D9%86%D8%A7%D8%B2%D9%85%D8%AD%D9%85%D8%AF_%D9%88%D9%84%DB%8C%D9%BE%D9%88%D8%B1_%D8%AF%D8%B1
نقل قول کردن
0 #45 مخاطب 1397-07-15 16:52
.لینکش رو در اینجا میزارم. هر کی دوست داره نگاه کنه و خودش تحلیل و تجزیه کنه
https://www.aparat.com/v/2LNmP/%D8%AC%D9%86%D8%AC%D8%A7%D9%84%DB%8C_%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86_%D8%B3%D8%AE%D9%86%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C_%D9%86%D8%A7%D8%B2%D9%85%D8%AD%D9%85%D8%AF_%D9%88%D9%84%DB%8C%D9%BE%D9%88%D8%B1_%D8%AF%D8%B1
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر