c_300_250_16777215_10_images_77900.jpg

 

ترکمن سسی : بهرام جرجانی فعال اجتماعی ترکمن با اشاره به فعالیت برخی کاربران شبکه های اجتماعی با هویت نامعلوم در فضای مجازی منطقه که در رویدادهای اجتماعی دنبال سوء استفاده از احساسات قومی و دینی جوانان هستند بر لزوم هوشیاری برابر آنان تاکید کرد.

این فعال اجتماعی ترکمن در یادداشت خود نوشته است:

 

"هَذَا بَصَائِرُ مِن رَّبِّکُمْ وَهُدًى وَرَحْمَةٌ لِّقَوْمٍ یُؤْمِنُونَ" 203/اعراف

مروری بر فضای رسانه ای حاکم بر منطقه ترکمن صحرا حکایت از بروز و ظهور پدیده ی مخرب نقش آفرینی برخی صفحات و کاربران اجتماعی خارج نشین از جمله صفحه "تورکمن میلتیم" و ... است که به نام ترکمن فعالیت نموده و بررسی عقبه فکری و قومی برخی از ادمین آن حاکی از غیرترکمن بودنشان دارد.
این کاربران اجتماعی با موج سواری بر مشکلات موجود در تلاش بوده تا با تحریک عواطف و احساسات روند مطالبه گری مردم را منحرف و به سمت آشوب های اجتماعی سوق دهند که این رویه خلاف آموزه های قرآن کریم است.
حقیر نیز همانند سایر مردم کشورم نسبت به شرایط اقتصادی و اجتماعی موجود اعم از وضعیت معیشت، شکاف طبقاتی و گسترش آسیب های اجتماعی نقد داشته و با گذشت بیش از 40سال از عمر حکومت اسلامی شکل گیری صف های متعدد روغن،مرغ، گرانی چند لایه و قطعی آب و برق را در شان مردم و نظام اسلامی نمی دانم و خواستار رفع فوری و توجه به حقوق به حقه مردم هستم و بخش قابل توجه آن را نیز متوجه سوءمدیریت مسئولان می دانم.
با این وجود آنچه می بایست مدنظر آحاد جامعه قرار داشته باشد آن است که در این فضای غبار آلود مورد سوءاستفاده این جریان سازی مخرب قرار نگرفته و مطالبه گری به حق خود را از مسیر مناسبی پیگیری نمایند.
اینک بر علما و نخبگان و آحاد مردم منطقه ترکمن صحرا ضروری است در مقابل دسیسه ها و کید دشمنان که امروزه با شیوه های جدید و در لباس خودی در حال فعالیت هستند هوشیار و در برابر صفحات اینستاگرامی با مدیریت مجهول الهویه و خارج نشین این حساسیت و هوشیاری را به جامعه منتقل نمایند‌. این صفحات اخیرا در ماجرای ربایش کودکان ترکمن صحرا ضمن انتقال اخبار دروغ زمینه ناامنی اجتماعی در بین خانواده های ترکمن را فراهم آوردند و بررسی فعالیت آن ها در موارد مشابه نیز این عملکرد هدف دار را تائید می نماید.
 این صفحات با قرار دادن پست های عامه پسند پس از عضوگیری در نهایت به دنبال ترغیب مردم به کنش های قهری در قبال هر پدیده ای  هستند و این تحریکات غالبا نیز با به کارگیری الفاظی چون غیرت و تعصب و ... همراه و از این طریق زمینه پیشی گرفتن احساسات جوانان بر عقلانیت دینی و مدنی آنان را فراهم می آورند بدون آنکه آینده جوانان و نوجوانان برای آن ها کمترین اهمیتی داشته باشد.
"يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا استَعينوا بِالصَّبرِ وَالصَّلاةِ إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصّابِرينَ﴿۱۵۳/بقره﴾.
دکتر بهرام جرجانی/ فعال اجتماعی

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر