c_300_250_16777215_10_images_77788.jpg

 

ترکمن سسی : فرحان اسماعیلی - اخیرا کلیپی در فضای مجازی پخش شده است و محتوای آن توهین به مقدسات اهل سنت توسط یک روحانی به ظاهر شیعه می باشد که البته مسئله جدیدی نیست و اهل سنت بارها این گزند را چشیده اند.


 ابتدا این عمل قبیح را محکوم می کنم و سپس از برادران اهل سنت خود خواستار تفکر در مورد این مسئله به دور از تعصب و احساسات هستم چرا که چنین اعمالی در جهت تفرقه مسلمانان و آسیب به وحدت مردم ایران است و حتی تمامیت ارضی کشور را به خطر می اندازد.


در عصر حاضر، قدرت نرم و استفاده از رسانه در جهت غلبه بر سایر ملت ها بسیار بیشتر از قدرت نظامی کارساز است. سرویس های اطلاعاتی کشورهای متخاصم از قدرت نرم برای سست کردن عقاید و ارزش های جامعه، گسست اجتماعی و تفرقه استفاده می کنند ، همانند همین موضوع که شیعه انگلیسی را بوجود آوردند تا با فحاشی و توهین به مقدسات اهل سنت، باعث رفتار هیجانی، کینه ورزی و تفرقه بین برادران مسلمان شوند.


رهبر معظم انقلاب فتوا داده اند: «اهانت به نمادهای برادران اهل سنت، از جمله اتهام‌زنی به همسر پیامبر اسلام(ع)، حرام است.» همچنین فرموده اند: «آن شیعه‌ای هم که از روی نادانی و غفلت یا گاهی از روی غرض ـ این را هم سراغ داریم و افرادی را هم از بین شیعیان می‌شناسیم که فقط مسأله‌شان مسأله‌ نادانی نیست، بلکه مأموریت دارند برای اینکه ایجاد اختلاف کنند ـ به مقدسات اهل سنت اهانت می‌کند، عرض می‌کنم: رفتار هر دو گروه حرام شرعی و خلاف قانون است.»


علاوه بر این باید متذکر شد که انتشار این موارد توسط افراد با هر نیتی عملی ناپسند و نادرست است زیرا با اینکار بازیچه دست دشمنان اسلام و ایران می شوند و ناخواسته آنان را در جهت پیشبرد اهداف پلیدشان یاری می کنند. انتشار چنین مسائل تفرقه انگیزی نتیجه ای جز انزجار و تصمیمات احساسی ندارد و باعث دشمنی و نفرت می شود.


 _✍️ فرحان اسماعیلی، دانشجوی ارشد علوم سیاسی و روابط بین الملل دانشگاه تهران_

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر