c_300_250_16777215_10_images_77277.jpg

 

ترکمن سسی : مجتبی لشکر بلوکی - در وین برای برداشتن تحریم های ظالمانه علیه ایران مذاکراتی در حال انجام است .



تحریم علیه ما از منظر ایالات متحده به سه دسته تقسیم می شوند :

1⃣ قرمز ، این تحریم ها از نظر آمریکا قابل برداشتن نیست !

2⃣ زرد ، آمریکایی ها معتقدند که برداشتن این تحریم ها نیازمند توافق بر سر موضوعات کاهش قدرت موشکی ایران و عدم نفوذ و حضور و هدایت محور مقاومت ( میدان ، منطقه ای ) است !

3⃣ سبز ، در این بخش هم ایالات متحده اصرار بر آن است که ابتدا برگشت ایران به برجام و محدودیت های آن انجام گردد سپس لغو آن را اجرا کند .

✅ نکته :

از تجربه تلخ برجام و انجام تمام تعهدات ما و عدم تعهدات طرف آمریکایی ، باید درس عبرتی گرفت که با عجله یا برداشت های سیاسی و انتخاباتی در اشتباهی دوچندان فرو نرفته و ابتدا راستی آزمایی برداشتن تحریم های هسته‌ای از سوی آمریکا شود ، سپس بازگشت به برجام صورت پذیرد .

 زیرا پیامبر اسلام (ص) فرمودند :

 مؤمن زيرك و باهوش محتاط است.

بحار الأنوار : 67 ص 307

پس مذاکره کنندگان ایران عزیز باید با تأمل و درایت به مذاکره برای برداشتن تحریم های ظالمانه علیه کشورمان را در سه غالب زیر بپردازند ؛ هر چند که این توافق به دولت بعدی هم کشیده شود چرا که اصل بر حفظ منافع ملی کشور است.

راه چاره این نیست که در مذاکرات به دنبال لغو تحریم برخی از لیست ۱۵۰۰ نفره ایرانی تحریم شده و یا چند مورد خاص تحریم علیه ما خلاصه گردد ، بلکه مذاکره برای برداشتن سه دسته کلی تحریم ها علیه ما باید دنبال گردد :

1⃣ یوترن ، که همان چرخه دلار است . حذفش بستری برای قطع مناسبات مالی و تجاری ایران با کشورها در جهان شد! ( که رهبری تاکید بر زدن آقایی دلار و مبادلات مابین ایران و دیگر کشورهای دارای تبادل مالی ، بر اساس پول دوجانبه است )

‏2⃣ کاتسا ؛ به‌عنوان مادر تحریم‌های نظام اقتصادی ایران ، مصوب تابستان ۹۶ است .( این تحریم ها پس از توافق برجام مصوب شده است !!! )

3⃣ داماتو یا همان ایسا است ؛ پدر تحریمِ سرمایه‌گذاری در ایران که سال ۷۵ تصویب و در ۸۵ و ٩۵ توسط اوباما و بعد از برجام تمدید شد!

👌 به امید لغو ( نه تعلیق ) کامل تحریم های ظالمانه علیه ایران با حفظ عزت ملی و حفظ دستاوردهای انقلاب و مرد میدان ، سید شهدای مقاومت و هم رزمان ایشان .

✍️ مجتبی لشکربلوکی
مدرس انجمن مدرسان اقتصاد مقاومتی ایران

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر